Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ursus 902 - Uciążliwe drgania ciągnika

01 Lut 2016 20:11 1923 8
  • Poziom 11  
    Witam, mam problem z Ursusem 902. Zaznaczę tylko że w takim stanie otrzymałem ciągnik. Problem drgań o dużej częstotliwości występuje przy obrotach od 1500 wzwyż. Starałem się wszystko już zrobić aby usunąć tą dolegliwość lecz niestety nie dałem rady. Wał oraz koło zamachowe i korbowody wysyłałem do firmy która wyważa dynamicznie, sprawdzona osiowość gniazd wału w kadłubie, sprawdzone wtryskiwacze oraz pompa, odłączyłem napęd na skrzynię biegów i bez efektu. Drga z taką mocą że chwytając tylni zaczep w ręce to trzepie nieprawdopodobnie, są to drgania drobne lecz o dużej częstotliwości (żarówki przednie pali po chwili).
    Proszę o porady.
    Dziękuję
  • Poziom 29  
    Silnik nie ma układu wyważającego?
    Jak ma to dobrze ustawiony?
  • Poziom 11  
    Nie miał i nie ma.
  • Poziom 29  
    Jak z pompą wtryskową?
    Koło pasowe wału?
    Pompa wody?
  • Poziom 11  
    Pompa wtryskowa była podmieniana, wtryskiwacze sprawdzone, pompa wodna wymieniona na nową bo już ciekła ale bez poprawy na pracę silnika, co do koła pasowego nie wypowiem się bo poza tym że jest bez tej gumy, ale to przy 6 cylindrowych stosowano z tłumikiem
  • Poziom 10  
    Niby w instrukcji napraw piszą, że grupy selekcyjne tłoków odnoszą się do wymiarów, ale może warto sprawdzić masę każdego z nich. Przy takich obrotach mała masa może dużo zdziałać. Lub być może wał był wyszlifowany nieosiowo. Może to śmiesznie zabrzmi, ale miałem taki przypadek i koło zamachowe miało bicie osiowe. Wał w silniku był na szlifach G1 K1 (kupiłem silnik do remontu) i na szlifierni nie chcieli się podjąć szlifowania tego wału, bo jak to określili "jest skoszony". Ale wziąłem na siebie to ryzyko, zrobili G4 K3 i wyszła plamka na piątym czopie głównym wielkości pięciozłotówki. Przed remontem właśnie silnik miał wibracje ale nie wiem czy mogę porównać do Twoich, gdyż był odpalany na palecie.
  • Poziom 11  
    Ostatnio silnik był cały rozebrany, wał, koło zamachowe i korbowody były wysłane do firmy pod Lublinem zajmującej się wyważaniem dynamicznym i pod tym kątem zostały te podzespoły sprawdzone, wagi zostały nieznacznie poprawione. Tłoki trafiły na wagę ale tu wszystko oki.
    Oczywiście osiowość była sprawdzone.
  • Poziom 10  
    Może nie wyważyli statycznie? to też może być przyczyna. Myślałem trochę nad tym i nic mi do głowy nie przychodzi. Może docisk sprzęgła powoduje wibracje?
  • Poziom 1  
    Załóż nowe poduszki pod kabinę.