Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kacperek MSB712-4 B14 - Podłączenie silnika z hamulcem

boohoo 05 Lut 2016 00:03 1359 1
  • #1 05 Lut 2016 00:03
    boohoo
    Poziom 12  

    Witam,

    Mam pytanie co do podłączenia silnika MSB712-4 B14 firmy Kacperek. Jest on w wykonaniu z hamulcem. Skrzynka zaciskowa jak niżej:
    Kacperek MSB712-4 B14 - Podłączenie silnika z hamulcem

    Chciałbym się upewnić. Przy sterowaniu falownikiem jednofazowym powinienem podłączyć silnik w trójkąt? Zaciski opisane jako 'rectifier' to zaciski prostownika? Do '~' podłączamy 230VAC, a na '+' i '-' mamy napięcie wyprostowane kierowane do hamulca? Fabrycznie silnik przyszedł podłączony jak na rysunku - są mostki U1-~ i V2-~. Silnik podłączony w gwiazdę bez falownika działa - hamulec zwalnia się po podaniu napięcia.

    Co w przypadku sterowania falownikiem? Czy dla niskich prędkości napięcie z prostownika będzie zbyt niskie by zwolnić luzownik? Czy w takim wypadku może lepiej odłączyć mostki i podłączyć do zacisków '~' 230VAC przez stycznik sterowany z falownika? Przewodów '+' i '-' nie ruszać.

    Z góry dziękuję za potwierdzenie/wskazanie błędów w myśleniu.

    Pozdrawiam

    0 1
  • #2 05 Lut 2016 02:34
    grzeko1
    Poziom 21  

    Witam.
    Silnik zasilany z falownika jednofazowego połączony w trójkąt, wtedy hamulec
    powinien być zasilony oddzielnie nie z falownika.

    1