Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
OptexOptex
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A3 1.9TDI 74KW - Silnik nie nagrzewa się do optymalnej temperatury

01 Lut 2016 00:33 20559 95
  • Poziom 5  
    Witam,
    Jestem posiadaczem Audi A3 1.9TDI 74KW silnik ATD. Mam problem z nagrzewaniem się silnika.
    - Wymieniony termostat drugi raz na ORI/brak zmian – Wahler w Garnku otwiera bez problemu. Są SPRAWNE. Wąż od termostatu - zimny
    - Po 15km przy temperaturze +6*C temperatura 55*C
    - Licznik po testach – sprawny
    - Czujnik temperatury – sprawny/Temperatury pokrywają się na tym co w VAG [silnik i instrumenty]
    - Temperatury na zegarze zgodnie z tym co w zbiorniczku/ mierzone termometrem

    Generalnie mógłbym wymienić po raz 3 termostat ale wątpię żebym mieć takiego pecha.
    Kupiłem samochód i teraz się męczę z temperaturami. Po prostu się nie dogrzewa. Przejechałem 50km i ledwo miał 80*C. O 90*C mogę zapomnieć. Zastanawiam się co jest powodem tak wolnego grzania skoro przyjmujemy że termostat jest zamknięty – wąż jest zimny pozostałe ciepłe.
    Płynu nie ubywa więc wycieku nie ma.
    Silnik nie może mieć cały czas obiegu bo musiałby puszczać termostat. W samochodzie jest ciepło i to dosyć szybko. Próbowałem już wszystkiego.. Może to faktycznie UPG ale raczej by się grzał.. Objawów na UPG brak..
    A po postoju max 15 min bardzo szybko się chłodzi.

    Prośba o wsparcie
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • OptexOptex
  • Poziom 33  
    Temperatura na wskazniku i w blokach vag jest z tego zamego czujnika. Sprawdz w vagu czy temperatura paliwa pokrywas sie z temp silnika bo do 70 C powina byc niewielka roznica. A na pewno temp paliwa nie powinna byc sporo wyzsza.
  • Poziom 5  
    Sprawdzone. Pokrywa się.
  • Poziom 5  
    Czy są jeszcze inne opcje?
  • Poziom 33  
    Raczej kupilbym orginalny VW po numerze VAG bo to dobieraja po katalogach w lokalnych sklepach nieco się różni. U mnie na ori po 6-8 km spokojnej jazdy po rownym mam 90 C.
  • Poziom 43  
    Rick69 napisał:
    króciec ma połamane zaczepy

    To go wymień po bo coś są te zaczepy. I uszczelka termostatu musi być "ciasna" a gniazdo wyczyszczone.
  • Poziom 5  
    Czy obudowa termostatu przyjmuje tylko oryginalne termostaty?
    Nie mogę go obrócić wahlera o 90stopni bo wygląda że zaczepy są za płaskie..
    Próbował ktoś coś?
    http://i.imgur.com/9bd904U.jpg
  • Poziom 5  
    Reasumując..
    Kupiłem oryginalny termostat w ASO. 90 zł
    Kupiłem oryginalną uszczelkę termostatu w ASO. 8 zł
    Kupiłem oryginalną obudowę termostatu w ASO. 43 zł
    Kupiłem dwie śruby mocujące obudowę termostatu w ASO. 2x4zł
    Wszystko elegancko zamontowałem.

    Jest zmiana o tyle że samochód szybciej się nagrzewa ale trzyma max 75C po przejechaniu 30 km
    Temperatura jest rzeczywista/posprawdzana.

    Jakieś pomysły na trzymanie 90C przez mój wóz?
  • OptexOptex
  • Poziom 33  
    Jak sprawdziłeś że osiąga tylko 75 C?
  • Poziom 5  
    VAG.
    Termometrem w zbiorniku.
    Wąż od termostatu zimny.
  • Poziom 33  
    Moim zdaniem masz niewłaściwy/uszkodzony czujnik temperatury lub kable do niego. 75 C w zbiorniku to spokojnie w miejscu montażu czujnika temp. będzie ponad 82 C co jest normalną temperaturą dla diesla (od 80 do 105 wskaźnik powinien stać pionowo na 90 C). W blokach pomiarowych co pokazuje/ jaka temp?
  • Poziom 5  
    Pokazują tak samo 75C
  • Poziom 5  
    Sprawdziłem jeszcze kody na Instruments po wymianach termostatu..
    Wyświetla się coś takiego:
    2 Faults Found:
    01039 - Coolant Temperature Sensor (G2)
    29-00 - Short to Ground
    01039 - Coolant Temperature Sensor (G2)
    30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
  • Poziom 32  
    A ile ten silnik pali na 100 km ?
  • Poziom 5  
    Dzięki bardzo - a gdzie dokładnie jest umiejscowiony ten czujnik?
  • Poziom 33  
    Pod pompa tandem , nad łączeniem skrzynia silnik.
  • Poziom 5  
    Choćbym nie wiem jak go "pałował" to temperatura za chiny ludowe nie chce osiągnąć 90c
    Wszystko jest wymienione. Max to 75C
    Czujniki ok może faktyczne będę musiał wymienić.
    Ale termostat nie otwiera się i nie daje na chłodnicę.
    Wąż jest zimny.


