Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Premium 420dCI tryb awaryjny

bratnal 03 Feb 2016 16:31 1962 8
  • #1
    bratnal
    Level 10  
    Witam.
    Mam problem z Renault 420 dCI z 2001. Podczas jazy włącza się tryb awaryjny. Zarówno przy wysokich jak i przy za niskich obrotach. Początkowo działo się to tylko przy załadowanym aucie, teraz również na pusto. Dziś miałem podłączony komputer i oto co wyświtlił:
    5812 Sterownik usterka wewnętrzna nieciągłe
    5811 Sterownik usterka wewnętrzna nieciągłe
    5301 Ciśnienie paliwa obwód niskiego ciśnienia zbyt duże ciśnienie nieciągłe

    Około 1,5 roku temu miałem regenerowane wtryski i nie było problemu do mrozów. Wówczas auto odpaliło jak zawsze bez problemu i po ok. 4 min. pracy zgasło. Uznałem, że paliwo zamarzło więc wlałem ok. 12l benzyny na pełny kocioł (500L), dobrze zamieszałem i udało mi się odpowietrzyć układ. Po uruchomieniu było ok. Po przejechaniu ok. 700 km po raz pierwszy włączył się tryb awaryjny a potem coraz częściej. Wymieniłem filtry i wyczyściłem odstojnik.
    Odpala dobrze.

    Proszę o pomoc.
  • #2
    colin_85
    Level 12  
    Zakładając, że układzie i wtryskach nie zebrał sie jakiś syf to zacząłbym, od sprawdzenia mpropa. Dobrze by było odczytać jakieś parametry pracy - ciśnienia itp. To może być wiele rzeczy nie mniej jednak raczej należy poszukiwać problemu w okolicach szyny CR.
  • #3
    bratnal
    Level 10  
    A co to ten mprop? Mechanik mówił że gdy parafina wytrąci się z paliwa na zawsze już pozostaje w tej formie. Wówczas mogłaby coś blokować lub utrudniać przepływ. Jutro zamierzam krok po kroku wyczyścić cały układ. Choć szczerze wątpie w powodzenie tej akcji..

    Dodano po 1 [minuty]:

    Z kolei czy szyna to nie jest już wysokie ciśnienie?Zawór na jej zakończeniu też był wymieniany razem z wtryskami..
  • #4
    colin_85
    Level 12  
    bratnal wrote:
    A co to ten mprop?

    Czyli zawór dozujący odpowiadajacy za niskie ciśnienia w pompie. Najczęściej walcowaty z gniazdem na wtyczkę z tyłu.
    Wyczyścić układ nigdy nie zaszkodzi ale dużo by pomogło zrobić odczyty parametrów.
  • #5
    bratnal
    Level 10  
    O jakie parametry chodzi?
  • #6
    Anonymous
    Anonymous  
  • #7
    bratnal
    Level 10  
    Kolego RENO-MAX czyli od czego mam zacząć?
  • #8
    Anonymous
    Anonymous  
  • #9
    bratnal
    Level 10  
    Problem rozwiązany. Dwa wtryski wymienione.