Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Metal Work Pneumatic
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A3 1.9TDI 74KW - Silnik nie nagrzewa się do optymalnej temperatury

Rick69 29 Gru 2016 18:00 11400 90
  • #61 29 Gru 2016 18:00
    kwok
    Poziom 39  

    Mgiełkę zapewnia rozpylacz (taka część wtryskiwacza) bo pompa nic nie rozpyla (pompuje co wynika nawet z nazwy). Tak obrazowo: dobry rozpylacz rozpyla na mgłę wolno opadającą w powietrzu, słaby/zużyty na kropelki opadające dużo szybciej, złom sika strumieniami. Oczywiście jakość pylenia zależy od ciśnienia wtrysku i na pewno super rozpylacz z ciągnika nie zrobi tak drobnej mgły jak jeszcze nie zużyty z silnika CR pracujący na ponad 2000bar (takie już od dawna robią) bo rzędówka z traktora nie zrobi 2000bar (chyba że zaspawasz rurkę), jeśli ciśnienie otwarcia wtryskiwacza to np 270bar.
    Intercooler i turbo to elementy pomagające uzyskać większy moment z małego silnika albo inaczej - pomagają w większym stopniu napełnić cylinder powietrzem/mieszanką co się przekłada na wzrost momentu. Nie mów że jakość pylenia wtryskówòw nie ma znaczenia bo gdybyś miał okazję jechać autem z "lejącymi" wtryskami (w zasadzie robiły duże kropelki) i potem tym samym po naprawie to wiedziałbyś że nie trzeba hamowni żeby zobaczyć różnicę .
    Termodynamika -masz rację, silniki od zawsze tracą paliwo na wytworzenie ciepła , te 100-letnie więcej, te dzisiejsze mniej, masz też rację że przez ostatnie 30 lat mało się tu zmieniło (największy skok to komfort w autach) ale coś jednak poszło do przodu bo np Iveco Turbo Daily 1-gen 2,5l bezpośredni wtrysk bez problemu nagrzewa się przy 5st mrozu na dystansie 5km zasilając swoim ciepłem 3 dmuchawy o łącznej mocy 12kW a te dzisiejsze jakoś nie chcą się tak szybko nagrzać.
    Ponieważ widać że masz niewątpliwie większą wiedzę od mojej to proponuję pozostawić ten off top i może lepiej będzie jeśli użyjesz tej wiedzy i wyjaśnisz koledze Rick69 dlaczego jego dziel nie chce się nagrzać.

    PS. Wiem że zużycie mierzy się w masie paliwa/jednostkę wyprodukowanej mocy. Nie wiem czemu się mnie czepiasz i co ci chodzi z pozdrowieniami dla rzeczoznawcy sądowego?

  • Metal Work Pneumatic
  • #62 05 Sty 2017 10:32
    Rick69
    Poziom 5  

    Zrobiłem zacisk na wąż do chłodnicy - będę testował na dniach czy się nagrzeje.
    Po wycieczce tj. 50km temperatura oscylowała w granicy 78*C a na dworze 0,5*C.. [termostat już grzałem w garnku 3 razy]
    Zobaczymy..
    Audi A3 1.9TDI 74KW - Silnik nie nagrzewa się do optymalnej temperatury

    Jeżeli po zacisku okaże się że silnik się nagrzewa chyba będę musiał użyć silikonu na obudowie i uszczelce termostatu.

  • #63 05 Sty 2017 16:36
    kwok
    Poziom 39  

    Nagrzać to się nagrzeje na pewno tylko chodzi o czas nagrzewania. Jeśli z tym zaciskiem nagrzeje się dužo szybciej tzn że termostat nie jest dość szczelny. Temp 78 stopni cały czas świadczy o tym że termostat taką utrzymuje i tu poza tym że trochę za niska nie ma się co czepiać. Wypadałoby jeszcz pirometrem sprawdzić czy faktycznie silnik taką ma czy czujnik trochę przełamuje. Pomiar termometrem w zbiorniczku może nie być miarodajny.
    Jak pojedziesz na próbę weź klucze żeby ten zacisk w razie potrzeby zluzować.

  • Metal Work Pneumatic
  • #64 10 Sty 2017 23:46
    Rick69
    Poziom 5  

    Wykonałem test przy temperaturze -8*C..
    Najpierw dojechałem do miejsca docelowego około 15km ale bez zaciśniętej rury..
    Temperatura 50*C.. Samochód stał około półtorej godziny po czym przystąpiłem do montażu zacisku.

    Po przejechaniu 13km temperatura wynosiła 54*C i dalej nie rosła.
    Zweryfikowałem co dzieje się pod maską - szczelnie oraz brak objawów przegrzania.
    Wąż od termostatu zimny - nic nie puszcza.

  • #65 11 Sty 2017 00:13
    kwok
    Poziom 39  

    No cóż, wygląda na to że silnik nie wytwarza dość ciepła i poza "przestrojeniem" elektrycznego dogrzewacza nie da się wiele zrobić...... No druga opcja to to wspomniane przez kogoś podgrzewanie paliwa, ja nie wiem o co chodzi więc może sam coś wymyśl. Myślę że budowę ukł chłodzenia w tym aucie już znasz dokładnie to i znajdziesz miejsca w których ciepło jest odbierane od płynu. Faktycznie na chłopski rozum jeśli paliwo jest podgrzewane płynem to oprócz samego silnika i płynu musi jeszcze nagrzać zbiornik paliwa.

  • #66 11 Sty 2017 11:16
    Rick69
    Poziom 5  

    To co mogę jeszcze zrobić oprócz sprzedaży?

