Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

e36 BMW Jaki silnik 2l czy 2.5?

szajbus1988 01 Lut 2016 22:31 2181 43
  • #1 01 Lut 2016 22:31
    szajbus1988
    Poziom 5  

    Witam bardzo serdecznie. Mam pytanko do was.. Mam taki dylemat a mianowicie chodzi mi jaki silnik wybrać w BMW e36 dwu litrową jednostkę napędową czy dwu i pół???. Chciałbym zasięgnąć informacji na temat spalania i wytrzymałości tych jednostek napędowych.. chciałbym przytoczyć to że nie chodzi mi o delikatną jazdę :D. Pomóżcie mi w końcu wybrać bo już od pół roku mnie to trapi :cry: . No i druga kwestia... blacharka :( W tych autach to utopia. Jestem w trakcie poszukiwań tego modelu bmw i jakbyście mieli jakieś na sprzedaż lub zamianę dajcie znać zawsze kwestia do dogadania :wink: z góry dzięki pozdrawiam :bye:

    0 29
  • #2 01 Lut 2016 23:06
    KapitanSTS
    Poziom 23  

    Co do pytania osobiście brałbym 2.5 litra co wiąże się ze spalaniem 9-12 litrów a nawet i więcej na 100km. Uważałbym na duże silniki. OC może ci wypalić dziurę w kieszeni. Z 1000zł będziesz musiał zapłacić.

    0
  • #3 01 Lut 2016 23:10
    Kune
    Poziom 23  

    KapitanSTS napisał:
    Co do pytania osobiście brałbym 2.5 litra co wiąże się ze spalaniem 9-12 litrów a nawet i więcej na 100km. Uważałbym na duże silniki. OC może ci wypalić dziurę w kieszeni. Z 1000zł będziesz musiał zapłacić.


    Skąd ta cena tego OC??

    Brać tylko 2.5 albo 2.8. BMW pali cylindrami, a nie pojemnościa. To super udane silniki, tylko niestety maja już troche lat na karku.

    2.0 to niewypał, nie jedzie, a pali tyle co 2.5. Tu rozwiązanie jest proste.

    Niestety blacha to inna bajka, ale najmłodsze auta już dawno są pełnoletnie.

    0
  • #4 01 Lut 2016 23:29
    maniek1001
    Poziom 2  

    Popieram kolegę, 2.0 to niewypał. Miałem BMW e36 2.0 i dziś bym już nie kupił 2.0 tylko 2.8 jak dobrze poszukasz to znajdziesz w dobrym stanie.

    1
  • #5 02 Lut 2016 10:48
    szajbus1988
    Poziom 5  

    2.8? Hmm.. Jak patrzałem przez rankomat to składka najtańsza jak za ten silnik wyniosła mnie by mniej niż teraz co obecnie mam a mam 668zł na rok za 2.0hdi peugeot 206 sw 2002rok w AXA.... Zatem to nie problem... .Wracając do tematu też brałem pod uwagę ten model silnika 2.8 ale kolega mi odradził.. twierdził że to porażka ale jak widać koleś się nie znał na rzeczy. Nasunęło mi się następne pytanie zwrócone do was gdzie można szukać takiego "rodzyna" bo przejrzałem cały internet nawet zagraniczne strony i większość to "driftowozy" albo "wiejskotuningowe" zabawki bądź po prostu zmęczone nie właściwym użytkowaniem. Zastanawiam się nad odbudową ewentualnie i tu pytanie do wtajemniczonych w te kwestie, ile by mnie wyniosło zrobienie auta na "cito" czyli kompletna blacharka z malowaniem i zmianą koloru np. Kapitalny remont silnika rzecz jasna też i zawieszenie???

    0
  • #6 02 Lut 2016 11:38
    wichurewicz
    Poziom 24  

    Wyniosłoby więcej niż E36 jest obecnie warte. Ten koleś przełożył silnik i resztę niezbędnych gratów do zdrowej budy. O kosztach chyba nie pisał, ale możesz go spytać.
    2.8 to jeden z lepszych silników od BMW, ale trudno o niego nawet w młodszym o generację E46, jeśli mowa o stanie innym niż zamęczone zwłoki.

