Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

peugeot 806 1.9td - stukanie w silniku po dodaniu gazu

aiakowalski 04 Feb 2016 10:38 1767 17
  • #1
    aiakowalski
    Level 9  
    Witam wszystkich. Proszę o pomoc w rozwiązaniu mojego problemu. Niedawno nabylem Peugeota 806 1.9td wieczorem zgasilem silnik a rano nie moglem odpalic . Dopiero z przewodow z drugiego auta odpalil z pomoca plaka. Rozrusznik kreci jednak po chwili nie daje rady przelamac kompresji jak zapali to ma 500 -600 obrotow . Po dodaniu gazu nie wchodzi na obroty odrazu lecz po chwili a jsk już wejdzie to stuka jak zawor o tlok. Madrzy mechanicy postawili na przestawiony rozrzad lub zawieszony wtryskiwacz jednak obie diagnozy okazaly sie nie trafne. Czytalem cos o kącie wtrysku paliwa i nastawniku ale nie wiem gdzie jest ten nastawnik. Silnik to 1, 9td pompa bosha rocznik 1995 na linke.
  • #2
    verksted
    Level 16  
    Witam ---jeżeli silnik w przed dzień chodził normalnie, przestał noc i nastąpił taki problem----(w między czasie nie było szarpane silnikiem na holu z czego może się przestawić rozrząd i kąt wtrysku) to ja bym zaczął od wstawienia dobrego akumulatora na miejsce w samochodzie (nie na lejcach bo jest za duży spadek napięcia!!!) i próbował uruchomić jak nadal kręci za słabo to naprawić rozrusznik .Co do tego stukania to myślę że trzeba zajrzeć pod pokrywę zaworów jeżeli są szklanki z podkładkami to trzeba sprawdzić luzy przymiarem a może są samo regulatory to może któryś podstawiacz hydrauliczny musi napić się oleju --ciekawe czy coś pomogłem --
  • #3
    aiakowalski
    Level 9  
    Byl zapalany na zaciag nie raz ale rozrzad jest ok . Krecisz kluczem nic nie stuka zapalisz na wolnych obrotach też nie stuka dopiero jak dasz gazu ponad 1500 obrotów zaczyna stukac. Cos mi mosil pompiarz o kacie wtrysku paliwa że moze byc przestawiony i detonacja występuje za wczesnie. Tylko jak go samo sid moglo przestawic. Myślałem tez o hydroregulaorach ale one po kilku minutach przestalyby stukac i na wolnych obrotach terz by stukaly atu na wolnych cisza.
    A co do rozrzadu jest ustawiony na blokadach.
  • #4
    verksted
    Level 16  
    A to już trochę walczycie z tym silnikiem --pamiętam że kiedyś miałem taki przypadek -- zrobił bym tak podciągnął obroty do wytwarzania stuku i odkręcał po jednym wtrysku ,na którym wtrysku przestanie pukać to ten się zawiesza lub sworzeń ma luz w korbie lub w tłoku (panewka ?) mam na uwadze że pod pokrywę zaworów było zaglądane i sprawdzane jak wcześniej pisałem !
  • #6
    kortyleski
    Level 43  
    Pomiar kompresji trochę rozjaśni sprawę. Wyglądało by na luźny tłok. Detonacje miałbyś na każdym garnku.
  • #7
    aiakowalski
    Level 9  
    Kompresja jest bo nie daje rady kręcić. Jak zapali to pracuje rowno. Mechaniczne uszkodzenie daje o sobie znac caly czas a nie tylko po przygazowaniu. Zostalo mi jeszcz sorawdzic kiedy nastepuje wtrysk czy nie jest zbyt wczesny. Ponoc jest tdj pompie sterownik elektryczny tylko nie wiem gdzie go szukac.
  • #8
    szymon198312
    Level 30  
    aiakowalski wrote:
    Mechaniczne uszkodzenie daje o sobie znac caly czas a nie tylko po przygazowaniu.

    Niekoniecznie. Np uszkodzona panewka w początkowym stadium uszkodzenia najczęściej stuka przy wyższych obrotach, jest nieslyszlana na wolnych obrotach.
  • #9
    aiakowalski
    Level 9  
    Ale to stukanie pojawilo sie raptownie , watpi czy to psnewka. Nie sprawdxilem kola na walku razrzadu czy jest na klinie czy na stożku , bo jak na stożku to mogło sie przesunąć i na wyrzszych obrotach stukaja zawory o tłoki. A wracajac do tego cisnienia gdyby go nie bylo to rozrusznik miał by lekko kręcić a tu ciezko mu przelamac kompresję na zimnym silniku.
  • #10
    Anonymous
    Anonymous  
  • #11
    aiakowalski
    Level 9  
    Rozrząd mam złożony na blokadach , tylko zapomniałem sprawdzic kola na walku w glowicy bo jezeli jest na stozku to mze byc lekko przesuniety. Ale gdyby byl to dlaczego przy kreceniu kluczem cisza.
  • #12
    Anonymous
    Anonymous  
  • #13
    kortyleski
    Level 43  
    Na obrotach wymiary się deko rozejdą i będzie dzwonił o zawory. Widywałem takie przypadki po markerowych rozrzadach. Ale bardziej martwi mnie ten rozrusznik. Ma żwawo kręcić a nie się męczyć. Albo coś w mechanice silnika albo rozrusznik leży. Usuwaj usterki po kolei od najłatwiejszych.
  • #14
    aiakowalski
    Level 9  
    georgesgr wrote:
    Kolo walka jest ustalone wpustem.

    Widzę kolego ze wiesz co piszesz . Powiedz mi jeszcxe czy przestawiona pompa bedze powodować podone objawy. Pompiarz mowil o zablokowanym wtryskiwaczu , a tu objaw jakby wszystkie wtryski staly.
  • #15
    Anonymous
    Anonymous  
  • #16
    aiakowalski
    Level 9  
    Przypomniałem sobie ze pompiarz mowil o nastawniku kąta wtrysku. Jeżeli jest uszkodzony to dawka paliwa może być za duża, i tez bedzie tluklo , a tak w ogóle to o co chodzi z tym nkijem od szczotki :D
  • #17
    Anonymous
    Anonymous