Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik zaburtowy Mercury 40hp dwusuw - Brak iskry, nie odpala

01 Lut 2016 12:26 2898 10
  • Poziom 5  
    Witam forumowiczów.
    Mój problem polega na tym że w moim silniku zabudowym Mercury 40hp dwusuw 1980r brak iskry na świecach. Silnik stał 2 lata w szopie wcześniej pracował dobrze.
    Mam pytanie są jakieś bezpieczniki w silniku, manetce lub w stacyjce. Manetka oryginalna Mercury ze stacyjka i automatycznym ssaniem. Co mam sprawdzić pierwsze. Świece sprawdzone. Z góry dziękuję za informację. Pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Bezpieczników nie ma, przez dwa lata mogło dojść do uszkodzeń izolacji. Odłącz silnik od łodzi i wtedy sprawdzaj.
  • Poziom 5  
    Silnik zdjęty. Mógłbyś mi podpowiedzieć co mam pokolei sprawdzać i jak mogę sprawdzić czy cewki są dobre i czy muszę rozbierać koło zębate aby dostać się do zapłonu

    Dodano po 3 [godziny] 42 [minuty]:

    Iskra się znalazla. Wyłącznik kapotażwy ją zabral.
    Ale silnik dalej nie odpala przy kręcenia rozrusznika paliwo przelewa się przez gaźnik. Przyczyną może być zawieszony pływak czy to raczej normalne
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Po dwóch latach stania wilgoć mogła uszkodzić iglicę, zawór. Dobrze by było wyjąć gaźniki i wyczyścić. To nie jest prawidłowa sytuacja.
  • Poziom 5  
    Silnik odpala. Jeszcze została kwestia regulacji na zimnym gaśnie na małych obrotach jak zwiększe obroty i silnik się nagrzeje to są za wysokie i zgrzyta przy wrzucaniu biegu. Mam manetke zoddzielnym gazem to dam radę.
    Jutro próba na ciesninie Sund wyspa Vien. Mam nadzieję że pogoda dopisze

    Dodano po 8 [minuty]:

    Przyczyny braku iskry.
    1 wyłącznik kapotażowy
    2 zwarcie w stacyjce
    Problem z gażnikiem
    - zaszlamowana iglica
    Zawiesił się pływak.
    Jeszcze jedno pytanie- czy ten silnik ma termostat bo chłodzenie silnika przelew górny zaczyna się łac po jakiejś chwili około 2 minuty na niskich obrotach Chłodzenie podłączone na słuchawkach
  • Poziom 39  
    Termostatu nie ma, zajrzyj do spodziny. Możesz mieć uszkodzoną turbinę pompy wody, Czasami zdarza się zablokowanie rurki wodnej przez syf, wtedy masz brak chłodzenia. Woda z przelewu kontrolnego, musi pojawić się w chwili uruchomienia silnika.
  • Poziom 5  
    Wczorajsza próba wypadła prawie dobrze.
    Wiatr 6-7 m/s spora fala maksymalna prędkość 40 km/h. Od razu po dodaniu gazu staje w ślizg, zbiera się ładnie. Jeszcze muszę silnik opuścić bo często śruba łapie powieterze i silnik zaczyna wyć. Hydrofile są trochę powyżej dna łódki
    Pękła sprężyna od rozrusznika odpowiadającą za odbijanie bendix i cały czas dzwonił na koniec uszczelka pod dekielkiem wody zaczęła przepuszczać i zalało mi cewke i chodził na 1 cylinder. Na trzy godziny pływania spalił jakieś 17l.
  • Poziom 5  
    Może ktoś jaka śrubę najlepiej dobrać do tego silnika
    Nie mam oznaczeń na srubie ale po numerze części 48-73134a4 jest to chyba 10 3/8×12 co to jest za śruba uciagowa czy prędkość. Ma ktoś może przykład jaką mogę śrubę wstawić szybką i w miarę oszczędna
  • Poziom 5  
    manta napisał:
    Termostatu nie ma, zajrzyj do spodziny. Możesz mieć uszkodzoną turbinę pompy wody, Czasami zdarza się zablokowanie rurki wodnej przez syf, wtedy masz brak chłodzenia. Woda z przelewu kontrolnego, musi pojawić się w chwili uruchomienia silnika.


    Dzisiaj poprawiłem uszczelke i znalazłem jednak termostat i jakiś zawór. Może ktoś wie przy czy on musi być ,czy mogę go wywalić.
    Można jakoś wyczyścić układ chłodzenia bo przez 35 lat troszkę go ten tego
  • Poziom 39  
    Wygląda że nie trafiłeś z rocznikiem :D . Zawór jest po by nie schodziła woda z płaszcza.
  • Poziom 5  
    Ja chce wywalić termostat.
    Na tabliczce znamionowej stoi 1979r