    1
  • #7 02 Lut 2016 14:25
    sebap
    Poziom 40  

    Możesz poszukać też na forach marki. Zdarzają się dobre auta ale też kosztują duże pieniądze. No ale trzeba na to patrzeć z tej strony, że lepiej zapłacić więcej niż później dołożyć to samo albo i więcej.
    Co do tego, że 2 litry nie jedzie, że niewypał to panowie ne zgodzę się z tym bo moja e39 M52B20 jedzie i mnie to wystarcza. Żeby nie było - jechałem 528, 535 i 540 i wiadomo, że niebo a ziemia ale 2 litry także fajnie jedzie.
    Najlepiej przejechać się konkretnym egzemplarzem i samemu stwierdzić czego potrzebujemy a nie opierać się na opinii innych i to w dodatku opinii przez internet.

    1
  • #8 02 Lut 2016 15:19
    robokop
    Moderator Samochody

    2.0 będzie w zupełności wystarczający - 150KM to w sam raz do pirackiej jazdy. O 2,5 czy 2.8 zapomnij. O ile 2,5 jeszcze się trafiały, aczkolwiek rzadko, o tyle 2.8 to "biały kruk". Zapłacisz za 16 letni, czy starszy samochód 15 tys. zł? Bo ja uważam że nie warto, tym bardziej że będzie już nadgniły. To blacharsko najbardziej nie udane BMW.

    0
  • #9 02 Lut 2016 20:06
    maniek1001
    Poziom 2  

    Kolega ma e36 z silnikiem 1.8 i też pali gumę i kręci bączki, 2.0 śmiga fajnie ale silniki są awaryjne.

    0
  • #10 02 Lut 2016 20:16
    sebap
    Poziom 40  

    Hehe. Miałeś kiedyś w ogóle jakieś BMW? M50 i M52 to najbardziej udane silniki benzynowe w BMW a Ty mówisz, że są awaryjne?

    2
  • #11 02 Lut 2016 20:24
    KapitanSTS
    Poziom 23  

    Awaryjność to raczej sprawa indywidualnego użytkowania. Wiele razy słyszę, że np pralki to się szybko psują. Ja osobiście posiadam POLAR 12 lat i grzałkę musiałem wymienić. Jeszcze pochodzi pewnie z 5-6 lat. Czajnik elektryczny także ma 12 lat, a inni znajomi mają już 4 lub 5. Podobnie jak z samochodami. Osobiście mam Punto z 97 rocznika i pomimo że było zakupione jako używane to nic się takiego nie psuje. Wymieniłem tylko rozrząd czyli standard po zakupie wraz z olejami, kupiłem nowe opony, wymieniłem wiatrak chłodnicy i wahacz. Od kiedy wymieniłem wyeksploatowane rzeczy nie mu nie dolega. Tylko leje benzynkę i jeżdżę. No ostatnio też musiałem wymienić lustereczko bo ktoś specjalnie mi urwał rękoma.

    0
  • #12 02 Lut 2016 20:29
    robokop
    Moderator Samochody

    sebap napisał:
    Hehe. Miałeś kiedyś w ogóle jakieś BMW? M50 i M52 to najbardziej udane silniki benzynowe w BMW a Ty mówisz, że są awaryjne?

    To jest takie bredzenie internetowych "fachowców". Awaryjność owszem, jak licznik przekręcił się dookoła i pod bezlitosnym butem jakeigoś małolata. Szczególnie w kwestii słynnych, pękających głowic, rozpadających się vanosów, czy wydartych wałków rozrządu.

    0
  • #13 02 Lut 2016 20:39
    DJ ANNUS
    Poziom 31  

    Ja się zawsze dziwię po co komu 2,5 czy 2,8 i dlaczego tak ludzie sra.....ą na 2.0?

    Sam mam od wielu lat na blacie 400504km i powiem że śmigam lewym pasem A4 bez problemu i nikt mnie nie pogania, bez problemu lecisz 2 paki.
    Po drugie BMW to koszty, za jedną naprawę czasami można kupić punto 1 w dobrym stanie.
    Naprawy szalenie czasochłonne.
    Mechanicy gó..... się znają de facto na 20 letnim silniku i potrafią go skutecznie zepsuć.
    7 litrów sysntetyka co 10kkm , debilne spojrzenia przechodniów i spalanie w okolicy 13-15... to normalka.
    Więc jeśli 2 raz zadasz pytanie o spalanie to widocznie auto nie dla ciebie.

