Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Atego 1828 - twarda zmiana biegów brak półbiegów atego 1828

jahu41 01 Feb 2016 13:40 3987 13
  • #1
    jahu41
    Level 9  
    Witam wszystkich. Kupiłem mercedesa atego 1828. Mam problem ze skrzynią biegów. Ciężko wchodzą biegi dodam że lewarek jest hydrauliczny sprzęgło chodzi płynnie. Dodam jeszcze że nie chodzą półbiegi. Na komputerze wyświetlają się jakieś błędy ale nie mam możliwości odczytania ponieważ mam uszkodzony wyświetlacz. Atego jest z 2000 roku. Poddajcie mi jakieś pomysły. Pozdrawiam.
  • #2
    darfur5
    Level 34  
    Problem może być z zapowietrzonym układem hydraulicznym zmiany biegów a jeśli biegi wchodzą ze zgrzytem to przyjrzał bym się tarczy sprzęgła.
  • #3
    jahu41
    Level 9  
    Biegi wchodzą dobrzy tylko trzeba to zrobić z większą siłą niż normalnie. Zapowietrzony układ? Widziałem jakiegoś skróta do skrzyni bo wchodzi w wiązke przy skrzyni. sprawdze to jutro. A półbiegi od czego zacząć? Czytalem gdzieś o że często kable przełamują się przy lewarku ale tam jest ok.
  • #4
    Gerri
    Mercedes specialist
    jahu41 wrote:
    A półbiegi od czego zacząć? Czytalem gdzieś o że często kable przełamują się przy lewarku ale tam jest ok.

    Nauczanie sprzęgła. Bez komputera nie zrobisz. Jak się rozjedzie nauczanie, to wtedy również nie działa tempomat. Powinien być w aucie skoro to ciężkie Atego.
  • #5
    jahu41
    Level 9  
    To by sie zgadzalo dziala tylko gorski i limit predkosci tempomat nie. A o co chodzi z tym nauczaniem? Atego stalo na placu prawie rok przestawiany byl z miejsca na miejsce poprzedni wlasciciel nie umial mi ppwiedziec co z biegami tak ze nie wiem czy cos bylo grzebane czy nie.
  • #6
    Gerri
    Mercedes specialist
    W czasie nauczania zainicjowanego przez komputer serwisowy wprowadza się do sterownika FR wartości dla 0% i 100% naciśnięcia pedału sprzęgła. W miarę eksploatacji (z bardzo różnych przyczyn) te wartości zaczynają "odstawać" od stanu rzeczywistego. Wtedy sterownik FR nie ma dokładnych danych, kiedy sprzęgło jest naciśnięte i działanie półbiegów oraz tempomatu ulega zakłóceniu. W krańcowym przypadku (nadmierne zużycie sprzęgła) może dojść do sytuacji, że nauczanie już nie pomoże.
  • #7
    jahu41
    Level 9  
    Czyli po podpieciu do kompa bedzie wszystko wiadomo? Ajesli chodzi o ciezka zmiane biegow co mozna z tym zrobic?
  • #8
    User removed account
    User removed account  
  • #9
    jahu41
    Level 9  
    Auto chwile stalo i w trakcie jazdy mialem problem z powietrzem raz bylo 12 atm a za chile przestawalo pompowac i bylo 6 atm. Wyglada na to jak uszkodony zbijak ale jest wymiwniony na nowy.
  • #10
    User removed account
    User removed account  
  • #11
    jahu41
    Level 9  
    Wlasnie raz pompuje raz nie.reczny byl odkrecony w czasie jazdy. Z tego co widze to zawor obok osuszacza jest nowy w poprzedniej firmie wymieniali go kierownik odpowiedzialny za sprzedaz auta mowi.l to nie wiem czy jest sens go ruszac.
  • #12
    User removed account
    User removed account  
  • #13
    jahu41
    Level 9  
    Dzisiaj odpaliłem go po tygodniu. na początku bylo ok dobiło do 12 przejechalem się i spadło do 6 i zbija ciągle z osuszacza.
  • #14
    leinad76
    Level 2  
    jahu41 wrote:
    Biegi wchodzą dobrzy tylko trzeba to zrobić z większą siłą niż normalnie. Zapowietrzony układ? Widziałem jakiegoś skróta do skrzyni bo wchodzi w wiązke przy skrzyni. sprawdze to jutro. A półbiegi od czego zacząć? Czytalem gdzieś o że często kable przełamują się przy lewarku ale tam jest ok.

    Dzień dobry. Mam taki sam samochód i podobny problem . Zmieniłem już wszystko tj. lewarek , siłowniki na skrzyni wszystko odpowietrzone a jak jadę to biegi wchodzą ciężko jak stanę to wchodzą elegancko. Czy coś się udało zrobić z problemem ?