Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

vw passat b5 3b kombi 1,6 benzyna - centralny a rygiel wewnątrz auta i klapa

szeffo87 03 Lut 2016 21:41 2271 8
  • #1 03 Lut 2016 21:41
    szeffo87
    Poziom 8  

    Witam, temat wielokrotnie wałkowany, ale każda informacja na jaką natrafiam wyklucza poprzednią.

    Do rzeczy.
    Fabryczny centralny z kluczyka padł ze względy na mrozy (nie jestem w pl).
    Zamykał i otwierał wedle własnego widzi mi się, nawet po naciśnięciu wkładki palcem (obstawiam mikrostyki). Nie mam narzędzi do rozebrania drzwi żeby wydobyć zamek to też wpadłem na pomysł żeby założyć centralke z pilotem.
    Zakpiłem, zerkam na schemat, podłączam. Problemem był fakt że przy otwieraniu i zamykaniu otwierał i zamykał też szyby (moduł komfortu).
    Odnalazłem kilka schematów na necie, naniosłem poprawki. I wywaliło bezpieczniki od światła i przestało zamykać tylne drzwi i klapę, poprawiłem, wymieniłem bezpieczniki.
    Od tamtej pory mam rozebrane pół auta i szukam rozwiązań.

    vw passat b5 3b kombi 1,6 benzyna - centralny a rygiel wewnątrz auta i klapa

    Powyżej schemat załączony do centralki.
    * Pomarańczowy i pomarańczowo-czarny -- niepodłączone
    * biały i biało-czarny -- sterowanie zamykanie/otwieranie (wpięte w drzwiach kierowcy)
    * żółty i żółto-czarny -- do masy
    * kierunkowskazy podepnę w kostce

    A teraz niejasności:
    - czy nie muszę wpiąć się gdzieś w wiązkę od panelu w drzwiach gdzie rygluje drzwi od środka? (jutro doślę schemat z tym związany)
    - gdzie podpiąć sterowanie klapą (zamykanie/otwieranie)
    - jak podpiąć komfort (domykanie/otwieranie szyb z pilota)
    - ten jumper "1" ustawiony na "+" czy "-"

    Na tą chwile zamyka i otwiera z pilota, drzwi, bo klapa sie zaryglowała i nie chce odpuścić i z jakiegoś powodu padł przycisk otwierania wlewu.

    Odpowiedzi w stylu "zaprowadź do mechanika" albo "google" bądź "było pierdylion razy tylko sie szukać nie chce" proszę sobie darować. Nie mogę postawić auta nawet na jeden dzień u mechaniora, przekopałem się przez tony schematów i porad i postów i z każdej wynika coś innego. Jedni piszą że sterować minusem, inni że plusem. Mam nawet schemat jak wpinać się w wiązkę modułu komfortu, problem w tym że mój się nie pokrywa ze schematem.

    Utknąłem i będę niezmiernie wdzięczny za każdą pomoc.

    Pozdrawiam
    ML

    0 8
  • Pomocny post
    #2 03 Lut 2016 22:55
    CameR

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów

    szeffo87 napisał:
    - czy nie muszę wpiąć się gdzieś w wiązkę od panelu w drzwiach gdzie rygluje drzwi od środka?

    Sterowanie zamkiem podłączasz wewnątrz drzwi kierowcy:
    zamykanie - czerwono/zielony - pin24
    otwieranie - czerwono/niebieski - pin 4
    szeffo87 napisał:
    - jak podpiąć komfort (domykanie/otwieranie szyb z pilota)

    Sterowanie domykaniem szyb podłączasz wewnątrz drzwi kierowcy:
    domykanie - czerwono/zielony - pin24

    Najpierw jednak musisz naprawić fabryczną instalację centralnego zamka (zamek drzwi kierowcy i bagażnika)

    0
  • #3 04 Lut 2016 18:59
    szeffo87
    Poziom 8  

    Problem z klapą ustąpił. Cały szkopuł tkwi w tym że mnie tu ciągle bombarduje śnieg deszcz i mróz. Rozebranie drzwi w takich polowych warunkach całkowicie odpada. Jak wygospodaruje 2 dni wolnego to może uda mi się do tego dobrać.
    Musze to porządnie polutować i osuszyć wiązkę w progu.
    Z tym wpinaniem się w zamek miałem na myśli wiązkę tego przełącznika w drzwiach kierowcy.

    później wrzuce schemat załączony do centralki.

