Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A2 - Sprzęgło hydrauliczne- ciężko chodzi a biegi dobrze

04 Lut 2016 16:00 5280 21
  • Poziom 14  
    Witam,
    Jak w temacie, słyszałem że rozne auto różnie wchodzi sprzęgło, ale mnie się dobrze zmieniają biegi nic nie zgrzyta itd , ale ciężko wciska się sprzęgło.

    Zastanawiam się czy coś jest uszkodzone? I czy warto zrzucać całą skrzynię inaczej się nie dojdzie czy kichac to.

    Dziękuje
  • Poziom 22  
    Z biegiem lat Docisk robi sie sztywny dlatego z wiekiem i eksplatacja tak sie dzieje do wymiany sprzęgło .
    Przed demontażem skrzyni wcisnij wysprzęglik ręcznie czy cofa sie bez większego oporu .
  • Poziom 14  
    Czyli jak dobrze zrozumiałem, gdy biegi wchodzą bez problemów zero zgrzytów i nie ma ślizgania a tylko sprzęgło ciężko chodzi oznacza to, że jest wszystko do wymiany ze względu na uszkodzenie? czy ze względu na wygodę używania sprzęgła?

    I czy objaw ciężko chodzącego sprzęgła może spowodować w trasie poważną awarie czy nie ma takiej opcji? - bo jak pisałem oprócz tego żadnych problemów, hałasów, ślizgania itd. nie ma.


    nie wiem po prostu co zrobić.
  • Poziom 22  
    Jak ci to nie przeszkadza mozna jezdzidz jeszcze spokojnie nie padnie nagle chyba ze wypracowane jest słoneczko docisku i łozysko wpadnie .

    Podobny efekt jest zakładajac nie markowe sprzegła odrazu po wymianie sprzegło ciezko chodzi :)

    Wiec przy ewentualnej wymianie Sachs , Luk montuj .
  • Poziom 14  
    Auto ma przejechane 150tys, niewykluczone, że w ogóle nie zostało wymienione lub wymienione na inne nie markowe i jest nowe a ciężko chodzi.

    Trudny temat jak.widać.

    Szkoda, że nie ma dojścia do tego elementu tylko trzeba całą skrzynię zrzucać.
  • Poziom 25  
    Masz zużyte sprzęgło. Blaszki w słoneczku nie stoją prostopadle do wałka sprzęgłowego jak w nowym sprzęgle i przy wyciskaniu tworzą się sily wypadkowe , stąd większej siły trzeba użyć przy wysprzęglaniu. Żeby wyeliminować ten efekt powstały sprzęgła samonastawne. Wymień sprzęgło na nowe i będzie ok.
  • Poziom 14  
    ciężki pedał sprzęgła oznacza najczęściej kończący się wysprzęglik/łozysko. Może być tak że padnie z dnia na dzień i nie da się biegu zmienić. Jak samochód nie jest niezbędny do życia to można jeździć, padnie, holowanie do serwisu i wymiana. Jak nie można pozwolić sobie na przestój to wymieniłbym od razu - oczywiście całe sprzęgło a nie tylko wysprzęglik
  • Poziom 14  
    a jest sens/możliwość wymiany płynu hamulcowego?, slyszałem, że korzysta z niego też sprzęgło - może to pomóc?

    I jak ma się rozumieć "ciężko chodzi sprzegło", bo słyszałem, że w każdym aucie inaczej.
    -Ja odczuwam wcisniecie sprzęgła 3 palcami w podłowe i dla mnie to ciężko, bo u szwagra w a4b7 audi to jak nóż w masło - tylko, że chyba nie ma co porównywać :)

    I na koniec;
    kolega z forum napisał, że tańsze sprzęgło podkreślam NOWE może też chodzić ciężko, to jest one DOBRE czy ZŁE?, skoro NOWE.
  • Poziom 14  
    Patrząc po katalogach to łożysko jest mechaniczne a nie hydrauliczne. Dlatego pedał będzie ciężej chodzić niż w przypadku łożyska hydraulicznego.
    U siebie mam zwykłe łożysko. Jeżdżąc na co dzień, wydaje mi się że chodzi miękko. Ale wystarczy, że przejadę się ojca samochodem z łożyskiem hydraulicznym i wsiądę do swojego. Mam wrażenie, że pedał jest twardy jak kamień i muszę prawie na nim stawać. U ojca przy sprawnych elementach pedał chodzi mięciutko i prawie że dmuchnięciem można go wcisnąć. Ale jak się kończy sprzęgło to też ciężej zaczyna chodzić.
    Wymiana płynu może trochę polepszyć sprawę. Płyn hamulcowy po 2-3 latach znacznie traci swoje właściwości nasiąkając wodą. Jeżeli układ jest wspólny z hamulcowym, to dodatkowo przegrzanie płynu też pewnie wpłynie na pracę sprzęgła. Dlatego wymiana na pewno nie zaszkodzi. (producenci zalecają wymianę płynu hamulcowego co 2 lata - ale Janusze mechaniki pewnie stwierdzą, że to tylko po to aby wyciągnąć od nas kasę, tak samo jak wymiana oleju co 10 tyś km. Przecież można wymieniać co 50 tyś. :P )
  • Poziom 14  
    Ja mam Audi a2 1.6 FSI tam jest hydrauliczne na 100%
  • Poziom 14  
    Jeszcze dodam, że na.postoju jak dotkne delikatnie sprzęgła to czuje na nodze wibracje i tak z 2 cm jeszcze jak wcisne i przestaje.
    - to oznaka zurzycia czy jest tl.prawidłowe zjawisko.
  • Moderator Samochody
    Nie jest normalne i nie jest to wina wyprzęgnika. Szykuj się na wyciąganie skrzyni.
    eraeste napisał:
    tam jest hydrauliczne na 100%

