Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Lupo 1.0 - VAG Błąd 1087 Basic Setting Not Performed

04 Lut 2016 20:45 1638 5
  • Poziom 11  
    Pojawił mi się błąd 01087 - Basic Setting Not Performed - Signal out off Specification. Wyczytałem, że potrzebna jest adaptacja przepustnicy. I pojawia się problem. Bo żeby przeprowadzić adaptację, nie może być błędu w pamięci sterownika. A ja tego błędu skasować nie mogę, klikam Clear i tak w koło i nic to nie daje. Co jakiś czas pojawia się też dodatkowo błąd 0533 - Idling speed control.

    Próbowałem mimo błędu robić adaptację ale nic to nie daje - wyskakuje ADP Run i po chwili ERROR. Jedyne co zauważyłem, że zmienia się w okienku z Idle na Part Throtle.

    Zapisywałem też 00 w adaptacji na kanale 0 by przywrócić pierwotne ustawienia.

    Przepustnica jest wyczyszczona, linka luźna. Na postoju pokazuje kąt 4 st. Dopiero po odpaleniu wskakuje na więcej niż 10.

    Co najlepsze dzieje się to samo na dwóch przepustnicach.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 35  
    Jaka temperatura?
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 11  
    Próbowałem na niskiej i przy 85 i 90 st. Bez powodzenia. Nie wiem może te obie przepustnice to szrot. Ogólnie na jedenej rozebrałem pokrywę i obserwowałem pracę silniczka idzie w jedną potem wraca i staje na środku i buczy... po podłączeniu drugiej, w której nie ściągałem pokrywy jest ten sam dźwięk.
  • Poziom 35  
    w momencie adaptacji popchnij przepustnice delikatnie palcem.
  • Poziom 11  
    Pod rozebraną pokrywą ? Gdybym wiedział jak dokładnie ma wyglądać adaptacja byłoby łatwiej, tzn jakbym widział jak idzie silniczek na sprawnej... Może nagram jutro filmik jak to się objawia.

    Wziąłem miernik w rękę i sprawdzałem następujące rzeczy:

    Sprawdzanie TP Sensor – Czujnik położenia przepustnicy

    • Sprawdzić miernikiem w gnieździe przepustnicy (Rys.1) rezystancję pomiędzy pinem 4 i 7

    Powinna wynosić ok. 900 Ω - U mnie jest 914

    • Następnie sprawdzić miernikiem rezystancję pomiędzy pinem 5 i 7
    • Operujemy klapką przepustnicy:
    - Przy całkowicie zamkniętej rezystancja powinna wynosić 1400 – 1500 Ω - jest 1336
    - Przy całkowicie otwartej rezystancja powinna wynosić 650 – 850 Ω - jest 724

    Sprawdzanie TPC Switch – Przełącznik zamknięcia przepustnicy
    • Sprawdzić miernikiem w gnieździe rezystancję pomiędzy pinem 3 i 7
    • Operujemy klapką przepustnicy:

    - Przy całkowicie zamkniętej, rezystancja powinna wynosić 0 Ω (przejście) - jest 001
    - W każdej innej pozycji rezystancja powinna dążyć do nieskończoności ∞ Ω (brak przejścia) - na mierniku cały czas 1, czyli też dobrze.
  • Poziom 11  
    Ostatecznie doszedłm do tego, że przy nagrzanym silniku schodzi do 840 obr/min. Ale jak odpalę zimny silnik obroty są 1500 - 2000 obr. Dodatkowo w czasie jazdy po zmianie biegów silnik bardzo wolno schodzi z obrotów, obroty same wzrastają podczas jazdy przy naciśnięciu sprzęgła :/

    Nie ma klasycznego falowania obrotów wskazówka stoi równo na tych wysokich obrotach i w miarę rozgrzewania silnika schodzi do 840.

    Próbowałem odłączać aku na 30 min nawet. Bez poprawy. Odłączyłem czujnik temp. to obroty poszły na 2 tys. bo przyjął niską zastępczą. Nie mam już pomysłu co dalej.

    Błąd dalej nie do skasowania i podczas adaptacji error.

    Próbowałem pomóc przepustnicy się ruszyć ale bez efektów. Ona idzie prawo-lewo pełny zakres i staje na środku przy adaptacji i rusza się leciutko prawo-lewo. Ale widać wtedy, że zmienia się odczyt więc raczej ma info ze suwaka o pozycji.

    Napięcia na wtyczce też są poprawne.