Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mitsubishi SS GDI - Pali się check engine, i silnik traci moc w czasie jazdy

EkoGrzew 02 Feb 2016 01:32 5115 2
  • #1
    EkoGrzew
    Level 20  
    Witam.
    Konkrety:
    Mitsu SS 1,8 GDI. 1999r.
    Zapala sie check engine w czasie jazdy, przy zmianie biegow itp. Objawy. Silnik traci moc, nie reaguje juz tak żwawo jak to zwykle czyni. Cos podobnego do objawow u diesla gdy turbina siądzie.
    Kiedy osiąga 3000 obrotów (na każdym biegu) silnik sie dlawi jakby nie dostawał wystarczającej ilosci paliwa.
    Z ta mocą to może przesadziłem. On dalej ją ma tylko nie jest juz taki "żywy" no i maks 110 km/h (limit 3000 obr)
    Jedyna korzysć z tego jest taka że pali teraz ok 1,5 L mniej na 100 km :)

    Kiedy kontrolka gasła ( po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu silnika) samochód odzyskiwał swoj zryw. Obecnie juz nawet to nie pomaga.

    Obawiam sie że to pompa wysokiego cisnienia. Tylko nie wiem czy to sterowniki czy mechaniczna kwestia. Proszę o sugestie i pomoc.

    Z góry dziekuję.

    PS
    Uprzejmie prosze Moderatora - jesli wybrałem nieodpowiedni dział dla tematu postu - o przeniesienie do lepiej oddajacego tematyke problemu.
  • #2
    rrr86
    Level 12  
    Witam, jedz na diagnostykę. Bez tego to "szukanie po omacku", z doświadczenia wiem, że w tych silnikach lubi padać zespół przepustnicy. Trzeba przynajmniej odczytać DTC, bez tego ciężko.
  • #3
    domex32
    Moderator of Cars
    Moja ostatnia przygoda z Pajero Pini, w tymi objawami, skończyła się regulacją przepustnicy, wymianą pedału gazu bo ktoś nim kręcił, a na koniec wymianą sterownika silnika i modułu sterującego wtryskami i zapłonem bo na końcu wyszło że auto po lusterka było kiedyś zatopione, przegląd skrzynek z bezpiecznikami, wymiany połowy pokorodowanych bezpieczników i złącz.

    Błędy jakie było te pedał gazu - przepustnica anormalny sygnał oraz brak uzyskania wysokiego ciśnienia paliwa.