    Możesz mi powiedzieć jeszcze czy to co do tej pory wykonałem jest wykonane poprawnie?
    czerwono/zielony i czerwono/niebieski są spięte z białym i biało/czarnym.
    żółty i żółto/czarny do masy.
    I co z tym jumperem, ustawiony na plus czy minus.

    Z góry dzięki za pomoc.

    wspominany schemat:
    vw passat b5 3b kombi 1,6 benzyna - centralny a rygiel wewnątrz auta i klapa

    Powyższy schemat (A1) odnosi sie do mojego pytania o wpinanie się w wiązkę przycisku ryglowania w drzwiach kierowcy.
    Na schemacie przedstawiono wpinanie się pomiędzy siłownik a przycisk.
    Problem w tym że nie mam bladego pojęcia w jakie przewody miałbym się wpinać chcąc zastosować ten schemat.

    pozdrawiam

    0
  • #4 15 Gru 2016 22:43
    Plockipasssat
    Poziom 5  

    Witam, mam identyczny problem..
    Mam passata 2000 z modułem komfortu, zakupiłem uniwersalny sterownik centralnego zamka, podłączyłem wszystko jak na schemacie oprócz kierunkowskazów i jakiegoś zielonego kabla, tylko mój problem polega na tym że jak otwieram auto, otwierają się szyby i w drugą stronę...
    Także poradziłeś sobie z tym problemem?? Mógłbyś mi pomóc? vw passat b5 3b kombi 1,6 benzyna - centralny a rygiel wewnątrz auta i klapa

    0
  • #5 15 Gru 2016 23:00
    szeffo87
    Poziom 8  

    Dobrze sprawdź kolory bo możliwe że wpiales się w obwód komfortu czyli ten dodatkowy przewód od domykania szyb. Albo zamieniłeś biegunowość. Ciężko mi teraz odpowiedzieć. Bo dawno temu to było jak z tym walczyłem. Zerknij na schematy które były z moim modułem. Nie powinno się to znacząco różnić.

    Przy chwili czasu zerkne na te papiery i może coś wymysle.
    Pozdro

    0
  • #6 16 Gru 2016 07:48
    CameR

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów

    Plockipasssat napisał:
    jak otwieram auto, otwierają się szyby

    Masz zbyt długi impuls [otwierania i zamykania]
    Odłącz centralkę i sprawdź podając ręcznie bardzo krótki impuls na tych samych przewodach.

    0
  • #7 16 Gru 2016 15:56
    Plockipasssat
    Poziom 5  

    No dobra, to ide walczyć z tym i zrobie więcej dokładnych zdjęć co i jak mam podłączone.
    Jest też pomysł, żeby po prostu w kabel od otwierania drzwi (i opuszczania szyby) wpiąć kondesator żeby zmniejszyć czas tego impulsu, co wy na to?

    0
  • #8 16 Gru 2016 20:53
    milejow
    Poziom 42  

    Plockipasssat napisał:
    jak otwieram auto, otwierają się szyby i w drugą stronę...

    Nie przeciąłeś przypadkiem tej pętelki na sterowniku opisanej jako ,,cut off to pneumatic lock,,?

    0
  • #9 17 Gru 2016 19:47
    Plockipasssat
    Poziom 5  

    No dobra, ogarnąłem temat... W sumie nic trudnego tylko brak informacji.. bo na forach wyczytałem że ten centralny zamek jest sterowany minusem i plusem... Więc podłączyłem to patrząc z perspektywy takiego sterowania, ale już w akcie desperacji zmieniłem na sterowanie plusem i działo się to samo, no to ostatnia deska ratunku.. Sterowanie minusem i BINGO, wszystko śmiga ;)
    Także, jeśli ktoś będzie miał jeszcze taki problem to polecam na sterowanie spojrzeć ;)

    0