Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik zaburtowy Mercury 40hp dwusuw - Brak iskry, nie odpala

adamdrozdz31 01 Lut 2016 12:26 2397 10
  • #1 01 Lut 2016 12:26
    adamdrozdz31
    Poziom 4  

    Witam forumowiczów.
    Mój problem polega na tym że w moim silniku zabudowym Mercury 40hp dwusuw 1980r brak iskry na świecach. Silnik stał 2 lata w szopie wcześniej pracował dobrze.
    Mam pytanie są jakieś bezpieczniki w silniku, manetce lub w stacyjce. Manetka oryginalna Mercury ze stacyjka i automatycznym ssaniem. Co mam sprawdzić pierwsze. Świece sprawdzone. Z góry dziękuję za informację. Pozdrawiam

    0 10
  • Pomocny post
    #2 02 Lut 2016 07:43
    manta
    Poziom 39  

    Bezpieczników nie ma, przez dwa lata mogło dojść do uszkodzeń izolacji. Odłącz silnik od łodzi i wtedy sprawdzaj.

    0
  • #3 03 Lut 2016 15:49
    adamdrozdz31
    Poziom 4  

    Silnik zdjęty. Mógłbyś mi podpowiedzieć co mam pokolei sprawdzać i jak mogę sprawdzić czy cewki są dobre i czy muszę rozbierać koło zębate aby dostać się do zapłonu

    Dodano po 3 [godziny] 42 [minuty]:

    Iskra się znalazla. Wyłącznik kapotażwy ją zabral.
    Ale silnik dalej nie odpala przy kręcenia rozrusznika paliwo przelewa się przez gaźnik. Przyczyną może być zawieszony pływak czy to raczej normalne

    1
  • Pomocny post
    #4 03 Lut 2016 17:21
    manta
    Poziom 39  

    Po dwóch latach stania wilgoć mogła uszkodzić iglicę, zawór. Dobrze by było wyjąć gaźniki i wyczyścić. To nie jest prawidłowa sytuacja.

    0
  • #5 05 Lut 2016 19:44
    adamdrozdz31
    Poziom 4  

    Silnik odpala. Jeszcze została kwestia regulacji na zimnym gaśnie na małych obrotach jak zwiększe obroty i silnik się nagrzeje to są za wysokie i zgrzyta przy wrzucaniu biegu. Mam manetke zoddzielnym gazem to dam radę.
    Jutro próba na ciesninie Sund wyspa Vien. Mam nadzieję że pogoda dopisze

    Dodano po 8 [minuty]:

    Przyczyny braku iskry.
    1 wyłącznik kapotażowy
    2 zwarcie w stacyjce
    Problem z gażnikiem
    - zaszlamowana iglica
    Zawiesił się pływak.
    Jeszcze jedno pytanie- czy ten silnik ma termostat bo chłodzenie silnika przelew górny zaczyna się łac po jakiejś chwili około 2 minuty na niskich obrotach Chłodzenie podłączone na słuchawkach

    0
  • #6 06 Lut 2016 06:42
    manta
    Poziom 39  

    Termostatu nie ma, zajrzyj do spodziny. Możesz mieć uszkodzoną turbinę pompy wody, Czasami zdarza się zablokowanie rurki wodnej przez syf, wtedy masz brak chłodzenia. Woda z przelewu kontrolnego, musi pojawić się w chwili uruchomienia silnika.

    0
  • #7 07 Lut 2016 09:15
    adamdrozdz31
    Poziom 4  

    Wczorajsza próba wypadła prawie dobrze.
    Wiatr 6-7 m/s spora fala maksymalna prędkość 40 km/h. Od razu po dodaniu gazu staje w ślizg, zbiera się ładnie. Jeszcze muszę silnik opuścić bo często śruba łapie powieterze i silnik zaczyna wyć. Hydrofile są trochę powyżej dna łódki
    Pękła sprężyna od rozrusznika odpowiadającą za odbijanie bendix i cały czas dzwonił na koniec uszczelka pod dekielkiem wody zaczęła przepuszczać i zalało mi cewke i chodził na 1 cylinder. Na trzy godziny pływania spalił jakieś 17l.

    0
  • #8 09 Lut 2016 12:40
    adamdrozdz31
    Poziom 4  

    Może ktoś jaka śrubę najlepiej dobrać do tego silnika
    Nie mam oznaczeń na srubie ale po numerze części 48-73134a4 jest to chyba 10 3/8×12 co to jest za śruba uciagowa czy prędkość. Ma ktoś może przykład jaką mogę śrubę wstawić szybką i w miarę oszczędna

    1
  • #9 10 Lut 2016 20:37
    adamdrozdz31
    Poziom 4  

    manta napisał:
    Termostatu nie ma, zajrzyj do spodziny. Możesz mieć uszkodzoną turbinę pompy wody, Czasami zdarza się zablokowanie rurki wodnej przez syf, wtedy masz brak chłodzenia. Woda z przelewu kontrolnego, musi pojawić się w chwili uruchomienia silnika.


    Dzisiaj poprawiłem uszczelke i znalazłem jednak termostat i jakiś zawór. Może ktoś wie przy czy on musi być ,czy mogę go wywalić.
    Można jakoś wyczyścić układ chłodzenia bo przez 35 lat troszkę go ten tego

    0
  • #10 11 Lut 2016 18:12
    manta
    Poziom 39  

    Wygląda że nie trafiłeś z rocznikiem :D . Zawór jest po by nie schodziła woda z płaszcza.

    0
  • #11 11 Lut 2016 18:57
    adamdrozdz31
    Poziom 4  

    Ja chce wywalić termostat.
    Na tabliczce znamionowej stoi 1979r

    0