Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wybór miksera cyfrowy/analogowy jaki model

18 Cze 2005 19:56 4519 29
  • Spec od akustyki
    Witam

    potrzebuje wybrac sensowny mikser do domu kultury do dyspozycji jakies 5-6tys (no jak by poczekal z pol roku moze z 10 tys ) .
    Do tego sa aktywner kolumny rcfa topy 3drozne na 2x12" i suby 1x18 .

    Potrzeba zeby mialo 16 mikrofonów wyjscia symetryczne jakis tor monitorowy i bylo przyzwoitej jakosci, co mozna wybrac nadstawiali yamahe cyfrowa za 9 tys ale mi ona sie jakos nie podoba, poza tym czlowiek ktory to bedzie obslugiwal nie bardzo mial doczynienie z cyfrowymi konsolami.
  • Pomocny post
    Poziom 28  
    Jest Spirit FX16, kosztuje jakieś 5 kzł, jest to nawet w porządku sprzęcik. Jest podobny mikser A&H, z serii mix wizard, podobnie kosztuje, a chyba jest troszkę bardziej rozbudowany. Nie ma co się ładować w cyfrę bez wyraźnej potrzeby. Pozdrawiam
  • Spec od akustyki
    No wlasnie myslelme nad nim ale do ostatecznosc bo pasuje zeby wloty byly na gornej plycie nie z tylu (to chyba mikserek bardziej studio nie live)
  • Poziom 10  
    kiedys mialem okazje pracowac na Spiricie16FX, calkiem mile urzadzonko... Jesli chodzi o wybor pomiedzy cyfra a analog to przyznam ze ostatnio mialem okazje pobawic sie Yamaha 01V96 i zrobila na mnie duze wrazenie. Wszystko zalezy do czego potrzebujesz, wydaje mi sie ze w DK to beda jakies szybkie akcje i nie wiadome do samego konca wiec raczej odpada wczesniejsze przygotowanie stolu, ale jesli bedziesz wczesniej wiedzial jaki ma byc sklad zespolu to na cyfrowce mozesz wczesniej zaprogramowac scene.
  • Pomocny post
    Spec Elektroakustyka
    01 robi wrażenie? Zobacz na PM5D Yamahy który ostatnio u nas został zakupiony. A co do miksera za 10 kilo - kupuj allen&heath to doskonała firma . Dołóż do tego solidną tercję na monitory i ugrasz wszystko. Allen ma doskonałe filtry doskonałe brzmienie doskonałą relcję cena jakość doskonałe heble i przyciski - jednym słowem rasowy Anglik. Miło na nim robić a wiem o tym bo robiłem a i często robię na nim. ML to zawodowe stoły ale i GL to doskonał tania seria. Zawodowe stoły i basta...
  • Poziom 35  
    Miałem okazję bliskiego kontaktu z Allen and Heathem (nie wiem jako model dokładnie, coś tam 200, ma 24 kanały i można go kupić z drugiej ręki podobno za kilka do dziesięciu tysięcy) i wrażenie było bardzo pozytywne. Fajne przyciski, lekkie fadery, precyzyjne gały, to tego 4 pasmowa korekcja (2 parametryczne).

    --
    Hefi
  • Poziom 28  
    Zarówno Allien, jak i Soundcraft ma opcję montowania w raku, panel z gniazdami można obracać. Paweł.ko dobrze prawi. Pozdrawiam
  • Spec od akustyki
    Ok przedstawiam opcje dyrektorce znalazlem allan za ok 4500zł (16 x mic) co prawda jest to model z dolnej pulki cenowej ale tam wystarczy druga opcja ddx32 cyfrowy behringera trzecia spirit fx16 ewentualnie dopisze jeszcze behringera mx3282 jednak do dypozycji bedzie max 6 kpln bo potrzeba konsoli juz
  • Spec Elektroakustyka
    Co do cyfrowego Behringera to nie miałem wątpliwej przyjemności na nim pracować ale mój kumpel gdzieś tam w Polsce spotkał się z nim (a podkreślić muszę że widział dużo stołów i należy mu wierzyć) i stwierdził że to nieporozumienie. Wydaje mi się że lepiej kupić solidnego analoga niż marną cyfrę. Najtańszy cyfrowy miser który można polecić to wspomniana Yamaha 01. Zobacz sobie na stronę : http://www.music-town.de/ i na ich oferty (szczególnie Yamaha i Allen&Heath) mają dobre ceny a do Polski wysyłają bezproblemowo i wystawiają faktury.

    P.S.
    Coś mi się przypomniało. Jest mikser cyfrowy godny polecenia a tańszy od Yamahy (ale i dużo mniejszy). Znowu z pomocą nadchodzi tak przeze mnie chwalony Allan. Zobacz sobie na stronę: http://www.fpgs.pl/product_info.php?cPath=138_88&products_id=940 może to Ci przypadnie do gustu.

