Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Focus C-Max 1.6 VCTI 2006 - Rozrzad

01 Lut 2016 22:51 3579 10

  • Poziom 15  
    Witam.
    Jak w temacie zmienialem klientowi kpl rozrzad w sobote.
    Dzisiaj klient jechal do ASO Forda i zaswiecil mu sie check engine.
    Przy naprawie usterki zwiazanej z bledem ESP, ktorej i tak nie naprawili a wzieli za to 280zl stwierdzili ze zostal zle zamontowany pasek.
    Klient zadzwonil do mnie ze w ASO stwierdzili zle ustawiony pasek i bedzie go to kosztowac dodatkowe 700zl pojechalem dowiedziec sie o co wlasciwie chodzi.
    Pan mistrz jak go tam nazywali stwierdzil ze mimo zamontowanych blokad pasek zostal zle zamontowany oni wiedza o co chodzi, ale nie beda zdradzac technologi forda.
    Poczekalem cierpliwie z klientem na odbior samochodu by zobaczyc jaki jest blad.
    Blad zostal skasowany przez ASO wiec wrocilem sie i pytam jaki byl blad a Pan mi na to ze oni nie beda tego zdradzac blad i tak sie pojawi trzeba pojezdzic (Wczesniej powiedzial ze absolutnie nie wolno jechac bo grozi to 100% uszkodzeniem silnika).
    Przejechalismy okolo 30km i nic wiec wracam i pytam co za blad bo mial sie pojawic za chwile a nie bylo go ani za dwie ani za trzy chwile wiec popatrzyl w papiery i mowi ze na komputerze wyskoczyl mu blad:
    ''ZLE ZAMONTOWANY PASEK ROZRZADU''
    moze ktos mial kiedys taki blad u siebie na komputerze bo ja o takim w zyciu nie slyszalem ani nie widzialem. Blad po przejechani prawie 150km dalej sie nie zaswiecil a w ASO powiedzieli ze dalsza jazda grozi uszkodzeniem silnika.
    Teraz moje pytanie odnosnie montazu kolejnego z kolei takiego silnika:
    Blokada blacha z tylu walkow pod pokrywa zaworow.
    Blokada z przodu wariatorow specjalnym przyzadem takim )-(.
    Blokada walu wkrecona przy prawej polosi w blok silnika dotykajaca pletwy walu.
    Blokada Kola pasowego przy odkrecaniu oraz dokrecaniu.
    Nowa sruba kola pasowego dolaczona w zestawie do paska rozrzadu o takich samych wymiarach.
    Zestaw blokad firmy KS TOOLS pasujacy tylko do silnika 1.6 Ford oraz Volvo
    Specjalny przyzad do zakladania paska wielorowkowego firmy gates gdyz nie ma tam napinacza.

    blokaday sciagane i zakladane przy zakladaniu paska, obrocony wal dwa razy ponownie zalozone blokady, zamontowanie kola pasowego ponowne sprawdzenie blokadami wszystko tak samo.

    Moze ktos wie gdzie tkwi przyczyna.

    Nie sa to blokady robione przez kogos w garazu tylko kupowane specjalnie pod silnik ecoboosta.

    Z gory dziekuje za jakies porady oraz przepraszam za brak pl liter ale posiadam ang windowsa i nie mam pl liter.

    Dziekuje i pozdrawiam.
    Tomek.
  • Poziom 10  
    Nie ma co słuchać "speców" z ASO którzy więcej siedzą w książkach niż w garażu. A jak wiadomo teoria teorią a praktyka praktyką. Jakby im wyskoczył błąd "Bomba w samochodzie" to by uciekli z krzykiem. I jeszcze to hasło że "Nie bedą zdradzać technologii Forda.." padłem.. Wracając do sedna.. Błąd więcej się nie pojawił.. auto śmiga.. Nic podejrzanego się nie dzieje.. Więc szkoda się rozwodzić nad tym. Z tego co piszesz zrobiłeś wszystko solidnie. Na tym zakończyłbym problem.. źle ustawionego paska rozrządu.. :)

  • Poziom 15  
    Witam,
    Pojawil sie jeszcze raz blad, o nazwie zbyt wolna praca walka rozrzadu rzad 1 uklady ssacego.
    Sprawdzilem jeszcze raz wszystko blokadami i jest w porzadku, wiec gdzie mozna szukac bledu jaki moglem popelnic podczas montazu paska.
    Za wszelkie podpowiedzi z gory dziekuje.

