Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

vw passat b5 3b kombi 1,6 benzyna - centralny a rygiel wewnątrz auta i klapa

szeffo87 03 Feb 2016 21:41 3156 8
  • #1
    szeffo87
    Level 9  
    Witam, temat wielokrotnie wałkowany, ale każda informacja na jaką natrafiam wyklucza poprzednią.

    Do rzeczy.
    Fabryczny centralny z kluczyka padł ze względy na mrozy (nie jestem w pl).
    Zamykał i otwierał wedle własnego widzi mi się, nawet po naciśnięciu wkładki palcem (obstawiam mikrostyki). Nie mam narzędzi do rozebrania drzwi żeby wydobyć zamek to też wpadłem na pomysł żeby założyć centralke z pilotem.
    Zakpiłem, zerkam na schemat, podłączam. Problemem był fakt że przy otwieraniu i zamykaniu otwierał i zamykał też szyby (moduł komfortu).
    Odnalazłem kilka schematów na necie, naniosłem poprawki. I wywaliło bezpieczniki od światła i przestało zamykać tylne drzwi i klapę, poprawiłem, wymieniłem bezpieczniki.
    Od tamtej pory mam rozebrane pół auta i szukam rozwiązań.

    vw passat b5 3b kombi 1,6 benzyna - centralny a rygiel wewnątrz auta i klapa

    Powyżej schemat załączony do centralki.
    * Pomarańczowy i pomarańczowo-czarny -- niepodłączone
    * biały i biało-czarny -- sterowanie zamykanie/otwieranie (wpięte w drzwiach kierowcy)
    * żółty i żółto-czarny -- do masy
    * kierunkowskazy podepnę w kostce



    A teraz niejasności:
    - czy nie muszę wpiąć się gdzieś w wiązkę od panelu w drzwiach gdzie rygluje drzwi od środka? (jutro doślę schemat z tym związany)
    - gdzie podpiąć sterowanie klapą (zamykanie/otwieranie)
    - jak podpiąć komfort (domykanie/otwieranie szyb z pilota)
    - ten jumper "1" ustawiony na "+" czy "-"

    Na tą chwile zamyka i otwiera z pilota, drzwi, bo klapa sie zaryglowała i nie chce odpuścić i z jakiegoś powodu padł przycisk otwierania wlewu.

    Odpowiedzi w stylu "zaprowadź do mechanika" albo "google" bądź "było pierdylion razy tylko sie szukać nie chce" proszę sobie darować. Nie mogę postawić auta nawet na jeden dzień u mechaniora, przekopałem się przez tony schematów i porad i postów i z każdej wynika coś innego. Jedni piszą że sterować minusem, inni że plusem. Mam nawet schemat jak wpinać się w wiązkę modułu komfortu, problem w tym że mój się nie pokrywa ze schematem.

    Utknąłem i będę niezmiernie wdzięczny za każdą pomoc.

    Pozdrawiam
    ML
  • Helpful post
    #2
    CameR

    Moderator of Vehicle Security
    szeffo87 wrote:
    - czy nie muszę wpiąć się gdzieś w wiązkę od panelu w drzwiach gdzie rygluje drzwi od środka?

    Sterowanie zamkiem podłączasz wewnątrz drzwi kierowcy:
    zamykanie - czerwono/zielony - pin24
    otwieranie - czerwono/niebieski - pin 4
    szeffo87 wrote:
    - jak podpiąć komfort (domykanie/otwieranie szyb z pilota)

    Sterowanie domykaniem szyb podłączasz wewnątrz drzwi kierowcy:
    domykanie - czerwono/zielony - pin24

    Najpierw jednak musisz naprawić fabryczną instalację centralnego zamka (zamek drzwi kierowcy i bagażnika)
  • #3
    szeffo87
    Level 9  
    Problem z klapą ustąpił. Cały szkopuł tkwi w tym że mnie tu ciągle bombarduje śnieg deszcz i mróz. Rozebranie drzwi w takich polowych warunkach całkowicie odpada. Jak wygospodaruje 2 dni wolnego to może uda mi się do tego dobrać.
    Musze to porządnie polutować i osuszyć wiązkę w progu.
    Z tym wpinaniem się w zamek miałem na myśli wiązkę tego przełącznika w drzwiach kierowcy.

    później wrzuce schemat załączony do centralki.

