Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Przełącznik obrotowy strzela podczas przełączania

03 Feb 2016 22:48 861 4
  • Level 10  
    Skonstruowałem ostatnio efekt gitarowy wg schematu:

http://serwis.avt.pl/manuals/AVT5344.pdf

W projekcie wykorzystany został przełącznik obrotowy 4-pozycyjny [s1]. Podczas przełączania trybów z głośnika wydobywają sie głośne trzaski. Czy istnieje możliwość wyeliminowania hałasów poprzez jakieś modyfikacje układu? Jestem początkujący i nie znalazłem rozwiązania tego problemu na forum ani nigdzie poza nim.
  • Level 43  
    Czy zastosowałeś taki Przełącznik obrotowy strzela podczas przełączania przełącznik?
    Bo są one w dwóch opcjach przełączania - jedna jest taka, że zwiera sąsiednie styki ze sobą podczas przełączania, a druga tego nie robi - zwiera tylko jeden styk ze stykiem ruchomym, a podczas przełączania robi na ułamek sekundy przerwę (nie łączy się styk ruchomy z żadnym stykiem). Być może masz niewłaściwy typ tego przełącznika.
    W artykule nie opisano niestety jaki tam zastosowano przełącznik - ale z opisu (możliwość ograniczenia położeń przełącznika) wynika, że taki jak na fotce - niestety - nie wiadomo w jakiej opcji styków...
  • Level 39  
    Przełącznik zastąpić kluczami analogowymi (4066, 4051-4053), ewentualnie spróbować zastosować miniaturowe przekaźniki.

Chociaż należałoby sprawdzić czym faktycznie są te "trzaski".

Można by się pokusić zrobić sumator 5 wejściowy z tłumikami potencjometrycznymi na wejściu i zobaczyć jaki efekt wtedy otrzymamy.

Dodatkowo istniałaby funkcja zmiksowania wszystkich 4 sygnałów przesuniętych z sygnałem podstawowym w odpowiedniej proporcji.
  • Level 10