Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Unitra Elizabeth - Przepalające się żarówki

01 Lut 2016 11:36 663 8
  • Poziom 8  
    Pozwolę sobie odkopać temat.
    Czy to możliwe ze spaliły się wszystkie żarówki podświetlenia?
    U mnie nie pali się żadna oprócz tej na przesuwanym wskaźniku.
    Pzdr.

Moderowany przez Futrzaczek:

Wydzielone stąd: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3013855.html

• Poziom 2  
    Sprawdź sobie te żarówki omomierzem to będziesz wiedział czy są dobre. Bo miernik pewnie posiadasz?
  • Poziom 8  
    Coś tam się znajdzie. Rozkręciłem, ale do żarówek nie udało mi się dostać.
    Nie mam żadnego doświadczenia i boję się coś uszkodzić.
  • Poziom 27  
    Jak pisze janszy 3643 tam jest specjalne uzwojenie do oświetlenia żarówek i to chyba o ile dobrze pamiętam grubszym drutem nawinięte i jest pierwsze jak się odwija. Co za problem wziąć ucinaki i po jednym zwoju ucinać i mierzyć aż trafisz na satysfakcjonujące Cię napięcie.Tylko skoro nie potrafiłeś się dostać do żarówek to to co proponuję to chyba za wysokie progi.Ale trzeba próbować.
    Przy okazji odpowiedż że ta żarówka na wskażniku zasilana jest przez opór chyba 10 omów 0,25W.
  • Admin Grupy Retro
    DIORADIO napisał:
    ak pisze janszy 3643 tam jest specjalne uzwojenie do oświetlenia żarówek i to chyba o ile dobrze pamiętam grubszym drutem nawinięte i jest pierwsze jak się odwija. Co za problem wziąć ucinaki i po jednym zwoju ucinać i mierzyć aż trafisz na satysfakcjonujące Cię napięcie.

Po co cokolwiek ucinać i przerabiać, skoro można dodać w szereg rezystor o wartości kilku omów? :roll:

gattuzo napisał:
    Nie mam żadnego doświadczenia i boję się coś uszkodzić.

Skoro się boisz, to lepiej oddaj to komuś, kto się nie boi. Tak będzie bezpieczniej.
  • Poziom 43  
    DIORADIO napisał: