Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Simson s51 źle odpala na zimno

Ignacy.Kr 04 Feb 2016 18:50 2517 22
Bosch
  • #1
    Ignacy.Kr
    Level 6  
    Simson s51 źle odpala na zimno. Z popychu pali całkiem dobrze ale z kopniaka pali strasznie ciężko. Co mu może być?? Silnik jest złożony w większości z nowych części może to te części są wadliwe?
  • Bosch
  • #2
    rafik54321
    Level 28  
    Co to znaczy "źle odpala"? W sensie nie chce zapalić? Może masz słaby zapłon...
    Może źle dobrałeś pierścienie i ma za ciasno... Opisz co się dzieje...
  • #3
    User removed account
    Level 1  
  • #4
    Ignacy.Kr
    Level 6  
    Odpali z kopniaka ale jakoś po 20 kopnięciach. Iskra jest fioletowa. jak się rozgrzeje pali z 1 freza
  • #5
    rafik54321
    Level 28  
    A iskra powinna być biało niebieska...
  • Bosch
  • #6
    Ignacy.Kr
    Level 6  
    A co mogę zrobić aby była niebiesko biała? Sorry dopiero rok mam simsona (Mój pierwszy motor)
  • Helpful post
    #7
    rafik54321
    Level 28  
    Spoko XD, każdy się kiedyś uczył... Pytanie pierwsze - marka świecy zapłonowej, jeśli to jest AWINA to wywal to przez okno. Zainwestuj w NGK, ISKRA, BOSCH, CHAMPION... No i oczywiście musi być ta świeca odpowiednio dobrana (np ISKRA F100, to nie ta sama świeca co F75)... Druga sprawa, odległość między elektrodami świecy. Powinna być ok 0,5 mm...
    Jaki typ zapłonu masz w simsonie? Są w iskrowniku takie blaszki (tak zwane platynki?) czy jest impulsator?

    Nie wiem jak to wygląda w simsonie, ale większość motorków z tamtego okresu ma pewne przysłony rozruchowe w gaźniku (przydatne do odpalania zimnego silnika)...
    Gdzieś czytałem że w simsonie uruchamia się to linką na kierownicy - ale mogę się mylić.
  • #8
    Ignacy.Kr
    Level 6  
    Ssanie uruchamia się przy kierownicy. Świeca Bosch nie działa iskra się zalewa Awina nie pali ngk gdzieś leży sprawdzę a Championa nie mam. Gaźnik 16n3. Iskrownik z platynkami nie elektryk. A Awiny nie wywale bo się przyda tacie do shl lub braty do WSK :P
  • #9
    rafik54321
    Level 28  
    Skoro świece bosch się zalewają to znaczy że masz słaby zapłon... Najprawdopodobniej słaby kondensator lub źle wyregulowany zapłon (platynki są zwarte zbyt krótko by naładować kondensator). A AWINA to tak bardzo kijowe świece że działają jak im czapka stoi...

    Co do ssania, spróbuj je zamknąć prawie do końca (może zwyczajnie zalewasz silnik) :)
  • #10
    Ermax
    Level 9  
    na zimnym nie pali a na ciepłym pali.... znaczy już kompresja słaba i póki się nie zagrzeje to ciężko pali - tlok do wymiany
  • #11
    Ignacy.Kr
    Level 6  
    Pisząc ,,iskra się zalwa'' miałem na myśli świece iskra :p ale posiadam stary model świecy iskra
  • Helpful post
    #12
    User removed account
    Level 1  
  • Helpful post
    #13
    rafik54321
    Level 28  
    Założyłem że ma silnik po remoncie - pisał że z większości z nowych części...

    Wygląda na kłopoty z zapłonem... Zacznij od świecy, niezależnie od tego co jest i tak wypada ją zmienić :) . Potem napisz co się dzieje dalej...
  • #14
    Ignacy.Kr
    Level 6  
    Dzięki za porady jutro po próbuje.
  • #15
    Ignacy.Kr
    Level 6  
    Dzięki wszystkim za porady. Odpalił z freza na zimnym silniku o raz. Weszłem do garażu zmieniłem świece na iskra przekręciłem kluczyk włączyłem ssanie i kranik kopłem i odpalił bez problemu :)
  • #16
    Staszek49
    Level 35  
    Kolego jeśli masz problem z paleniem silnika na zimno, to po skończonej jeździe (jeśli nie będziesz już w danym dniu korzystał z pojazdu) wyłącz silnik na ssaniu. Mam tu na myśli taką sytuację, że silnik sam zgaśnie na ssaniu i dopiero wyłączaj zapłon. Następnego dnia włączasz zapłon, dajesz lekko gaz i uruchamiasz silnik (bez ssania). W przypadku, gdy silnik nie zaskoczy, to postępujemy tradycyjnie tj. pełne ssanie (ale bez gazu) i uruchamiamy silnik. Gdy już pracuje, to stopniowo wyłączamy ssanie (aby silnik się rozgrzał) a gdy pracuje już stabilnie wyłączamy całkowicie ssanie.
    Jeśli te wskazówki nie dadzą efektu, to sugeruję sprawdzenie ciśnienia w cylindrze i regulację gaźnika (na ciepłym silniku), bo może silnik wymaga już remontu.
    W taki sposób postępowałem z dwusuwami (Trabantami i motocyklami) i nie miałem problemu z ich uruchamianiem.
  • #17
    rafik54321
    Level 28  
    Staszek49 gasząc silnik ssaniem zaleje świece...
  • #19
    User removed account
    Level 1  
  • #20
    Staszek49
    Level 35  
    Właśnie o to chodzi, by np. na drugi dzień palił od "kopa". Tak postępowałem i nie miałem kłopotów z paleniem, nie musiałem męczyć akumulatora i rozrusznika. Dokładniej opisałem wyżej. Spróbuj.
  • #21
    mawerix123
    Level 39  
    staszek z orawy wrote:
    Do serii S/SR Iskra podaje F100S.


    Jakoś u mnie zawsze jednak lepiej sprawowały się 95 niż 100 i dlatego pisze to z doświadczenia nie z tabelki ;)

    Staszek49 wrote:
    nie musiałem męczyć akumulatora i rozrusznika


    Miałeś/masz S51 z rozrusznikiem :?:
  • #22
    rafik54321
    Level 28  
    Staszek49 na pewno miał na myśli trabanta :)
  • #23
    User removed account
    Level 1