Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

passat b5 ajm - mrugające kontrolki abs, akumulatora i asr

01 Lut 2016 09:55 1476 12
  • Poziom 6  
    Dzień dobry. Problem dotyczy passata b5 silnik AJM. Kilka razy na dzień, ale nie za każdym razem, po przekręceniu kluczyka w pozycję ON pojawia sie piszczek a kontrolki ABS, akumulator oraz ASR zaczynają mrugać nieostrym światłem i z pompy ABS wydobywa się stukanie równe z mruganiem kontrolek. Zauważyłem również że w tym czasie straszne spada napięcie na akumulatorze gdyż w kilkanaście sekund z 12,4V na akumulatorze pojawia się 11,7 -11,8V Niestety mam pecha gdyż mój samochód boi się mechaników ponieważ byłem już dwa razy podpiąć pod komputer i w tym momencie nie pojawiał się ten problem a na VAG-u nic nie wyszło. Nie wiem teraz gdzie szukać przyczyny takiego zachowania. Czy to coś z pompą abs czy z elektryką? Może ktoś z was miał podobny przypadek u siebie?
  • Poziom 38  
    Ja bym sprawdził masy i klemy na akumulatorze, ale mam wrażenie że to może być winna kostka stacyjki. Koszt wymiany kostki stacyjki w sumie niewielki a może to być właśnie przyczyną takiego zachowania.
  • Poziom 30  
    Odepnij wtyczkę z pompy i wtedy sprawdź sprawdź napięcie.
  • Poziom 39  
    Czy masz alternator Valeo 120A czy Bosch?
  • Poziom 6  
    Alternator Bosch. Tak zapytam co może mieć alternator do tego? Alternator nie działa gdyż nie uruchamiam silnika. Przekręcam tylko kluczyk w pozycje ON.
    w momencie gdy mrugają kontrolki to słyszę dziwne dźwięki które dochodzą do panelu od radia i klimatyzacji jak by dochodziło i znikało napięcie a wyświetlacz od klimy zaczyna lekko mrugać mimo że jest wyłączony.
    dzieje się tak nawet gdy wtyczka od ABS-u jest odłączona.

    Kolega pożyczył mi interfejs OBD bym na spokojnie zerknął czy są błędy. Błędów nie pokazuje ale w momencie gdy zaczynają mrugać kontrolki nie można się połączyć ze sterownikiem ABS . Jak przekręcam kluczyk i kontrolki nie mrugają to bez problemu łączy się z ABS-em
  • Poziom 42  
    Czystość klem, masy, zasilania. Pomiary
  • Poziom 6  
    Klemy wyczyszczone, masa na silniku również. Zero poprawy. Po kilku próbach już ledwo widać kontrolkę ASR a kontrolki akumulatora już w ogóle nie widać.
  • Poziom 39  
    To rozbiesz puszkę tą na podszybiu w poszukiwaniu wody. Tam są kostki które łączą komorę silnika z budą.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 6  
    Panowie jest coraz gorzej. Dziś po przekręceniu kluczyka nie zapalają się żadne kontroli a przy próbie odpalenia rozrusznik kręci ale samochód nie odpala. Dzieje się tak 4 na 5 prób odpalenia. Samochód w tamtym tygodniu był u mechanika gdyż był wyciek oleju. Dziś znajomy mi powiedział że był u tego mechanika a on akurat mył mój silnik. Myślę że to mogło mieć wpływ na to co się teraz dzieje. Znajomy twierdził że mechanik lał po wszystkim nawet po elementach na podszybiu.
  • Poziom 24  
    To fajnie że mechanik ci myje silnik. Może coś chciał ukryć przed Tobą?
    Z oznaczenia silnika wychodzi na to że masz diesla więc mycie mu nie powinno szkodzić, nawet zawilgocony powinien palić. Jednak jeżeli masz uszkodzone izolację np. na kablach WN czy innej części instalacji to mogło to spowodować rozładowanie akumulatora. Spróbuj doładować akumulator w domu i spróbować ponownie.
  • Poziom 43  
    qwertykokos napisał:
    przy próbie odpalenia rozrusznik kręci

    Jak by był do naładowania to by nie kręcił,pucha do otwarcia i kostki do czyszczenia pod ecu w głębi. Od tego zacznij.
  • Poziom 6  
    Silnik był cały zarzygany olejem i pewnie umył by sprawdzić gdzie jest wyciek. Kurczę czyli pewnie coś zalał i ja teraz takie kwiatki. Akumulator jest naładowany. Zresztą jak przekręcę kluczyk i kontrolki się normalnie zapalają to pali od strzała...