Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Astra G 1,4 B - dziwne ładowanie alternatora

02 Feb 2016 18:38 3828 43
  • Level 15  
    Witam, posiadam Astrę G 1,4 benzyna 1998r. Mam problem z ładowaniem, tzn dziwnie ono się zachowuje. Jak włączę auto to ładowanie w samochodzie wynosi 14,1V. Włączę wszystkie odbiorniki tj światła dmuchawy i radio to spada do 13,9V. Światełko w samochodzie tak pulsuje delikatnie to samo jest z podświetleniem deski. A jak zaczynam kręcić kierownicą i zaczyna działać wspomaganie to napięcie spada poniżej 12V.

    Co może być tego przyczyną? Po wyciągnięciu alternatora szczotki na regulatorze są ok. Stawiać na regulator czy na diody? W samochodzie nie świeciła się żadna kontrolka od ładowania.

    Kontrolka ładowania zaświeciła się w czasie jazdy na zakręcie. Po dodaniu gazu auto nie chciało jechać i zapaliła się kontrolka od ładowania.

    Może być uszkodzony akumulator? Czy to wina alternatora?
  • Level 43  
    Najpierw włącz silnik światła ,dmuchawę ,tylna szybe na ok 5min. i sprawdz czy jakaś klema nie robi się gorąca. Jeśli nie to alternator do wyjęcia.
  • Level 15  
    A kolego jeśli się robi to? Nie robiłem takiego eksperymentu bo klemy są ok tzn wyglądają ładnie. Wyciągnąłem alternator tylko co w nim wymienić? Regulator?
  • Level 43  
    ziooober88 wrote:
    wyglądają ładnie

    Zawsze jak to w oplu,ale działają już nie zawsze ładnie. Jeśli się grzeje to do wymiany.
  • Level 15  
    ale kolego co do wymiany?? Klemy czy alternator?
  • Level 41  
    Najpierw klemy. Możliwe, że masz także spadek napięcia na kablu B+, jeśli nie rozumiesz tego zdania oddaj auto do elektryka!
  • Moderator of Cars
    Najpewniej uszkodzona jest któras dioda w mostku prostowniczym w alternatorze, widać jak sam mówiłeś w pulsacji ładowania.
  • Level 15  
    domex32 wrote:
    Najpewniej uszkodzona jest któras dioda w mostku prostowniczym w alternatorze, widać jak sam mówiłeś w pulsacji ładowania.


    Co do diód to sprawdziłem wszystkie i każda przewodzi tylko w jednym kierunku. Czyli wydają się, że są ok. A co do migania światła to faktycznie występuje taki objaw przy niskich obrotach. Włączam wszystkie odbiorniki i napięcie ładowania wynosi 14V. I bez gazu widać jak żarówki minimalnie mrugają. Jak dodam gazu i zwiększę obroty to jest ok. Ale spadek waha się w granicy kilku dziesiątych. Nie skacze to jakoś gwałtowanie maksymalnie 0,5V.

    Wszystko głupieje jak zaczynam kręcić kierownicą i włącza się wspomaganie to wtedy napięcie ładowania spada poniżej 12V, tylko teraz pytanie dlaczego?

    Jest to nowy nabytek dlatego nie znam jego dokładnej historii. Jutro postaram się wyczyścić klemy i połączenia masy.

    Kolego pisałeś tam o spadku napięcia na zacisku B+ a czym on może być spowodowany?

    A koledzy jaki byłby objaw jakby uszkodzony był regulator? I jaki maksymalnie akumulator mogę włożyć do tego samochodu? Włożony jest 54 Ah a mam nówkę z Varty 74 Ah, czy alternator da radę go naładować? Bo może akumulator jest uszkodzony?
  • Level 15  
    Koledzy dzisiaj zmierzyłem prąd jaki jest pobierany i jakie wnioski:

    - po odpaleniu samochodu bez obciążenia 10A
    - dodatkowo załączenie świateł 23 A
    - dodatkowo załączenie wentylatora około 40A
    - kręcenie kierownica około 100A chwilowo 120A

    Czemu tak dużo bierze? Wspomaganie działa ok. Ma gdzieś za ciężko czy jak? Wyczytałem, że powinien brać około 90A prze kręceniu kierownicą.
  • Level 38  
    domex32 wrote:
    Najpewniej uszkodzona jest któras dioda w mostku prostowniczym w alternatorze, widać jak sam mówiłeś w pulsacji ładowania

    Też tak uważam. Sprawdzanie diod omomierzem (przy małym prądzie pomiarowym) nie jest miarodajne, no chyba, że dioda ma zwarcie.
    Najlepiej podstaw cały sprawny mostek.
  • Level 41  
    Coś kiepskie pomiary poszły, bo bezpiecznik na wspomaganie to 80A, na wentylator 30A.
    Aby skutecznie pokonać problem:
    -nowy akumulator
    -regeneracja alternatora (zwłaszcza połączenenie diód prostowniczych z masą)
    -nowe klemy (zwłaszcza PLUS)
    -montaż dodatkowego kabla b+ z alternatora na klemę.