    P.S.2
    A i tu warto zobaczyć. Yamaha w dobrych cenach i nie tylko... http://www.sklepmuzyczny.pl/index.php?strona=oferta&akcja=show_one&grupa=04&id=3301
  • Poziom 28  
    toadi co to za allien ? konkretny model ?
  • Poziom 28  
    Sprawdź Alliena WZ16:2DX , widzę w gazecie że fajny :)
  • Pomocny post
    Poziom 22  
    Jeśli chodzi o wybór cyfra / analog to jest sprawa indywidualna. Zależy kto co lubi ;]

    Jednak do Domu kultury to raczej chyba analog...
    U mnie w mieście są 2 stoły jedna Yamaszka Cyfra drugi Soundcraft Spirytus :D
    Cyfra do nagrań na studiu analog do reszty...

    Ja miałem wielką przyjemność pracować na tym analogu...
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 28  
    Wiesz, inaczej bierzesz dla siebie, masz tą pewność że kupisz tego klona, wykorzystasz ten potencjał - bo w sumie jest to świetna sprawa. Ja na przykład nie miałem praktycznie w ogóle do czynienia z cyfrą, i wiem że na analogowej konsoli i kilku klockach w raku jestem w stanie wykręcić coś w miarę, do cyfry musiałbym się przyzwyczajać. I nie wiadomo co by z tego wyszło hehe :)

    Aha, właśnie... pytanie do ludzi którzy pracowali na FX16, czy też mieliście brum w jednej słuchawce ? I niski poziom na tymże wyjściu ? Zastanawiam się nad egzemplarzem którego mam okazję używać... w sumie to właśnie wyjście to jego największa wada, szczególne że mam maksymalnie często do czynienia z amatorką na scenie (mdk yeah) i poziomy są naprawdę małe, ciężko coś usłyszeć w tym wszystkim. Rzadko się podpieram słuchawkami, ale czasami trzeba, i potem jest zonk :) hm ?

    Pozdrawiam
  • Spec Elektroakustyka
    Stół cyfrowy to genialna sprawa ale by go produkować trzeba mieć dużą głowę i doświadczenie. Yamaha robi to doskonale (ostatnio u nas w firmie zakupiono cyfrowego giganta PM5D) ale mają w tym doświadczenie. Montują w swoich stołach zawodowe i znane efekty (seria SPX). Nikt z artystów nie przyczepi się jak wie że w stole siedzi np. 8 *SPX2000 za to problem będzie jak się powie że posiadamy Behringera z wbudowanymi bliżej nie określonymi urządzeniami. Dlatego uważam że za takie pieniądze lepiej kupić solidnego analoga niż marną cyfrę.
  • Poziom 22  
    Cytat:
    ludzie którzy pokupowali spiryty maja z nimi problemy


    Możesz troszke powiedzieć o tych problemach ;)
    Ja z tego co widze to w naszym spirycie posypały się tylko gniazda na wejściach liniowych 11 i 12

    Napisz coś więcej bo może się za mało przyglądałem temu spirytusowi :D

    Co do wyboru dobry analog / tania cyfrówka to jak by nie patrzeć analog wygrywa ;)
    Tu chyba są wszystcy zgodni...

    w Beeeeeeeehringerach :D jak narazie ludowi z mojego miasta udało się wywalić w kosmos zasilanie. Jest u nas w jednym miejscu mały [8 mikrofonów] analog tej firmy i jakoś go rozwalili [wymiana kondensatorów na zasilaniu]

    Pytanie do Doświadczonych:
    Dobre tłumiki, elementy dawali Ruskie do mikserów "Elektronika" [16 kanałów 4 subgrupy podwójny parametryczny środek]

    Podobno któraś seria Radzieckich pancerników była dobra ;]
  • Poziom 27  
    To może ja coś wspomnę o moich doświadczeniach ze spirytusem ( http://www.magicaudio.com/ecatalog/foliofx8big.jpg ).
    W Poznaniu, w klubie U Bazyla od daawna pracuje taki jeden. Siedziałem za nim tylko godzinkę, ale muszę powiedzieć: tragedia. Może już stary był, ale: gniazda przy kanałach nadłamane-->niestykające(może słabe były), gałki trochę trzeszczące i trudne do wyczucia, niektóre jakby wogóle nie działające(np. PAN). Jak mniemam, urządzenie wyższej klasy byłoby trwalsze i bardziej komfortowe przy pracy.
  • Poziom 28  
    W klubach to tak niestety jest. Siedzą wszyscy, nikt nie dba. Pozdrawiam
  • Spec od akustyki
    No ja juz podalem im jakie mniej wiecej modele mozna kupic w tej kasie reszta mnie rybka kupia co beda chcieli jak bylo z kolumnami (rcf'y fuuuuuj)

