Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Atego 1828 - twarda zmiana biegów brak półbiegów atego 1828

jahu41 01 Lut 2016 13:40 1857 12
  • #1 01 Lut 2016 13:40
    jahu41
    Poziom 8  

    Witam wszystkich. Kupiłem mercedesa atego 1828. Mam problem ze skrzynią biegów. Ciężko wchodzą biegi dodam że lewarek jest hydrauliczny sprzęgło chodzi płynnie. Dodam jeszcze że nie chodzą półbiegi. Na komputerze wyświetlają się jakieś błędy ale nie mam możliwości odczytania ponieważ mam uszkodzony wyświetlacz. Atego jest z 2000 roku. Poddajcie mi jakieś pomysły. Pozdrawiam.

    0 12
  • #2 01 Lut 2016 20:02
    darfur5
    Poziom 30  

    Problem może być z zapowietrzonym układem hydraulicznym zmiany biegów a jeśli biegi wchodzą ze zgrzytem to przyjrzał bym się tarczy sprzęgła.

    0
  • #3 01 Lut 2016 20:59
    jahu41
    Poziom 8  

    Biegi wchodzą dobrzy tylko trzeba to zrobić z większą siłą niż normalnie. Zapowietrzony układ? Widziałem jakiegoś skróta do skrzyni bo wchodzi w wiązke przy skrzyni. sprawdze to jutro. A półbiegi od czego zacząć? Czytalem gdzieś o że często kable przełamują się przy lewarku ale tam jest ok.

    0
  • #4 01 Lut 2016 21:12
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    jahu41 napisał:
    A półbiegi od czego zacząć? Czytalem gdzieś o że często kable przełamują się przy lewarku ale tam jest ok.

    Nauczanie sprzęgła. Bez komputera nie zrobisz. Jak się rozjedzie nauczanie, to wtedy również nie działa tempomat. Powinien być w aucie skoro to ciężkie Atego.

    0
  • #5 01 Lut 2016 21:29
    jahu41
    Poziom 8  

    To by sie zgadzalo dziala tylko gorski i limit predkosci tempomat nie. A o co chodzi z tym nauczaniem? Atego stalo na placu prawie rok przestawiany byl z miejsca na miejsce poprzedni wlasciciel nie umial mi ppwiedziec co z biegami tak ze nie wiem czy cos bylo grzebane czy nie.

    0
  • #6 01 Lut 2016 21:45
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    W czasie nauczania zainicjowanego przez komputer serwisowy wprowadza się do sterownika FR wartości dla 0% i 100% naciśnięcia pedału sprzęgła. W miarę eksploatacji (z bardzo różnych przyczyn) te wartości zaczynają "odstawać" od stanu rzeczywistego. Wtedy sterownik FR nie ma dokładnych danych, kiedy sprzęgło jest naciśnięte i działanie półbiegów oraz tempomatu ulega zakłóceniu. W krańcowym przypadku (nadmierne zużycie sprzęgła) może dojść do sytuacji, że nauczanie już nie pomoże.

    0
  • #7 01 Lut 2016 21:54
    jahu41
    Poziom 8  

    Czyli po podpieciu do kompa bedzie wszystko wiadomo? Ajesli chodzi o ciezka zmiane biegow co mozna z tym zrobic?

    1
  • #8 01 Lut 2016 22:01
    685832
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 01 Lut 2016 22:19
    jahu41
    Poziom 8  

    Auto chwile stalo i w trakcie jazdy mialem problem z powietrzem raz bylo 12 atm a za chile przestawalo pompowac i bylo 6 atm. Wyglada na to jak uszkodony zbijak ale jest wymiwniony na nowy.

    0
  • #10 01 Lut 2016 22:59
    685832
    Użytkownik usunął konto  
  • #11 02 Lut 2016 01:27
    jahu41
    Poziom 8  

    Wlasnie raz pompuje raz nie.reczny byl odkrecony w czasie jazdy. Z tego co widze to zawor obok osuszacza jest nowy w poprzedniej firmie wymieniali go kierownik odpowiedzialny za sprzedaz auta mowi.l to nie wiem czy jest sens go ruszac.

    0
  • #12 02 Lut 2016 10:10
    685832
    Użytkownik usunął konto  
  • #13 05 Lut 2016 18:26
    jahu41
    Poziom 8  

    Dzisiaj odpaliłem go po tygodniu. na początku bylo ok dobiło do 12 przejechalem się i spadło do 6 i zbija ciągle z osuszacza.

    0