Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Corsa C - Czy termostat kwalifikuje się do wymiany?

kryst16 01 Feb 2016 09:33 4761 8
  • #1
    kryst16
    Level 22  
    Witam...
    Samochód to Opel Corsa C 2004 rok, 1.2 silnik + LPG.
    Mam problem, przypuszczam że winny jest termostat (jednak wolę się upewnić i zapytać tutaj bo wymieniłam go pół roku temu - nie firmowy).

    Samochód dość wolno się nagrzewa 80 stopni "łapie" podero po 5 kilometrach (ogrzewanie wyłączone) 90 po około 6, gdy na zewnątrz jest około zera stopni.
    Sprawdziłem węże od chłodnicy, po przejechaniu około 3-4 kilometrów gdy mam temperaturę płynu 50 stopni (sprawdzone komputerem), dolny wąż od chłodnicy robi się dość mocno ciepły, termostat znajduje się na końcu górnego węża.

    Gdy np. jadę z górki i hamuje silnikiem, temperatura spada poniżej 80 stopni.

    Pół roku temu wymieniłem termostat ale przyznam że na jakiś tani, czy takie objawy to termostat kwalifikujący się do wymiany czy może to reduktor od LPG zabiera silnikowi tak dużo ciepła? (Wpięty równolegle z nagrzewnicą, na LPG przełącza się gdy temperatura płynu ma około 70-80 stopni).

    Proszę o jakieś rady.
  • Helpful post
    #2
    A.Gieronimo
    Level 35  
    Przycina się w stanie lekko otwartym, do wymiany.
  • Helpful post
    #3
    ociz
    Moderator of Cars
    Sam sobie odpowiedziałeś. Skoro puszcza na chłodnicę to termostat bubel.
  • #4
    kryst16
    Level 22  
    Ok, dzięki za rady. Zakupię jakiś bardziej firmowy termostat.

    Pytałem gdyż z tego wynika że tam jest obieg wody od dołu w sensie wcześniej woda płynie do chłodnicy dolnym wężem, później wychodzi górnym i dopiero jest termostat. Robi się ciepły wąż dolny, po dwóch kilometrach już jest cały ciepły wraz z rogiem chłodnicy, górny przed termostatem jest zimny.

    Wymienię termostat.

    Pozdrawiam i dziękuje.

    PS. Mam jeszcze pytanie, raczej nie ma możliwości żeby reduktor od LPG zabierał silnikowi aż tyle ciepła że jadąc z górki (hamowanie silnikiem) z wyłączonym ogrzewaniem temperatura silnika zaczyna spadać?
    Na odcinku 300 metrów potrafi spaść z 87 stopni do 78.
  • Helpful post
    #5
    kwok
    Level 39  
    kryst16 wrote:
    gdy mam temperaturę płynu 50 stopni (sprawdzone komputerem), dolny wąż od chłodnicy robi się dość mocno ciepły, termostat znajduje się na końcu górnego węża.

    Sam sobie napisałeś odpowiedź. Idąc z "prądem" obiegu płynu to termostat jest na początku górnego węża, on się otwiera jeśli potrzeba i gorący płyn idzie górą do chłodnicy, tu się ochładza i dolnym wężem wraca do silnika. Jeśli dolny wąż jest ciepły przy 50st tzn że termostat jest w jakimś stopniu otwarty a nie powinien przy tej temperaturze. Reduktor owszem odbiera trochę ciepła ale benzynowe silniki generują go na tyle dużo że zwykle nie ma z tym problemu, może troszkę dłużej nagrzewa się silnik.
  • #6
    kryst16
    Level 22  
    kwok wrote:
    kryst16 wrote:
    gdy mam temperaturę płynu 50 stopni (sprawdzone komputerem), dolny wąż od chłodnicy robi się dość mocno ciepły, termostat znajduje się na końcu górnego węża.

    Sam sobie napisałeś odpowiedź. Idąc z "prądem" obiegu płynu to termostat jest na początku górnego węża, on się otwiera jeśli potrzeba i gorący płyn idzie górą do chłodnicy, tu się ochładza i dolnym wężem wraca do silnika. Jeśli dolny wąż jest ciepły przy 50st tzn że termostat jest w jakimś stopniu otwarty a nie powinien przy tej temperaturze. Reduktor owszem odbiera trochę ciepła ale benzynowe silniki generują go na tyle dużo że zwykle nie ma z tym problemu, może troszkę dłużej nagrzewa się silnik.

    A nie jest przypadkiem odwrotnie? W sensie że płyn wchodzi dolnym wężem a wychodzi górnym przez termostat?
    Bo dziwi mnie to że wąż za termostatem (górny chłodnicy) jest zimny a dolny ciepły, to jeśli płyn płynie do chłodnicy dopiero po otwarciu termostatu górnym wężem to dlaczego dolny robi się ciepły.

    Wymienię termostat i zobaczymy, samo to że temperaturę 90 stopni osiąga dopiero po 5-6 kilometrach przy temperaturze powietrza około zera stopi to chyba dość dług. (Samochód w nocy nie stoi "pod chmurką" tylko w garażu blaszanym - zawsze to jakiś minimalny plus.
  • Helpful post
    #7
    ociz
    Moderator of Cars
    Dolny może się ewentualnie lekko nagrzewać płynem co krąży przez zbiorniczek wyrównawczy.
  • #8
    kryst16
    Level 22  
    Lekko? Ale tylko na początku czy aż do rogu chłodnicy?
    Zastanawia mnie czy może być winny termostat czy jednak jest ok, bo górny wąż jest zimny, dolny robi się szybko ciepły i jadać na biegu (z górki) spada temperatura.
  • #9
    kryst16
    Level 22  
    Po wymianie termostatu temperatura jadąc na biegu z górki już nie spada.