    Możesz mi powiedzieć jeszcze czy to co do tej pory wykonałem jest wykonane poprawnie?
    czerwono/zielony i czerwono/niebieski są spięte z białym i biało/czarnym.
    żółty i żółto/czarny do masy.
    I co z tym jumperem, ustawiony na plus czy minus.

    Z góry dzięki za pomoc.

    wspominany schemat:
    vw passat b5 3b kombi 1,6 benzyna - centralny a rygiel wewnątrz auta i klapa

    Powyższy schemat (A1) odnosi sie do mojego pytania o wpinanie się w wiązkę przycisku ryglowania w drzwiach kierowcy.
    Na schemacie przedstawiono wpinanie się pomiędzy siłownik a przycisk.
    Problem w tym że nie mam bladego pojęcia w jakie przewody miałbym się wpinać chcąc zastosować ten schemat.

    pozdrawiam
  • #4
    Plockipasssat
    Level 7  
    Witam, mam identyczny problem..
    Mam passata 2000 z modułem komfortu, zakupiłem uniwersalny sterownik centralnego zamka, podłączyłem wszystko jak na schemacie oprócz kierunkowskazów i jakiegoś zielonego kabla, tylko mój problem polega na tym że jak otwieram auto, otwierają się szyby i w drugą stronę...
    Także poradziłeś sobie z tym problemem?? Mógłbyś mi pomóc? vw passat b5 3b kombi 1,6 benzyna - centralny a rygiel wewnątrz auta i klapa
  • #5
    szeffo87
    Level 9  
    Dobrze sprawdź kolory bo możliwe że wpiales się w obwód komfortu czyli ten dodatkowy przewód od domykania szyb. Albo zamieniłeś biegunowość. Ciężko mi teraz odpowiedzieć. Bo dawno temu to było jak z tym walczyłem. Zerknij na schematy które były z moim modułem. Nie powinno się to znacząco różnić.

    Przy chwili czasu zerkne na te papiery i może coś wymysle.
    Pozdro
  • #6
    CameR

    Moderator of Vehicle Security
    Plockipasssat wrote:
    jak otwieram auto, otwierają się szyby

    Masz zbyt długi impuls [otwierania i zamykania]
    Odłącz centralkę i sprawdź podając ręcznie bardzo krótki impuls na tych samych przewodach.
  • #7
    Plockipasssat
    Level 7  
    No dobra, to ide walczyć z tym i zrobie więcej dokładnych zdjęć co i jak mam podłączone.
    Jest też pomysł, żeby po prostu w kabel od otwierania drzwi (i opuszczania szyby) wpiąć kondesator żeby zmniejszyć czas tego impulsu, co wy na to?
  • #8
    milejow
    Level 43  
    Plockipasssat wrote:
    jak otwieram auto, otwierają się szyby i w drugą stronę...

    Nie przeciąłeś przypadkiem tej pętelki na sterowniku opisanej jako ,,cut off to pneumatic lock,,?
  • #9
    Plockipasssat
    Level 7  
    No dobra, ogarnąłem temat... W sumie nic trudnego tylko brak informacji.. bo na forach wyczytałem że ten centralny zamek jest sterowany minusem i plusem... Więc podłączyłem to patrząc z perspektywy takiego sterowania, ale już w akcie desperacji zmieniłem na sterowanie plusem i działo się to samo, no to ostatnia deska ratunku.. Sterowanie minusem i BINGO, wszystko śmiga ;)
    Także, jeśli ktoś będzie miał jeszcze taki problem to polecam na sterowanie spojrzeć ;)