    swoja droga wystrzegajscie sie rcfów porazka nieslychana i bardzo drogie wystarczyla mi jedna impreza zeby dojsc do tego, wniosku (zestaw jast malu 2 suby +2 topy suby 800W aktywne na glosniku 18" topy 3d na 15" modeli nie pamietam) albo pech jak ch. alebo to ich chlodzenie o d.... rozbic w ciagu 3 godzin grania w jednym subie z 10 razy wlaczyl sie protekt od temp wentylator w ogole nie zatrybil podobnie w pozostalych pakach panel tylni goracy ze jajka smarzyc a wentylatorki ani rusz (ale w nich protekt nie odpalil) ciekawe jak dlugo elektronika (zwlaszcza kondziorki) wytrzymaja prace w tem w okolicy 90stopni a kosztowalo to tyle kasy ......... ale jak miala dyrektorka swojego speca .........
  • Poziom 28  
    izzy napisał:
    Cytat:
    ludzie którzy pokupowali spiryty maja z nimi problemy


    Możesz troszke powiedzieć o tych problemach ;)
    ]


    Kiedyś soundcraft dawał porządne tłumiki , od paru lat jakieś badziewie, wytrzymują góra rok przeciętnie intensywnego użytkowania, nawet w nietanich modelach
    A nowe modele "budżetowe" wołają o pomstę do nieba nie tylko jakością komponentów ale i koncepcjami konstrukcyjnymi. Aż dziwne, że czasami dla groszowych oszczędności można aż tyle spartolić.
    Stare ich stoły były ciężkie do zdarcia, a rozwiązania grupy/ich panorama/budziki/ RET/Afl chyba najwygodniejsze i sprawdzające się "w praniu"
  • Pomocny post
    Poziom 26  
    hmm wg mnie do każdego stołu trzeba się przyzwyczaic. nie zmienia to faktu że chyba większego badziewu niż behringer jeżeli chodzi o miksery nie ma. ciekaw jestem coto pracowało w tym klubie że sie tak psuje... chociarz wszystko możliwe...serwisuje sprzet w klubie studenckim... dopuki robiłem to co 3 miesiące to jak otwórzyłem koncówke to był tylko taki mały tunelik koło wiatraka.. reszta kurz.. całość sprżetu lepiła się od piwa i dymu z maszyny (fee). niewiadomo wiec w jakich warunkach to było uzywane. U siebie miałem Lx7... teraz juz jest troche stary i przydało by się go wymienić ale stan suwaków jest idealny. jak i całego miksera... poprostu miodzio... jedyny mankament to że jełopy z polsoundu przysłali mi guzik do pfl'a który za chiny nie chciał pasować za stary.. tzn rozstaw nóg ok ale sam guzik zamiast na skraju był centralnie w środku. Także złego słowa na spirity powyzej LX7 włącznie nie dam powiedzieć... jedyny mankament to inserty. w niektórych lubią się zwierać.. ale taką dolegliwosc ma każdy anglik...mikser..piec..cokolwiek. wracając do tematu do domu kultury nie ma się co w cyfre pchać... tam raczje odchodzi jedna wielka partyzantka wiec w razie potrzeby natychmiastowej reakcji nie spełni zadania. Soundcraft albo A&H wybór nalezy do Ciebie :D
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Spec od akustyki
    W sumie wlasciwie to mnie wali co kupia kupia behringera bedzie dobrze kupia aliena bedzie jeszcze lepiej tu juz nie moja decyzja tylko goscia od kasy ktory na niczym sie nie zna ale wiecie jak jest na idiotów nie ma rady (i mamy rcfy za ponad 25 kola)
  • Spec od akustyki
    Dobra pwoiem tak temat mozna zamknac
    kupili jednak ddxa behringera w sumie nie jest taki zly i bardzo prosty w obsludze co prawda kompresory i bramki sa takie sobie i brzmienie tez ale do ich zastosowan obleci jednym plusem jaki jest poza cena bardzo dobry odstep sygnal szum i prosta intuicyjna obsluga
  • Poziom 22  
    Bardzo fajny mikser, właściwie to hit rynkowy tej firmy. Tylko trochę mało wejsć ma.. trzeba by dokupić ADA8000... ;-)

    Brzemienie ma świtne, co jest zasługa markowych, wysokiej jakości przetworników i potwierdzja to liczne testy.
  • Spec od akustyki
    Fakt 12 mikro to malawo ale ogolnie jest 16 x in wiec multicore ktory maja podejdzie idelanie bo jest 16/4 wiec po dolorzeniu diboxów bedzie caly wykorzystany (i mikser i pyta) zreszta do tej pory nigdy nie bylo wykorzystane wiecej jak 10 wejsc w poprzednim mikserku w tym jakies 8 mikrofonów (5 na gary wokal 2 gitary + po linii bas i klawisze )