    Z plusów tylni napęd którym zupełnie inaczej się jeździ, wydajna klima, specyficzne burczenie 6 cylindrów, ergonomiczna deska, dużo fantów do upiększania.

    Jak już to celuj w wyposażenie z klimą strefową lub klimatronikiem który działą i chłodzi.
    Najlepiej szukaj bezpośrednio z reichu tam to groszowe sprawy, i dlaczego nie chcesz e46 teraz każdy ją chce , e36 to klasyk nie do upalania i lansowania.

    0
  • #14 02 Lut 2016 21:06
    wichurewicz
    Poziom 24  

    E36 to jeszcze nie klasyk, tylko zwykły stary strucel. E30 już jest klasykiem, E36 dopiero będzie, zwłaszcza że rdzewieją strasznie i mnóstwo egzemplarzy kończy owinięte wokół jakiegoś słupa lub drzewa. To znakomicie zmniejsza pulę, a tym samym zawęża ilość przyszłych klasyków.

    E46 jest w tej chwili najpopularniejszym chyba modelem serii 3, co nie dziwi skoro najtańsze sztuki z jakimś dychawicznym ośmiozaworowym rumplem można mieć za kilka tysięcy złotych. No a wygląda jednak lepiej niż Golf czy Astra.

    0
  • #15 02 Lut 2016 21:11
    DJ ANNUS
    Poziom 31  

    wichurewicz napisał:
    E36 to jeszcze nie klasyk, tylko zwykły stary strucel

    To tak jak z polonezem , są zajeżdżone strucle z toną błota w dywanikach i czarnym jak smoła olejem cieknącym z każdej uszczelki i są perełki lepiej wyglądające niż z fabryki wypuścili, akurat mam tą drugą wersję.

    I poznasz też po tym że nieważne ile ma lat , nie zmieniasz na nowszy model.

    0
  • #16 02 Lut 2016 22:32
    wichurewicz
    Poziom 24  

    Autor tematu chce coś do upalania jak sam zaznaczył, więc jemu perełki niepotrzebne. Grunt, żeby była jeszcze jakaś podłoga i żeby dało się latać bokami na rondach, jak sądzę.

    0
  • #17 02 Lut 2016 22:34
    DJ ANNUS
    Poziom 31  

    wichurewicz napisał:
    Autor tematu chce coś do upalania jak sam zaznaczył

    To niech sobie kupi astre 2 turbo albo jakąś honde albo inne paściochy.

    1
  • #18 02 Lut 2016 22:56
    wichurewicz
    Poziom 24  

    Czemu? E36 się do upalania nadaje właśnie teraz, kiedy kosztuje grosze i wszędzie jest pełno tanich części. To oczywiście nie sprzyja ani pozytywnemu postrzeganiu marki czy modelu przez innych użytkowników drogi, ani też nie pozwoli zachować większej ilości egzemplarzy na przyszłe klasyki.

    No ale E46 z silnikiem większym niż 2.0 kosztuje nadal ciut za dużo jak na parcha do zarżnięcia gdzieś na parkingu pod Tesco.

    0
  • #19 02 Lut 2016 23:12
    maniek1001
    Poziom 2  

    Kolego miałem właśnie silnik M50B20, nie mam o nim dobrego zdania.

    0
  • #20 02 Lut 2016 23:16
    DJ ANNUS
    Poziom 31  

    maniek1001 napisał:
    Kolego miałem właśnie silnik M50B20, nie mam o nim dobrego zdania.
    A czemu?

    0
  • #21 02 Lut 2016 23:24
    Janusz.Andrzej
    Poziom 8  

    Popatrz na E36 318IS. Spalanie i ubezpieczenie znacznie nizsze, 140 koni moze nie powala, ale charakterystyka jego pracy ciekawsza niz w dwulitrowce a i awaryjnosc nizsza.

    0
  • #22 03 Lut 2016 09:43
    wichurewicz
    Poziom 24  

    318is jest lżejszy niż sześciocylindrowa wersja o tej samej pojemności 2.0, a lepszy rozkład mas powoduje, że te modele są chętnie zajeżdżane w KJSach i tak dalej. Może być ekstremalnie trudno znaleźć sztukę, która nie ma burzliwej przeszłości.