  • #67 11 Sty 2017 11:42
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Opatentować ten silnik.

  • #68 11 Sty 2017 20:37
    żałosna udręka
    Poziom 32  

    Ja mam trzy litrowego diesla i jak turlam sie przy temp poniżej -10° na full ogrzewaniu 60km/h to 90° osiągnie może po 10km. Grzałka 1kW działa i termostat całkowicie zamknięty. A jak przejadę 1km na jedynce i wciśniętym hamulcu (z przerwami) to mam cieplutko.

  • #69 11 Sty 2017 21:13
    2873235
    Użytkownik usunął konto  
  • #70 12 Lut 2017 13:26
    Rick69
    Poziom 5  

    Mechanicy też rozkładają ręce...
    Ostatnio co zrobiłem:
    - Wyczyszczony Intercooler
    - Wyczyszczony EGR
    - Wyczyszczone wszystkie rury
    - Wymienione węże podciśnienienia
    - Wyczyszczone turbo
    - Wyczyszczona zmienna geometria turbiny
    - Wymieniona gruszka podciśnienia

    Brak poprawy w nagrzewaniu..

  • #71 12 Lut 2017 15:32
    sigwa18
    Poziom 28  

    Sprawdź na postoju czy chłodnica paliwa nie robi się zbyt gorąca może nagrzewa ci bak paliwa a przy jeździe ciepło ucieka przez chłodnice paliwa.

  • #72 12 Lut 2017 16:34
    Rick69
    Poziom 5  

    sigwa18 napisał:
    Sprawdź na postoju czy chłodnica paliwa nie robi się zbyt gorąca może nagrzewa ci bak paliwa a przy jeździe ciepło ucieka przez chłodnice paliwa.


    Jeżeli na postoju faktycznie byłaby strasznie gorąca to co robić?

  • #73 12 Lut 2017 18:44
    sigwa18
    Poziom 28  

    Sprawdzić czy paliwa w baku ci za bardzo nie rozgrzewa.

  • #74 14 Lut 2017 00:11
    Rick69
    Poziom 5  

    Temperatura w normie - problem póki co nie do rozwiązania..

  • #75 14 Lut 2017 08:46
    oktawian89
    Poziom 21  

    A pirometrem ktoś sprawdzał faktyczną temperaturę ?

  • #76 14 Lut 2017 09:21
    2882882
    Użytkownik usunął konto  
  • #77 14 Lut 2017 09:36
    oktawian89
    Poziom 21  

    No tak nie bardzo. Błąd pomiaru w dobrym sprzęcie to +/- 1 C

  • #78 14 Lut 2017 10:38
    Rick69
    Poziom 5  

    Tanie pirometry do 50 zł są cokolwiek warte?

  • #79 14 Lut 2017 11:12
    2882882
    Użytkownik usunął konto  
  • #80 15 Lut 2017 07:31
    oktawian89
    Poziom 21  

    Alu to nie wiem, ale gumowa rura od płynu nie oszuka. A do tego to ma być.

  • #81 08 Mar 2017 17:17
    Rick69
    Poziom 5  

    Temperatura zmierzona 80-85*C.
    Góra i dół silnika.

    Więc mogę wykluczyć padniętą pompę wody która blokuje gdzieś układ i grzeje się tylko dół/góra silnika.
    Nie mam już pomysłów.

  • #82 09 Mar 2017 07:35
    oktawian89
    Poziom 21  

    Podaj vin. Trzeba sprawdzic schemat obiegu plynu. Cudow nie ma.

  • #83 09 Mar 2017 08:35
    mkcitro
    Poziom 9  

    Mam to samo w a4 b5 1.9 tdi 110km silnik afn. Niewiem co robić objawy identyczne jak u ciebie.

  • #84 09 Mar 2017 17:42
    sigwa18
    Poziom 28  

    80-85 C to normalna temperatura tego silnika przynajmniej u mnie tez taka jest.

  • #85 09 Mar 2017 18:29
    Rick69
    Poziom 5  

    sigwa18 napisał:
    80-85 C to normalna temperatura tego silnika przynajmniej u mnie tez taka jest.

    Taka była.. ale po przejechaniu 100km
    Tak to 70-75*C po ponownym pomiarze na 25km

  • #86 13 Mar 2017 13:10
    mkcitro
    Poziom 9  

    A czy waz od chlodnicy ten górny powinien być gorący?

  • #87 13 Mar 2017 16:21
    Rick69
    Poziom 5  

    mkcitro napisał:
    A czy waz od chlodnicy ten górny powinien być gorący?

    Nie wiem ale wydaje mi się że tak

  • #88 14 Mar 2017 11:02
    mkcitro
    Poziom 9  

    A u ciebie jak jest czy też jest goracy? U mnie oba wchodzą z lewej strony.ta sytuacji jest nietypowa z tym że nie osiąga temp 90c.kilka dni temu składałem cytrynka jumpy wymieniłem termostat i po paru może 6km już jest 90c tak samo mam w bmw e46 330d. Szwagier miał też takie audi i 90 to była normalna sprawa po paru km i jego ojciec też miał taką a4 i było ok.

    Dodano po 15 [godziny] 7 [minuty]:

    Ciekawe czy przyczyną w obydwu przypadkach jest to samo ?

    Dodano po 1 [godziny] 6 [minuty]:

    A masz klimatronik?

  • #90 14 Mar 2017 19:22
    mkcitro
    Poziom 9  

    I jaką temperaturę pokazuje ci pod kodem 49 i 51 ?

  Szukaj w 5mln produktów