Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 407 2.0 HDi - Wariujące zegary, błąd jakości paliwa?

03 Lut 2016 20:01 1977 10
  • Poziom 10  
    Witam wszystkich.
    Ostatnio mam problem z moim Peugeotem.
    Model 407, 2.0 HDI 136 KM, 2004 rok.

    Podczas jazdy potrafią nagle zgasnac zegary, opadają wszystkie wskazówki, gaśnie radio. Wentylator potrafi wejść na najwyższe obroty. Towarzyszą temu dziwne komunikaty. Na małym wyświetlaczu między zegarami pojawia się czasem symbol licznika z wykrzyknikiem. Na wyswietlaczu od navi pokazuje różne błędy. A to awarię czujnikow parkowania, a to "błąd związany z poprawa jakości spalin". Po wejściu w diagnostyke wyświetla "awaria katalizatora / filtra cząstek stałych".
    Do tego kontrolka Check Engine.
    Poza tym innych objawów nie ma. Nie traci mocy, nie gasną światła. W zasadzie jedzie normalnie. Po chwili wszystko mija, zostaje tylko Check i ten błąd w diagnostyce.
    Ale i to po jakimś czasie mija.

    Dodam tylko, że przerobiłem go ostatnio jakieś 30 kilometrów z prędkością 115 kmh na 4ce przy 3 tys obrotów. Nie pomogło.

    Wietrze w tym problem z FAPem,ale skoro to samo mija to może tylko coś z elektroniki siada.
    Chciałbym zasiegnac jakiejś porady zanim oddam go na warsztat.

    Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.

    PS. Przepraszam za brak polskich znaków, ale stoję pod zakładem i pisze z telefonu
  • Poziom 26  
    Może stacyjka uległa uszkodzeniu. Raczej proponuję zajechać do mechanika.
  • Poziom 10  
    To na pewno.
    Ale nie mam problemów z odpalaniem, nic więcej się nie dzieje. Stacyjka jest chyba ok. Myślałem,ze może alternator nie daje ładowania przy wypalaniu filtra, jak się załączy.
    Ale to światła by przygasaly chyba... Najgorzej jak to będzie problem z elektronika, najgorsze do znalezienia.
  • Poziom 13  
    A BSI nie zalało wodą?
  • Poziom 10  
    A gdzie znajdę BSI? Bo kilka skrzynek namierzylem w autku. Taka mała we wnęce koła zapasowego byka trochę wilgotna. Przy okazji zauważyłem, że zbiera minie woda w bagażniku. Gdzieś nad lewą lampą z tyłu musi się dostawać albo w okolicach nadkola chyba.
  • Poziom 2  
    Mam teraz to samo w swoim Peugeot 407 SW ale pojawia sie to tylko przy temperaturach ponizej 5 stopni. Rozwiazales problem ?
  • Poziom 10  
    Siema.
    Wymieniłem puszkę w bagażniku we wnęce koła zapasowego. Ona odpowiada za czujniki parkowania chyba. Ale po jej wymianie mi pomogło. Była zalana wodą, przerdzewiala.
    I do momentu kiedy sprzedałem samochód problem minął.
    Nie rozwiązałem tylko do końca problemu ze zbierającą się wodą w bagażniku.
  • Poziom 2  
    Sprawdzilem i jest puszka ale u mnie Bosch plastikowa z prawej strony tam gdzie jest kolo zapasowe od niej ida kable do zderzaka tylnego, po wyciagnieciu kola jest widoczna ale jest sucha i kable tez w porzadku i nie widze nigdzie zadnej wilgoci ani nic. Niewiem co siedzieje dzis znowu temperatura spadla i wyskoczyly bledy wyswietlacz zgasl a zegary opadly. Po przejechaniu 3km wszystko wrocilo do normy. Macie jeszcze jakies pomysly ?
  • Poziom 10  
    To musi być coś z elektroniką. Gdzies może masy nie ma. Sprawdził bym główny sterownik. Czy nie ma wilgoci gdzieś.
  • Moderator Samochody
    djmaxxi napisał:
    Podczas jazdy potrafią nagle zgasnac zegary, opadają wszystkie wskazówki, gaśnie radio.
    Wskazuje na zanik zasilania albo utratę komunikacji między sterownikami (usterka któregoś ze sterowników lub magistrali CAN). Na pewno nie ma to związku FAP ani alternatorem.
  • Poziom 2  
    Musze popatrzyc dokladnie jak bede mial chwile to przegladne wszystko musi gdzies byc wilgoc raczej tak obstawiam :( dzieki. Jak cos znajde napisze.

    Dodano po 10 [minuty]:

    tzok napisał:
    djmaxxi napisał:
    Podczas jazdy potrafią nagle zgasnac zegary, opadają wszystkie wskazówki, gaśnie radio.
    Wskazuje na zanik zasilania albo utratę komunikacji między sterownikami (usterka któregoś ze sterowników lub magistrali CAN). Na pewno nie ma to związku FAP ani alternatorem.



    FAP odpada mam usuniete to ulepszenie :) chociaz jak zacznie dzialac wszystko to przez trzy cztery odpalenia pokazuje komunikat "abgassystem defekt " a pozniej jest ok.Nic sie nie dzieje jak temperatura jest powyzej 5 stopni, ale bylo juz nawet 3 i wszystko czasami gra ale czesciej wlasnie ponawia sie problem. Najprawdopodobniej jak jest duza wilgotnosc i niska temperatura to wtedy to sie dzieje cos sie poci w elektronice albo nie wiem.