    0
  • #23 03 Lut 2016 10:23
    Kune
    Poziom 23  

    wichurewicz napisał:

    No ale E46 z silnikiem większym niż 2.0 kosztuje nadal ciut za dużo jak na parcha do zarżnięcia gdzieś na parkingu pod Tesco.

    E46 to zupelnie inne auto. Znaczcie cięższe i co za tym idzie ciężko go upalać bez odpowiedniego przygotowania. Poza tym ma zawsze otwarty dyfer (oprócz M3) co już go dyskwalifikuje w przedbiegach.

    DJ ANNUS napisał:
    a się zawsze dziwię po co komu 2,5 czy 2,8 i dlaczego tak ludzie sra.....ą na 2.0?

    Bo za spalanie 2.0 ma jak 2.5 a osiągi jak 1.8IS. To po prostu bezsens kupować 2.0, skoro możemy mieć dużo więcej od 2.5.

    szajbus1988 napisał:
    2.8? Hmm..

    2.8 to nowa konstrukcja na aluminiowym bloku i glowicy z vanosem. Dodatkowo najczesciej byla montowana w nim szpera, co do upalania jest rowniez bardzo istotne. Zarazem to bardzo pozadany model. Po lekkim zabiegu atakujesz 220 koni.
    2.5 bylo wiecej, ale jest tez wiecej rodzajów. czesto bywala tez szpera. Duzo oso uturbia ten silnik co dowodzi jego pancernosci.

    Nie kupuj nic ponizej pojemnosci 2.5 bo bedziesz zalowal.

    sebap napisał:
    Co do tego, że 2 litry nie jedzie, że niewypał to panowie ne zgodzę się z tym bo moja e39 M52B20 jedzie i mnie to wystarcza. Żeby nie było - jechałem 528, 535 i 540 i wiadomo, że niebo a ziemia ale 2 litry także fajnie jedzie.


    Ale to ze jedzie to nic nie zmienia. Jak to jedzie? Byle Passat TDI to pogoni. E39 to auto zupelnie inne niz e36, dopiero 540i jedzie jak trzeba i jak przystalo na BMW do szbkiej jazdy.

    Kupi chlopak 320i i beda go robic nowe diesle na swiatlach - czy to szybkie auto? no raczej NIE.

    0
  • #24 03 Lut 2016 10:34
    sebap
    Poziom 40  

    Nigdzie nie pisałem, że ma kupić 320 tylko, że moja opinia jest zgoła inna niż twoja kolego Kune a już z tym 540 to pojechałeś po całości. Wg. Ciebie trzeba mieć prawie 300KM pod maską żeby auto jechało? Nie oczekuję odpowiedzi na to pytanie.

    0
  • #25 03 Lut 2016 12:18
    Janusz.Andrzej
    Poziom 8  

    80% E36 bedzie po przygodach, czy to IS, 320, 325 czy 328...

    0
  • #26 03 Lut 2016 18:22
    szajbus1988
    Poziom 5  

    wichurewicz napisał:
    Autor tematu chce coś do upalania jak sam zaznaczył, więc jemu perełki niepotrzebne. Grunt, żeby była jeszcze jakaś podłoga i żeby dało się latać bokami na rondach, jak sądzę.


    Kolego nie mam zamiaru upalać gumy czy bokami na rondach latać.. bardziej chodzi mi o dynamikę i bezawaryjność.

    Dodano po 10 [minuty]:

    Dzięki wam koledzy za porady, zdecydowałem że nabędę budę w dobrym stanie a silnik już mam tylko trzeba wyciągnąć z rozbitego anglika (z e46 80000km na liczniku) :-) teraz tylko czas mi potrzebny dzięki pozdrawiam.

    0
  • #27 03 Lut 2016 18:31
    KapitanSTS
    Poziom 23  

    Myślisz że połączysz to wszystko z europejską wersją?

    0
  • #29 03 Lut 2016 19:35
    szajbus1988
    Poziom 5  

    KapitanSTS napisał:
    Myślisz że połączysz to wszystko z europejską wersją?

    Nie wiem nie zgłębiałem jeszcze tego zagadnienia ale nie powinno być problemu. Wiesz może co poradzić??

    0
  • #30 03 Lut 2016 19:51
    andrzej20001
    Poziom 43  

    W dobrych pieniądzach znajdziesz e38 728i. I jedziesz jak gość.

    0