Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

audi Q7 3,6 FSI - ciśnienie paliwa,rozrząd

jarvr6 02 Lut 2016 20:02 2199 9
  • #1 02 Lut 2016 20:02
    jarvr6
    Poziom 6  

    Witam,pacjent to audi q7 3,6 FSI silnik BHK.Problem w tym,że jest zbyt wysokie ciśnienie paliwa tj.ok 115 bar w ukł.wysokiego ciśnienia.W ukł. niskiego ciśnienia 5,9-6.0 bar.Zmieniona została pompa wysokiego ciśnienia,czujnik na listwie wysokociśnieniowej,czujnik niskiego ciśnienia,filtr paliwa.Po uruchomieniu zimnego silnika(po nocnym postoju)ciśnienie jest za niskie(na listwie wys.ciśnienia)ok 6 bar,równe z ciśnieniem w ukł.niskiego ciśnienia,kiedy zostaną podniesione obroty do ok.2000obr/min,wówczas ciśnienie zmienia sie na wartość ok.115 bar i tak pozostaje.Następne uruchomienia silnika ,to ciśnienie jest juz 115 bar.poniżej wklejam skan z bloków wartości mierzonych,proszę o pomoc bo ręce już opadają!Mam podejrzenie co do pompy paliwa w zbiorniku gdyż nie ma możliwości zrobienia jej adaptacji(test wyłączony),a wartość EKP to -188.Czy to możliwe że przez tą pompę mogą się dziać takie hece?

    Drugi problem to że w między czasie pojawił się błąd :czujnik położenia wałka rozrządu-czujnik G40-niewiarygodny sygnał.Po sprawdzeniu w bloku wartości mierzonych 91;wymagane i rzeczywiste przestawienie wałka rozrządu str.ssącej jest inne(patrz scan).Strona wydechowa wydaje się być w porządku.Skłaniać należy sie w stronę łańcuchów (wyciągnięte),czy bardziej wariatorów.Proszę o jakieś sugestie.

    0 9
  • #2 03 Lut 2016 11:27
    jarvr6
    Poziom 6  

    nikt nic nie wie? :cry:

    0
  • Pomocny post
    #3 03 Lut 2016 19:39
    Pfemek
    Poziom 22  

    Takie samo zachowanie wysokiego ciśnienia w 1,4 TSI powodował wyciągnięty łańcuch. Sprawdź rozrząd...

    1
  • #5 04 Lut 2016 11:44
    jarvr6
    Poziom 6  

    po dalszych sprawdzeniach efekt jest taki:po nastawach podstawowych przestawiania wałka rozrządu strony ssącej wartość wymagana i rzeczywista jest taka sama(przed nastawami sie różniły),a błąd wałka rozrządu zmienia się na sporadyczny.Taki efekt pozostaje tylko do momentu podwyższenia obrotów,wówczas wartości rzeczywista i zadana znowu odbiegają od siebie,a status błędu czujnika G40 zmienia się na statyczny.

    wnioski:myślę że jest problem z nastawnikiem wałka rozrządu str.ssąca.ale co ma do tego ciśnienie paliwa,które po nastawach przestawiania wałka jest za niskie (na szynie wysokociśnieniowej ok 6 bar-takie samo jak w ukł.niskociśnieniowym).po podwyższeniu obrotów znowu jest za wysokie -ok 115 bar.na wolnych obrotach.

    Jeżeli ma ktoś jakieś sugestie,lub się mylę to chętnie wysłucham.

    0
  • #6 04 Lut 2016 12:02
    Falubaz1

    Specjalista grupy V.A.G.

    Te 115 bar wygląda jak wartość zastępcza z sterownika silnika ?? Ciśnienie wymagane leży w zakresie 40-110 bar.

    Możliwe że nastawnik nie daje rady przy podwyższonych obrotach i ster w ramach ochrony podaje takie ciśnienie paliwa ? Moje takie przypuszczenia. Sprawdź jeszcze sterownik silnika. Może ktoś coś grzebał i zielono w środku. Podobną historię z za wysokim ciśnieniem paliwa miałem w 2.0 FSI. Zielono w sterowniku silnika.

    jarvr6 napisał:
    W ukł. niskiego ciśnienia 5,9-6.0 bar.
    To ciśnienie teoretycznie też jest za wysokie. Na jałowym 3.0-5.7 bar.

    Napęd pompy wysokiego ciśnienia sprawdziłeś ? Może rolka, szklanka ?

    1
  • #7 04 Lut 2016 12:25
    jarvr6
    Poziom 6  

    sterownik sprawdzony,jest ok.napęd pompy też ok,nie ma szklanki jak w 1.8 i 2.0 jest popychacz rolkowy

    0
  • #9 04 Lut 2016 13:46
    jarvr6
    Poziom 6  

    to jest szklanka na końcu z rolką,wyjmowałem go chyba z 10 razy :|

    0
  • #10 07 Lut 2016 19:49
    aras29
    Poziom 13  

    W tych FSI strategia pracy zaworu regulacji ciśnienia paliwa jest ściśle powiązana z fazami rozrządu.Zrobisz rozrząd,ciśnienie wróci do normy.

    1