  • Poziom 15  
    Witam,
    Sprawdzilem wczoraj kat wyprzedzenia zaplonu i waha sie miedzy 32 na wolnych obrotach a 81 na wysokich czy moze ktos ma jakis pomysl

    Dodano po 4 [minuty]:

    wystepuje jeszcze blad P1000 i nie wiem czy jest to powiazane z wykakiwaniem bledu P000A

    Dodano po 5 [godziny] 16 [minuty]:

    Mam jeszcze jedno pytanie, moze ktos bedzie znal odpowiedz.
    Przy jakim przebiegu w takim silniku wymienia sie wariatory.
    Czytalem rozne fora jedni pisza ze przy 90tys inni wymieniali przy 130tys inni pisza ze razem z paskiem.
    Teraz, ktora odpowiedz bedzie blizsza prawdy??
  • Pomocny post
    Poziom 25  
    tomekmazepa napisał:

    Pojawil sie jeszcze raz blad, o nazwie zbyt wolna praca walka rozrzadu rzad 1 uklady ssacego.


    Ten błąd nie wskazuje na złe ustawienie rozrządu tylko problemem albo z kołem VVT albo z przestawiaczem koła albo z ciśnieniem oleju. Miałem taki błąd w Skodzie z silnikiem 1.4 TSI.

    Albo zbieg okoliczności i coś się zaczyna dziać na rzeczy, albo zmierz ciśnienie oleju.

    Dodano po 4 [minuty]:

    tomekmazepa napisał:
    wystepuje jeszcze blad P1000 i nie wiem czy jest to powiazane z wykakiwaniem bledu P000A


    Kody usterek: P1000 - Silnik / Duratec
    KONTROLA SYSTEMU
    NIEZUPEŁNA KONTROLA OD OSTATNIEGO PROCESU KASOWANIA


    Przyczyna

    Nie przeszedł jeszcze cały cykl jazdy.

    Wskazówka

    Cykl jazdy to ustalona mieszanka różnych stanów jazdy ustalonych przez producenta i może trwać kilka dni.
    Pomoc
    Cykl jazdy jest zakończony gdy zniknie P1000 lub pojawi się zamiast tego wpis usterki.
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    Tam częściej są problemy z czujnikami na tych kołach niż z kołami.

  • Poziom 15  
    Witam,
    Rano zabieram się za wymianę wariatorów oraz elektrozaworów.
    Teraz moje pytanie dotyczy tego czy po takiej operacji kiedy odłączę akumulator muszę go później jakoś adoptować, na rożnych forach czytałem różne, ale wiem ze coś takiego jest bo wyskakuje mi błąd nie zamknięta procedura OBD II.
    Czy może mi ktoś podpowiedzieć, jak mam zrobię taka adaptacje ??.
    Aku muszę odłączyć aby założyć blokada do kola zamachowego, gdyż będę wymianial pasek i dawał nowa śrubę do kola pasowego.
    Z gory dziekuje i Pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    Nie odłączaj akumulatora, nie ma takiej potrzeby. Nie musisz blokować koła bo dokręcisz na kołku i będzie OK. Pasek dopiero wymieniałeś więc możesz go zostawić. Nawet Ford nie przyznał by nowego. Kołek, listwa na wałki, nowe koła + "pająk" skręcasz i jedziesz. Jak odłączysz aku to wygeneruje litanie kodów bo spadnie napięcie. Nie dokręcaj/dokręcaj kół na samej listwie tylko załóż klucz 21 albo 22 na wałkach są miejsca.
  • Poziom 25  
    Co do akumulatora to tylko kod do radia, natomiast błąd P1000 sam zniknie / bądź da się skasować dopiero jak przeprowadzić wydłużoną jazdę próbną (ten błąd nie zapala check engine).