Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

audi Q7 3,6 FSI - ciśnienie paliwa,rozrząd

02 Feb 2016 20:02 4731 9
  • Level 8  
    Witam,pacjent to audi q7 3,6 FSI silnik BHK.Problem w tym,że jest zbyt wysokie ciśnienie paliwa tj.ok 115 bar w ukł.wysokiego ciśnienia.W ukł. niskiego ciśnienia 5,9-6.0 bar.Zmieniona została pompa wysokiego ciśnienia,czujnik na listwie wysokociśnieniowej,czujnik niskiego ciśnienia,filtr paliwa.Po uruchomieniu zimnego silnika(po nocnym postoju)ciśnienie jest za niskie(na listwie wys.ciśnienia)ok 6 bar,równe z ciśnieniem w ukł.niskiego ciśnienia,kiedy zostaną podniesione obroty do ok.2000obr/min,wówczas ciśnienie zmienia sie na wartość ok.115 bar i tak pozostaje.Następne uruchomienia silnika ,to ciśnienie jest juz 115 bar.poniżej wklejam skan z bloków wartości mierzonych,proszę o pomoc bo ręce już opadają!Mam podejrzenie co do pompy paliwa w zbiorniku gdyż nie ma możliwości zrobienia jej adaptacji(test wyłączony),a wartość EKP to -188.Czy to możliwe że przez tą pompę mogą się dziać takie hece?

    Drugi problem to że w między czasie pojawił się błąd :czujnik położenia wałka rozrządu-czujnik G40-niewiarygodny sygnał.Po sprawdzeniu w bloku wartości mierzonych 91;wymagane i rzeczywiste przestawienie wałka rozrządu str.ssącej jest inne(patrz scan).Strona wydechowa wydaje się być w porządku.Skłaniać należy sie w stronę łańcuchów (wyciągnięte),czy bardziej wariatorów.Proszę o jakieś sugestie.
  • Level 8  
    nikt nic nie wie? :cry:
  • Helpful post
    Level 23  
    Takie samo zachowanie wysokiego ciśnienia w 1,4 TSI powodował wyciągnięty łańcuch. Sprawdź rozrząd...
  • User removed account  
  • Level 8  
    po dalszych sprawdzeniach efekt jest taki:po nastawach podstawowych przestawiania wałka rozrządu strony ssącej wartość wymagana i rzeczywista jest taka sama(przed nastawami sie różniły),a błąd wałka rozrządu zmienia się na sporadyczny.Taki efekt pozostaje tylko do momentu podwyższenia obrotów,wówczas wartości rzeczywista i zadana znowu odbiegają od siebie,a status błędu czujnika G40 zmienia się na statyczny.

    wnioski:myślę że jest problem z nastawnikiem wałka rozrządu str.ssąca.ale co ma do tego ciśnienie paliwa,które po nastawach przestawiania wałka jest za niskie (na szynie wysokociśnieniowej ok 6 bar-takie samo jak w ukł.niskociśnieniowym).po podwyższeniu obrotów znowu jest za wysokie -ok 115 bar.na wolnych obrotach.

    Jeżeli ma ktoś jakieś sugestie,lub się mylę to chętnie wysłucham.
  • User removed account  
  • Level 8  
    sterownik sprawdzony,jest ok.napęd pompy też ok,nie ma szklanki jak w 1.8 i 2.0 jest popychacz rolkowy
  • User removed account  
  • Level 8  
    to jest szklanka na końcu z rolką,wyjmowałem go chyba z 10 razy :|
  • Level 13  
    W tych FSI strategia pracy zaworu regulacji ciśnienia paliwa jest ściśle powiązana z fazami rozrządu.Zrobisz rozrząd,ciśnienie wróci do normy.