Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Octavia 2 BSE+lpg - Brak mocy, max 120km/h od 4000obr przerywa

ralfie36 04 Feb 2016 13:49 8730 15
  • #1
    ralfie36
    Level 10  
    Witam.
    Mam problem z Octavia 2 1.6 BSE silnik z LPG. Problem jest następujący. Samochód wydaje się słaby. Na pierwszych dwóch biegach wkręca się do 6000 obr i przyśpiesza. Na trzeci już zaczyna przerywać i dławić się. Dojdzie do 4000 obr/min i się zawiesi. Nawet trzymając pełny pedał wciśnięty do podłogi nie przyśpiesza a nawet obroty zaczynają opadać. Dodam, że wymienione zostało już: cewka, kable i świece, (wszystko NGK). Przepustnica wymieniona na nową oryginą, potencjometr pedału gazu, czujnik MAP, Czujnik temperatury. Ciśnienie na cylindrach 14 bar. Czasem występuje błąd ,gdy mu długo trzymam na gazie, gdy przerywa WYPADANIE ZAPŁONU NA 2,3,4 CYLINDRZE. Te same objawy występują zarówno na gazie jak i benzynie. Gdy wykręciłem świece widać, że na 1 i 2 cylindrze są ładnie wypalone a na 3 i 4 są czarne. Jaka może być przyczyna? kolektor sprawdzałem i jest cały, uszczelki dobre. Proszę o jakąś wskazówkę.

    Dodano po 13 [minuty]:

    Dodam jeszcze, że na postoju jest wszystko ok. Auto się zrywa i wkręca do 6000 obr. Tylko podczas jazdy, gdy ma ciągnąć słabnie. W momencie, gdy na wyższym biegu przerywa i wcisnę pedał sprzęgła od razu obroty wkręcają się do 6000.
  • #2
    lewar7
    Level 8  
    udal bym sie do elektronika aby sprawdził komputer,mialem bardzo podobne objawy w oplu vectra,u mnie jeszcze mialo znaczenie pogoda jak było sucho i mroznie to OK ale jak wilgotno to sie nasilalo ,po naprawie komputera wszystko ustapiło
  • #3
    verksted
    Level 16  
    Witam -te silniki powinny pracować na pełnym syntetyku i nie przesadzać z między przebiegami (od wymiany do wymiany oleju) bo może nagar blokować pod stawiacze hydrauliczne zaworów
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    lewar7
    Level 8  
    "Gdy wykręciłem świece widać, że na 1 i 2 cylindrze są ładnie wypalone a na 3 i 4 są czarne. Jaka może być przyczyna? kolektor sprawdzałem i jest cały, uszczelki dobre. Proszę o jakąś wskazówkę. "
    zawór moim zdaniem odpada wizyta u dobrego elektronika zalatwi sprawe
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    ralfie36
    Level 10  
    Witam,
    dziękuje wszystkim za nawiązanie tematu. "pseudoturbinę" sprawdzałem, podaje ciśnienie, nie wiem tylko czy wystarczająco dużo, palcem mogę bez problemu przytkać otwór. Mogę tylko powiedzieć, że gdy schodzi z wysokich obrotów słychać gwizd z niej. Jutro jeszcze spróbuje wymienić czujnik położenia wału. Może on coś źle inicjuje?
  • #8
    User removed account
    User removed account  
  • #9
    ralfie36
    Level 10  
    W jaki sposób można sprawdzić czy EGR działa poprawnie? Jak jest zimny silnik zawór jest zamknięty. Niema tam żadnych przewodów sterujących w nim. jest przykręcony do głowicy i jeden przewód idzie do tej pseudoturbiny.
  • #10
    wopik6
    Level 14  
    ralfie36 Jaki przebieg samochodu? Jak pracuje skrzynia biegów? Może to w niej tkwi problem.

    EDIT: Auto na podnośnik i możesz jeszcze sprawdzić czy któryś z zacisków blokuje koło.
  • #11
    ralfie36
    Level 10  
    Wymiana czujnika położenia wału i wałka nic nie pomogła. Dalej ten sam problem. Auto ma przebieg 144 000km i wszystko typu skrzynia, hamulce itp jest sprawne. Wszystkie czujniki, przepustnica, cewka itp wymienione na nowe a dalej to samo. W przyszłym tygodniu podjadę do myślę dobrego elektronika, który mam nadzieję, ze coś znajdzie. Powtórzę jeszcze raz, że jak dla mnie problem tkwi na 3 i 4 cylindrze. Świece nie są wypalone, są czarne po krótkiej przejażdżce. Ciśnienie na cylindrach wynosi 14 bar, cewka, przewody i świece nowe, Ciśnienie paliwa na listwie 5 bar i stałe, a ten sam problem jest i na gazie. Także chyba tylko sterownik silnika został!?
  • #12
    User removed account
    User removed account  
  • #13
    ralfie36
    Level 10  
    Witam. Myślę, że problem rozwiązany. Wymontowałem cały układ wydechowy łącznie z katalizatorem, założyłem prowizorkę i o dziwo auto ma przyśpieszenie i kręci do 6500 obr. Albo kat albo jakiś tłumik musi być przytkany, że na obrotach nie jest wystarczająco drożny. Masakra. A niedawno ktoś wymieniał złącza elastyczne i sondy lambda.
  • #14
    NORMAN79
    Level 11  
    Kolego ja nie dawno wymenilem sondę Lambda, miało spaść zużycie Pb i LPG, nic z tego, wymieniłem łączniki eleastczne wydechu, dalej muł i żre paliwo jak smok. Co w końcu z tym wydechem o którym pisałeś?
  • #15
    ralfie36
    Level 10  
    Witam. O ile pamietam przytkany był wtedy u mnie katalizator. Wymiana na nowy rozwiązał problem. Nie przypominam sobie by zużycie paliwa czy gazu wykraczało poza normę. W moim przypadku samochód był bardzo słaby i nie wchodził na obroty od 3 biegu wzwyż. Ciagle zapalała się kontrolka silnika wskazując na wypadanie zapłonu.
  • #16
    NORMAN79
    Level 11  
    U mnie okazało się że nadmierne zużycie paliwa spowodowane było chyba dodatkowo uszkodzonym przewodem wysokiego napięcia cylindra nr 4, którego świeca jest okopcona, dzisiaj ponownie zapalił się check engine ale autko zbiera się i pali w mieście z klimą 13ltrLPG/100. Wyminie świece i pozostałe przewody. Jednak szybciej jak 120km/h nie mogę jechać,