Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A4 B7 1.9 TDI BKE 2005 - Wymiana licznika na kolorowy FIS licznik BOSCH RB8

Tajfun211 03 Lut 2016 20:18 2181 26
  • #1 03 Lut 2016 20:18
    Tajfun211
    Poziom 7  

    Witam,
    Zabrałem się do wymiany zegarów z MONO na KOLOR w moim samochodzie Audi A4 B7 1.9 TDI BKE 2005 rok i utknąłem w martwym punkcie.
    Opiszę co zrobiłem do chwili obecnej:
    1. Smokowym UHDS zgrałem eeprom i SB z MONO zegarów w aucie.
    2. Zgrałem eeprom z kupionych zegarów KOLOR i zapisałem na dysku aby w razie problemów postawić zegary.
    3. SB z MONO wgrałem do licznika KOLOR, niestety na blacie pojawiło się dEF. :(
    co oznacza że zegary MONO nie przyjmują SB z licznika KOLOR -> zorientowałem się że liczniki maja inny rodzaj immo :(.
    4. Wgrałem oryginalny eeprom do zegarów KOLOR -> dEF. zniknął.
    Okazało się że licznik w moim aucie BOSCH RB8 ma immo WFS3 a ten KOLOR BOSCH RB8 ma WFS4 mimo że są z tego samego roku.
    Pytanie jest takie jak to dopasować bez wyłączania immo w ECU?
    Wiem że pierwsza myśl to nie kombinować i poszukać kolorowego RB8 z immo 3 jednak nie jest to takie łatwe bo były one bardzo rzadkie i znaleźć coś graniczy z cudem.
    Poniżej wsady:
    MONO (eeprom, SB, ECUeprom)
    KOLOR (eeprom, SB)
    Proszę o pomoc, nie oczekuję gotowca (choć nie pogardzę), mam czas i jestem cierpliwy więc przetestuję każdy potencjalny kierunek.
    Pozdrawiam
    elektro...zip Download (9.63 kB)

    0 26
  • #2 04 Lut 2016 08:17
    janusz2008
    Poziom 33  

    Nie spasujesz sb. tych liczników inne procesory. Znasz piny dopasuj cały licznik nowe transpondery i dopisać klucze.

    0
  • #3 04 Lut 2016 18:30
    Tajfun211
    Poziom 7  

    PIN znam tylko z tego MONO WFS3 bo smokowy UHDS sobie nie poradził z wyciągnięciem pinu z licznika KOLOR WFS4 (wyciągnął ale błędny).
    A nie jest tak że nawet jak bym miał pin to i tak jest on bezużyteczny bo VCDS nie radzi sobie z WFS4?

    0
  • #4 04 Lut 2016 21:28
    janusz2008
    Poziom 33  

    W liczniku mono pin to 2..6?

    0
  • #6 04 Lut 2016 21:39
    janusz2008
    Poziom 33  

    Można to zrobić, jeśli chcesz dopasować/kolor/ licznik.

    0
  • Pomocny post
    #8 05 Lut 2016 08:41
    janusz2008
    Poziom 33  

    Immo bedzie normalnie.

    0
  • Pomocny post
    #10 05 Lut 2016 09:02
    janusz2008
    Poziom 33  

    Przygotować nowe transpondery, wgrać do pliku,sb wgrać do licznika. Przełożyć do klucza, dopasować licznik.

    0
  • #11 05 Lut 2016 09:12
    Tajfun211
    Poziom 7  

    Dziękuję, muszę rozłożyć na czynniki pierwsze każdy człon zdania które napisałeś bo na razie nie podążam ale to pewnie dlatego że moje doświadczenie z licznikami sprowadza się do tego jednego problemu który opisałem w tym wątku.

    0
  • #12 06 Lut 2016 10:14
    Tajfun211
    Poziom 7  

    janusz2008 napisał:
    Przygotować nowe transpondery, wgrać do pliku,sb wgrać do licznika. Przełożyć do klucza, dopasować licznik.

    Propozycja przeanalizowana niestety nie zadziała w tym przypadku ponieważ jak już wyżej wspominałem:
    1. SMOK wyciąga błędny PIN z RB8 WFS4.
    2. VCDS nie radzi sobie ze swappingiem RB8 WFS4 (nawet jeśli PIN byłby poprawny).

    0
  • #16 29 Lut 2016 08:03
    biba24
    Poziom 18  

    Na podstawie SB z nowego licznika np Key markerem smoka dorób nowe transpondery i dopasuj licznik do ecu. Pisał Ci to kolega Janusz.

    0
  • #18 01 Mar 2016 07:12
    biba24
    Poziom 18  

    Dopasować czyli sparować, zgrać z sobą, nie wiem jak prościej to opisać

    0
  • #22 02 Mar 2016 16:59
    biba24
    Poziom 18  

    No bo nie masz aktywnego klucza.

    0
  • #24 03 Mar 2016 08:49
    biba24
    Poziom 18  

    Bez urazy ale zleć to komuś. Masz podane rozwiązania,nadal tego nie rozumiesz. Post nr 10 kolegi Janusza mówi wszystko co trzeba zrobic, post 16 mówi czym to zrobić. Piny znasz.

    0
  • #25 03 Mar 2016 08:56
    Tajfun211
    Poziom 7  

    Żadnej urazy nie chowam:)
    Problem w tym że nikt się tego nie chce podjąć... znasz kogoś kto to potrafi zrobić?
    Klucze to nie problem już dopasowane ale jak to zgrać z ECU nie znam nikogo komu się to udało

    0
  • #26 25 Mar 2016 23:34
    koloboro
    Poziom 15  

    I jak kolego. Poradziles sobie z tym tematem? Tez się przymierzam do takiej akcji ale jestem ciekawy czy to ruszy.

    0
  • #27 26 Mar 2016 06:18
    Tajfun211
    Poziom 7  

    Niestety nie poradziłem sobie w 100% tak jak chciałem. ECU w dalszym ciągu nie jest dopasowane, klucze ogarnołem i jest na razie immo off. Żaden z elektroników tez tego nie uniósł przynajmniej z tych których ja spotkałem.

    1