    Zacznij od końca listy.
  • Level 15  
    Witam, koledzy chyba problem nie leży w samym alternatorze. Okazuje się, że temat jest dobrze znany użytkownikom tego silnika. I przyczyna leży gdzie indziej. Przepustnica, cewka lub świece. Także spróbuję poszukać tam. Zacznę od czyszczenia gaźnika i zobaczę co się zmieni.
  • Level 38  
    ziooober88 wrote:
    I przyczyna leży gdzie indziej. Przepustnica, cewka lub świece.

    Żadna z tych części nie może być powodem opisanych przez Ciebie problemów.

    Natomiast niesprawna dioda w alternatorze może powodować dodawanie składowej zmiennej do napięcia stałego, co jest przyczyną niewłaściwego ładowania akumulatora, dziwnych pomiarów i ew. innych problemów opisanych przez Ciebie:

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=15407796&highlight=#15407796

    Napięcie stałe zaśmiecone składową zmienną potrafi zakłócić elektronikę sterującą różnymi urządzeniami w samochodzie.
  • Level 43  
    ziooober88 wrote:
    Zacznę od czyszczenia gaźnika

    Powodzenia
  • Level 15  
    Kolego chodziło mi o przepustnice.
  • Level 15  
    Witam, koło zatoczyło krąg i wróciłem szukać swoich poszukiwań w alternatorze. Dlaczego? Dlatego, że auto na zimnym silniku mi gaśnie podczas hamowania. Jeżeli wyłączę dmuchawę i radio, to auto zachowuje się normalnie i nie gaśnie. Natomiast jeżeli włączę dmuchawę na maxa do tego radio, światła długie i podgrzewanie tylnej szyby to zaczyna się problem i przy hamowaniu tj puszczeni pedału gazu obroty spadają auto gaśnie, tak jakby nie było ładowania.

    Teraz mam pytanie. Bo jak załączę wszystkie odbiorniki i zacznę kręcić kierownicą to prąd jaki płynie to około 100A. Napięcie na akumulatorze spada do 12,5V. Ale jak w tym czasie odepnę plusową klemę to auto nie gaśnie tylko pracuje normalnie.

    I teraz pytanie, do jakiej wartości może spadać to napięcie? I czy to jest definitywna oznaka uszkodzonego alternatora? Jaki prąd powinien pobierać ten typ silnika? Jaki alternator powinien być włożony do tego silnika, chodzi mi o prąd jaki powinien dawać?

    Wymieniłem w nim regulator napięcia ale niestety nie popatrzyłem ilo amperowy jest ten alternator. Najprawdopodobniej zainwestuję w nowy alternator. Tylko jakiej ma być on mocy? 100A?
  • Moderator of Cars
    ziooober88 wrote:
    Ale jak w tym czasie odepnę plusową klemę to auto nie gaśnie tylko pracuje normalnie.


    Brawo, prosta droga do uszkodzenia elektroniki w aucie.

    ziooober88 wrote:
    I teraz pytanie, do jakiej wartości może spadać to napięcie?


    Nie mniej niż 13,2 przy obciążeniu wspomaganiem.

    ziooober88 wrote:
    I czy to jest definitywna oznaka uszkodzonego alternatora?


    Tak, bo :
    ziooober88 wrote:
    Włączę wszystkie odbiorniki tj światła dmuchawy i radio to spada do 13,9V. Światełko w samochodzie tak pulsuje delikatnie to samo jest z podświetleniem deski. A jak zaczynam kręcić kierownicą i zaczyna działać wspomaganie to napięcie spada poniżej 12V.
  • Moderator of Cars
    Zainwestuj w warsztat, bo nie masz pojęcia co robisz.
  • Level 15  
    Panowie, spokojnie to nie jest ferrari :) Człowiek uczy się całe życie. Nikt kolego od razu nie urodził się nostradamusem tylko do wszystkiego trzeba dochodzić małymi kroczkami.