    Powiem wam że chyba już wszystko posprawdzałem.
  • Poziom 5  
    Wróciła zima i problem powrócił więc wziąłem się do roboty..

    Samochód przejechał prawie 100 km i to dynamicznie. Do 81 stopni nagrzał się po 25km. Wąż od termostatu letni, nagrzał się od silnika więc nie przepuszcza. Dogrzewanie płynu do około 20 stopni sprawne. Jak temperatury bliższe zeru to jest jeszcze gorzej. Termostat z ASO. Czujnik temperatury z ASO. Krociec termostatu z ASO. Temperatury dodatkowo mierzone termometrem w zbiorniku - pokrywają się z czujnikami. Gdzie szukać? Nie dogrzewa się. Szkoda mi silnika bez temperatury roboczej chyba że można tak jeździć i się nie przejmować. W lecie jest ok. Silnik się nie przegrzewa.

    Znajomy ma taki sam motor i jemu temperatury łapie po 10km
    Innemu już po 8km

    Więc to nie jest normalne..
    Może termostat gdzieś lekko przepuszcza i ciężko to wykryć..

    Ale.. Byłem w ASO i kupiłem drugi termostat z uszczelką.
    Kierownik części zamiennych stwierdził że to dziwne że się tak długo nagrzewa bo "Te termostaty z ASO się nie psują i nie mają być prawa wadliwe - nie spotkałem się jeszcze z reklamacją.." Trochę mnie to.. podbudowało :( No nic pozostaje mi tylko raz jeszcze zamontować nowy termostat z ASO jak chirurg i liczyć że teraz już będzie ok.
    A wygląda tak..
    Audi A3 1.9TDI 74KW - Silnik nie nagrzewa się do optymalnej temperatury Audi A3 1.9TDI 74KW - Silnik nie nagrzewa się do optymalnej temperatury Audi A3 1.9TDI 74KW - Silnik nie nagrzewa się do optymalnej temperatury Audi A3 1.9TDI 74KW - Silnik nie nagrzewa się do optymalnej temperatury

    Byłem w trakcie wymiany - termostat siedział ale tak jakby na dole lekko uciekał płyn.. może po prostu opadł po otwarciu..
    Było trochę rdzy - oczyściłem..
    Audi A3 1.9TDI 74KW - Silnik nie nagrzewa się do optymalnej temperatury Audi A3 1.9TDI 74KW - Silnik nie nagrzewa się do optymalnej temperatury Audi A3 1.9TDI 74KW - Silnik nie nagrzewa się do optymalnej temperatury

    Poskładałem wszystko pięknie ładnie..
    Odpowietrzyłem układ.

    Po przejechaniu 20km dosyć dynamicznie silnik nie trzyma temperatury roboczej co za tym idzie nie jest to wina termostatu tj. temperatura 76 stopni C.
    Wąż od termostatu jest zimny więc nie otworzył się układ. Więc nadal brak wody w wężu. Po takiej przejażdżce każdy silnik złapałby temperaturę roboczą ;)

    Nie wiem albo w tym motorze była jakaś rzeźba albo nic już więcej nie wymyślę..

    Jedyną rzecz którą zauważyłem i rozkminiam - fajki od świec są urwane więc odpala na dwóch świecach ale motor ma moc i nic nie szarpie.
    Audi A3 1.9TDI 74KW - Silnik nie nagrzewa się do optymalnej temperatury Audi A3 1.9TDI 74KW - Silnik nie nagrzewa się do optymalnej temperatury Audi A3 1.9TDI 74KW - Silnik nie nagrzewa się do optymalnej temperatury
    Więc pomyślałem że przez słabszą moc nie generuje odpowiedniego ciepła ale to chyba odpada.

    I nie jest to normalne bo inne silniki ATD nagrzewają się normalnie.
    Macie jakieś pomysły dlaczego aż tak wychładza się silnik?
  • Poziom 43  
    Podłogę pod silnikiem masz?
  • Poziom 5  
    Chodzi o osłonę silnika?
    Mam
  • Poziom 43  
    Zobacz "na pałę" ,zasłoń kartonem chłodnicę i będziesz miał jasność.
  • Poziom 5  
    Zasłaniałem - brak różnicy
  • Poziom 43  
    Jak auto stoi zimne w garażu polej chłodnicę wodą odpal auto i na postoju monitorujac temp. testerem wpietym w diagnostyke i termometrem pir na bloku grzej go i patrz kiedy puści termostat. Powinna ładnie zacząć parować cała chłodnica. Będziesz miał podgląd na sprawność termostatu. No cudów nie ma i nie masz nadzwyczaj sprawnego silnika który sie nie grzeje.
  • Poziom 5  
    W tym rzecz że stosowałem się nawet do instrukcji ASO.
    Nie ma siły.. grzałem a termostat nie puszcza..
    Wąż zimny.
    Nie chce trzymać roboczej.
  • Poziom 33  
    W zbiorniczku temperatura będzie niższa. Wg mnie czujnik nieprawidłowy albo dodatkowa oporność na kablach złączach zaniża wskaznia czujnika.
  • Poziom 5  
    Jutro podłączę go pod VAG i odczytam czy są jakieś błędy.
  • Poziom 43  
    Nie chcesz powiedzieć że po pół godzinie grzania 2-3 tys.obr. na postoju w garażu nie włącza się wentylator chyba. :)