Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

KRUPS Dolce Gusto KP5000 - Nie pobiera wody /Grzałka ok / Włącza się normalnie

rafal_waso 02 Feb 2016 13:35 12015 8
  • #1
    rafal_waso
    Level 2  
    Witam serdecznie,
    mam problem z tym ekspresem. Włącza się normalnie po chwili kontrolka grzałki również wskazuje poprawnie temperaturę, natomiast dając "wajchę" w lewo lub prawo odpowiednio ciepła i zimna woda do kapsułki - nie dzieje się nic. Tak jakby woda nie była pompowana. Rozebrałem to, podłączyłem zasilanie, zmierzyłem miernikiem napięcie na płytce połączeniowej z elektroniką itd( zdjęcia w załącznikach) na zaciskach do pompki - i z pomiaru pomiędzy NEUTRAL a PUMP wyszło 100V.....na pompce jest tabliczka znamionowa z napięciem 230V dla porównania zmierzyłem na tej samej płytce zaciski do grzałki i tam bylo 230V. Zatem moje pytanie brzmi : czy możliwe jest ze to wina napięcia które z płytki wychodzi za słabe ? Czy macie może Państwo pomysły co można by w tej kwestii jeszcze zrobić.

    Rafał KRUPS Dolce Gusto KP5000 - Nie pobiera wody /Grzałka ok / Włącza się normalnie


    KRUPS Dolce Gusto KP5000 - Nie pobiera wody /Grzałka ok / Włącza się normalnie
  • Helpful post
    #2
    nioop

    Home appliances specialist
    Zmostkuj piny w gnieżdzie :

    KRUPS Dolce Gusto KP5000 - Nie pobiera wody /Grzałka ok / Włącza się normalnie

    Teraz zrób próbę, pomogło ?

    Pompę podłaczałeś na krótko pod 220V ? na pompie jest bezpiecznik termiczny, również go trzeba sprawdzić..
  • #3
    Doradca.NESCAFE.
    Level 11  
    Rafal_waso, jeśli po przesunięciu dźwigni ekspresu w prawo lub w lewo słyszysz pracę silnika, a urządzenie nie pobiera wody oznacza to, że jest zapowietrzone. Zalecamy wówczas wyłączenie ekspresu z prądu i maksymalne wypełnienie wodą zbiornika na wodę, który zdejmujemy i z powrotem instalujemy w ekspresie. Czynności te należy wykonać nawet kilkanaście razy. Następnie prosimy włączyć ekspres i spróbować przepuścić przez niego wodę.

    Jeśli te działania nie poskutkują lub w ogóle nie słyszysz pracy silnika, prosimy o kontakt z autoryzowanym punktem serwisowym w celu ustalenia przyczyny awarii i naprawy urządzenia. Przesyłamy link do strony producenta ekspresów, gdzie znajdziesz adres serwisu, najbliżej Twojego miejsca zamieszkania:

    http://www.krups.com.pl/serwis/naprawa

    Doradca.NESCAFÉ.
    ---
    Doradca NESCAFÉ udziela porad i odpowiada na pytania konsumentów związane z produktami NESCAFÉ i NESCAFÉ Dolce Gusto. Zapraszam do dyskusji lub bezpośredniego kontaktu.
  • #4
    rafal_waso
    Level 2  
    do -> nioop
    Czy ten bezpiecznik termiczny to kawałek drucika z boku pompy? sprawdzić go tylko na przejście tak ? jeżeli chodzi o podpięcie 220 na krótko to chętnie to zrobię tylko pod jakie zaciski ? tu u góry pompy miedzy brązowe i biały przewód ? Nie chce czegoś zjarać na płytce. Najpierw oczywiście spróbuje zmostkować.


    do -> Doradcy Nescafe
    Tak jak napisałem w moim poście, po zmianie pozycji wajchy nie dzieje sie nic. Tak jakby pompa nie dostawała zasilania. oczywiście nie skontaktuje się z serwisem ponieważ sprzet jest już po gwarancji.
  • #5
    nioop

    Home appliances specialist
    Najpierw zmostkuj - Nawet wsadź tam śrubokręt (ilozowany oczywiście) i przesuń dźwignie..

    Tak, bezpiecznik termiczny siedzi z boku pompy i powinien mieć "zwykłe" przejście, bez żadnych oporów..

    Odłącz konektory od pompy i zostaną Ci na pompie dwa męskie konektory/piny - Do niech nalezy podłaczyć napięcie 220V bez znaczenia na biegunowość. Jednak już potem podłączając oryginalne konektory trzeba zachować prawidłową kolejność jaka była..
  • #6
    rafal_waso
    Level 2  
    kolego nioop, jesteś genialny bo po zmostkowaniu tych pinów pompa zaczęła normalnie chodzić !! tym większy to sukces że ekspres należy do teściowej a wiadomo jak ciężko łapać plusy u teściowej...... dlatego jeszcze raz bardzo dziękuje.

    Niestety.......jest jeszcze jeden problem z którym walczyłem pół nocy a mianowicie po złożeniu ekspresu woda cieknie i wylewa się dołem cała pojemność zbiornika. Wydaje mi się, że złożyłem go idealnie tak jak był wcześniej a jednak wciąż leje się jak głupia.....
  • #7
    nioop

    Home appliances specialist
    No baaa... Ma się tą wiedze ;) Heh..
    ale tak na poważnie - zmostkuj na stałe i używaj - Bo naprawa na "oryginał" będzie nieopłacalna..

    Może wsadziłeś uszczelkę gniazda zbiornika odwrotnie ? Albo.. Albo została ona na zbiorniku a nie w gnieździe, co często się zdarza.. Taka mała czarna ;)

    sam problem może też leżeć w już zużytej uszczelce..
  • #8
    rafal_waso
    Level 2  
    coż....kolego nioop kolejny raz kłaniam Ci się nisko w pas bo miałeś rację!!!
    Uszczelka została na zbiorniku, po założeniu jej do gniazda czy to jedną czy drugą stroną woda jednak lekko się sączy dołem, wydaje mi się, że jest już wypracowana i muszę gdzieś znaleźć taką......

    dzwoniłem do serwisu kierując się linkiem podanym przez kolegę powyżej z serwisu ale goście powiedzieli mi że nie sprzedadzą takiej uszczelki ale mogą mi ją wymienić za 100 zł ...........
  • #9
    Digi500
    Level 10  
    W moim przypadku problemem z pobieraniem i doprowadzeniem wody do kapsułki z kawą okazała się zatkana dysza która uniemożliwiała zalanie kapsułki wodą
    Dysze przetkałem szpilką
    Wcześniej przedmuchałem powietrzem z kompresora wężyki od wody ale proszę tego nie robić może spowodować to zapowietrzenie całego układu

    Dodano po 15 [minuty]:

    Jeszcze jeden wątek co do uszczelki pojemnika wody
    Ja dorobiłem ją we własnym zakresie z wężyka od jakiegoś samochodu
    Troszeczkę pomiarów i dopasowania jej do gniazda i pojemnika
    Uszczelkę widać na jednym zdjęciu z wcześniejszych postów
    Czas pracy około 20 min. koszty 0zł