    Tak jest klasyczny siłownik na wierzchu.
  • Poziom 14  
    Więc czego jest to konkretnie wina? I mam wymienić wszystko czy mogę zaryzykować i tylko część, która jest uszkodzona chociaż słyszałem, że jak otwiera się skrzynie to szkoda pracy i wymienia się wszystko.
  • Moderator Samochody
    Nastaw się psychicznie i finansowo na wymianę wszystkiego, czyli tarcza, docisk, łożysko, podpora łożyska, dźwignia, sworzeń kulowy dźwigni. Dopiero po wyjęciu skrzyni będzie można zweryfikować.
  • Poziom 43  
    Jak wymieniasz sprzęgło to komplet tarcza,docisk,łozysko i jak jest to wysprzęglik wewnętrzny, za 1 robotą.
  • Poziom 14  
    Takie coś jeszcze usłyszałem
    "Sprzęgło Ciężko chodzi, bo fabryczny smar na wieloklinie , po którym przesuwa się tarcza dociskowa sprzęgła, stracił swoje zdolności-nie ma to wpływu na trwałość sprzęgła"
    -co Wy na to

    Byłem teraz u tescia w Renault scenik sprawdzić 80tys ma, sprzęgło ciężko się dwoma palcami wciska i tez czuc na nodze, że lekko to one nie chodzi a moje jest twardsze od teścia.
    - ja mam okolo 150tys, ale nie wiem czy sprzęgło było wymieniane w ogóle i czy na firmowe czy niefirmowe o ile było. Tata ma 160 tys VW biora i sprzęgło wchodzi jak nóż w masło, co auto inaczej

    A chciałbym się dowiedzieć jeszcze czy sprzęgło jest takie samo w siłe nacisku na zgaszonym silniku lub załączonym ewentualnie czy w raz z nagrzewaniem silnika chodzi inaczej-lzej?
  • Poziom 14  
    Żeby nie było, ze tylko pytam dam od siebie mała wskazówkę odnośnie delikatnych drgań sprzęgła

    "Lekkie pulsowanie pedału sprzęgła, jest naturalne jak osad w soku owocowym 8) .
    Przecież sprężyna centralna docisku nie jest jednolitą płaszczyzną, tylko promieniście ułożonymi wycinkami, stanowiącymi oparcie dla łożyska wyciskowego. Nawet najmniejsze odchylenie od płaszczyzny styku powoduje lekkie kołysanie łożyskiem.(pamiętajmy, że wszystkie obecnie produkowane i montowane fabrycznie sprzęgła pracują z zerowym luzem - łożysko cały czas ma styk ze sprężyną centralną docisku). Przy hydraulicznym siłowniku centralnym lub bocznym, następuje przeniesienie drgań poprzez nieściśliwą ciecz na pompę i pedał sprzęgła.
    Doszukiwanie się w tym wypadku nieprawidłowości, to strata czasu."
  • Poziom 14  
    1.Czytałem, że w Volkswagenach i Audi sprzęgło lubi łapać wysoko nawet nowe i nie musi oznaczać zużycia sprzęgła-prawda?

    2.Co sadzicie o artykule na temat przenoszenia wibracji na sprzęgło hydrauliczne - zgadzacie się?

    3- twardy pedal sprzęgła - (umowny się 2-3x twardszy od nowego - żeby nie myśleć, że jest też twardy jak kamień) - czy na 100% kwalifikuje się do wymiany mimo, że oprócz tego nie ma jakikolwiek innych niepokojących objawów.
    Jedna osoba pisała i pisalem o tym wyżej, że to nie oznacza uszkodzenia, ale braku właściwości smaru.
    Czytałem, że niektórzy jeżdżą tak i 40tys km i ciągle jest twardy tak samo.
    -bo jak to kwestia odczuć na nodze a nie uszkodzenia typu prędzej czy później się rozleci taka teza w porównaniu, że inni robią na takim sprzęgle jeszcze 40tys daje do myślenia.

    Nie pisze tego wszystkiego żeby się uzalac i żeby ktoś mi napisał tak twarde sprzęgło jest ok, ale chce to zweryfikowac porządnie zanim wydam ponad 1000zl może niepotrzebne.

    Dziękuje
  • Poziom 14  
    Auto zostało oddane do mechanika celem ewentualnej wymiany sprzęgła, chociaż sprzęgło oprócz tego, że cięzej chodziło nie dawało niepokojących oznak.

    dam znać jak po wymianie.
  • Poziom 14  
    Jestem po wymianie,

    sprzegło chodzi połowe lżej.

    Ale łapie nadal dość wysoko tzn. trochę wyżej niż w połowie, teoretycznie nie wiele niżej od starego sprzęgła.

    Czy mam się przejmować wysokością?
  • Poziom 14  
    a istnieje coś takiego jak docieranie się sprzegła? i ile takie zjawisko trwa i co ma na celu.
    może sprzegło po docieraniu wyżej, niżej brać i lżej lub cieżej chodzic?