    Mam jeszcze takie pytanko. Jaki alternator powinien być założony do tego modelu silnika? 100A będzie ok? Nie wiem jaki mam dlatego pierw pytam bo pewnie kupię nowy.
  • Moderator of Cars
    Oddaj swój do regeneracji , na pewno będzie lepszy niż nowe ryżowe badziewie.
  • Level 38  
    Quote:
    Natomiast niesprawna dioda w alternatorze może powodować dodawanie składowej zmiennej do napięcia stałego, co jest przyczyną niewłaściwego ładowania akumulatora, dziwnych pomiarów i ew. innych problemów opisanych przez Ciebie:

    Quote:
    Napięcie stałe zaśmiecone składową zmienną potrafi zakłócić elektronikę sterującą różnymi urządzeniami w samochodzie.


    W mojej Astrze G (na gwarancji) zaczęło wysiadać wspomaganie kierownicy, które wymieniono - problem został.
    Powodem był alternator, a konkretnie jedna z diod.
    Jeżeli dioda ma zwarcie lub przerwę (najczęściej) to łatwo to zlokalizować, zmierzyć.
    Natomiast upływ diody w kierunku zaporowym, zwarcia w uzwojeniach powoduje, że po 2 tygodniach różnych poszukiwań:
    ziooober88 wrote:
    koło zatoczyło krąg i wróciłem szukać swoich poszukiwań w alternatorze
  • Level 15  
    Witam, i stało się. Doszedłem do wniosku, że wymienię alternator na nowy. Wyciągnąłem stary i był 70A. Kupiłem 100A. Zamontowałem wszystko. I jakie wnioski? Auto ładuje tak samo. I niestety gaśnie.

    Gaśnie tylko na zimnym silniku. Jak silnik się rozgrzeje to auto działa prawidłowo. Czy ktoś jest w stanie mi wytłumaczyć czego tak się dzieje?
  • Moderator of Cars
    Po pierwsze wybij sobie z głowy bzdurne przekonanie że ładowanie może mieć wpływ na gaśnięcie silnika. Jedyny związek to taki że im bardziej obciążony alternator tym ciężej silnikowi nim kręcić.
  • Level 43  
    ziooober88 wrote:
    Okazuje się, że temat jest dobrze znany użytkownikom tego silnika. I przyczyna leży gdzie indziej. Przepustnica, cewka lub świece

    Już pisałeś co możesz mieć popsute,po co ten zakup?
  • Level 38  
    ziooober88 wrote:
    Światełko w samochodzie tak pulsuje delikatnie to samo jest z podświetleniem deski.

    ziooober88 wrote:
    Auto ładuje tak samo


    Nadal pulsuje?

    ziooober88 wrote:
    I niestety gaśnie.


    Ten związek wykluczył ociz; i nie był on przedmiotem Twojego tematu.
  • Level 15  
    Quote:
    Podaj napięcie ładowania

    Napięcie wynosi 14,4V


    Quote:
    Nadal pulsuje? [/center]

    Nie pulsuje ale przy dużym obciążeniu spada poniżej 13V


    Quote:
    Już pisałeś co możesz mieć popsute,po co ten zakup?

    Przepustnica, wyczyszczona, cewka nowa, świece nowe.


    Dalej gaśnie na zimnym silniku jak nagle puszczam pedał gazu w trakcie jazdy i naciskam sprzęgło. Dzieje się tak tylko na zimnym silniku.

    Ma ktoś jakieś propozycje co z tym można jeszcze zrobić?
  • Level 38  
    ziooober88 wrote:
    Napięcie wynosi 14,4V
    ziooober88 wrote:

    Nie pulsuje ale przy dużym obciążeniu spada poniżej 13V


    Na biegu jałowym (50-70% maksymalnej mocy alternatora) to prawidłowe wyniki.
    Sprawdź, czy osiąga 14,4V przy 3000 obr/min.
  • Level 15  
    Adamcyn wrote:

    Na biegu jałowym (50-70% maksymalnej mocy alternatora) to prawidłowe wyniki.
    Sprawdź, czy osiąga 14,4V przy 3000 obr/min.


    Napięcie przy obrotach 3000 osiąga ładowanie rzędu 14,4V.

    Dodam, że zauważyłem jedną zależność. Odpalam auto i jak naciskam tam delikatnie pedał gazu (takie cyknięcie, naciskam i puszczam tylko tak bardzo szybko) to auto najpierw się dusi a potem wchodzi na obroty. Co może być przyczyną takiego zachowania?