Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Premium 420dCI tryb awaryjny

bratnal 03 Lut 2016 16:31 1341 8
  • #1 03 Lut 2016 16:31
    bratnal
    Poziom 9  

    Witam.
    Mam problem z Renault 420 dCI z 2001. Podczas jazy włącza się tryb awaryjny. Zarówno przy wysokich jak i przy za niskich obrotach. Początkowo działo się to tylko przy załadowanym aucie, teraz również na pusto. Dziś miałem podłączony komputer i oto co wyświtlił:
    5812 Sterownik usterka wewnętrzna nieciągłe
    5811 Sterownik usterka wewnętrzna nieciągłe
    5301 Ciśnienie paliwa obwód niskiego ciśnienia zbyt duże ciśnienie nieciągłe

    Około 1,5 roku temu miałem regenerowane wtryski i nie było problemu do mrozów. Wówczas auto odpaliło jak zawsze bez problemu i po ok. 4 min. pracy zgasło. Uznałem, że paliwo zamarzło więc wlałem ok. 12l benzyny na pełny kocioł (500L), dobrze zamieszałem i udało mi się odpowietrzyć układ. Po uruchomieniu było ok. Po przejechaniu ok. 700 km po raz pierwszy włączył się tryb awaryjny a potem coraz częściej. Wymieniłem filtry i wyczyściłem odstojnik.
    Odpala dobrze.

    Proszę o pomoc.

    0 8
  • #2 03 Lut 2016 17:55
    colin_85
    Poziom 11  

    Zakładając, że układzie i wtryskach nie zebrał sie jakiś syf to zacząłbym, od sprawdzenia mpropa. Dobrze by było odczytać jakieś parametry pracy - ciśnienia itp. To może być wiele rzeczy nie mniej jednak raczej należy poszukiwać problemu w okolicach szyny CR.

    0
  • #3 03 Lut 2016 18:34
    bratnal
    Poziom 9  

    A co to ten mprop? Mechanik mówił że gdy parafina wytrąci się z paliwa na zawsze już pozostaje w tej formie. Wówczas mogłaby coś blokować lub utrudniać przepływ. Jutro zamierzam krok po kroku wyczyścić cały układ. Choć szczerze wątpie w powodzenie tej akcji..

    Dodano po 1 [minuty]:

    Z kolei czy szyna to nie jest już wysokie ciśnienie?Zawór na jej zakończeniu też był wymieniany razem z wtryskami..

    0
  • #4 03 Lut 2016 19:02
    colin_85
    Poziom 11  

    bratnal napisał:
    A co to ten mprop?

    Czyli zawór dozujący odpowiadajacy za niskie ciśnienia w pompie. Najczęściej walcowaty z gniazdem na wtyczkę z tyłu.
    Wyczyścić układ nigdy nie zaszkodzi ale dużo by pomogło zrobić odczyty parametrów.

    0
  • #5 03 Lut 2016 20:50
    bratnal
    Poziom 9  

    O jakie parametry chodzi?

    0
  • #6 03 Lut 2016 20:53
    638936
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 03 Lut 2016 21:20
    bratnal
    Poziom 9  

    Kolego RENO-MAX czyli od czego mam zacząć?

    0
  • #8 04 Lut 2016 10:53
    638936
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 09 Lut 2016 18:42
    bratnal
    Poziom 9  

    Problem rozwiązany. Dwa wtryski wymienione.

    0