Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi a6 c5 1.9 tdi 2003 - Jak podłaczyć instalacje i uaktywnic RDS na FISS

lolo_1981 05 Lut 2016 00:23 3783 16
  • #1 05 Lut 2016 00:23
    lolo_1981
    Poziom 9  

    Witam wszystkich! Mam audi a6 c5 2003 i obecnie mam w zegarach full FISS.
    Zegary były wymieniane przez poprzedniego właściciela.
    Nie wiem czy tam był od zawsze full FISS czy tylko pół FISS zmieniony na full !

    Jak wszyscy chyba wiedza to full fiss jest podzielony na trzy segmenty.
    Chciałbym mieć u siebie w górnej części fissa rds ( żeby pokazywał mi utwory piosenek).
    Obecnie na górnej części przy odpalaniu jest tylko komunikat OK pomarańczowy i za chwile znika. Ta górna cześć jest cały czas pusta !

    Robiłem VCDS-em adaptacje tz:
    1. Wchodze w licznik
    2. Adaptacja
    3. Kanał 62
    4. Zmieniam wartość 1 na 17 a RDS wciaż brak na fisie

    Czytałem kilka postów na ten temat ale żaden nie był kompletny. Dostałem podpowiedz ze trzeba podłączyć DATA, CLOCK ,ENABLE ale nie wiem dokładnie dokąd?

    Może być taka możliwość ze wcześniej w moim aucie był pół fiss i ktoś nie przeciągną tej instalacji która jest za to odpowiedzialna

    Proszę o podpowiedzi !!!

    0 16
  • #2 06 Lut 2016 09:51
    djlj24
    Spec od car audio

    Jak wyciągniesz radio i jest do niego podłączone żółte złącze, z którego wychodzą 3 przewody to wygląda na to, że masz podłączony licznik z radiem. Jak nie to potrzebujesz żółtej kostki mini ISO, 3 przewodów o długości takiej aby starczyły od radia do licznika zakończone stykami dostosowanymi do złącza licznika. Złącze do licznika jest rozbieralne, wtykasz blaszki w odpowiednie miejsca, od strony radia to samo i po adaptacji ma działać.
    Chyba, że licznik nie ma elementów odpowiedzialnych za komunikację z radiem (zdarzają się takie z pełnym FIS, ale jak pamiętam dotyczy to komunikacji CAN a nie 3wire).

    0
  • #3 06 Lut 2016 20:52
    lolo_1981
    Poziom 9  

    Witaj Djlj24! I dziekuje za odzew!

    djlj24 napisał:
    Jak wyciągniesz radio i jest do niego podłączone żółte złącze, z którego wychodzą 3 przewody to wygląda na to, że masz podłączony licznik z radiem.


    Jest tylko mała kosteczka zółta ale z niej wychodzi wiecej przewodow! Nizej zamieszcze zdjecie podlaczonych kostek z radia oraz z licznika!

    0
  • #4 07 Lut 2016 00:05
    lolo_1981
    Poziom 9  

    W środkowej kostce szarej licznika mam podłączone 6 pinów 17,18,19.
    Wyżej wymienione 3 piny schodzą pod obudowę do wtyczki manetki z prawej strony ( czyli do fisa )
    Z tej tez brązowej wtyczki od manetki wychodzą 4 przewody czyli te trzy o których mowa w poprzednim zdaniu + jeden brązowy który łączy zie z masa auta ( czyli rama )


    Z drogiej strony kostki szarej są podłączone następne 3 piny 16,15,14 i te przy piny są zmostkowane z masa auta ( czyli rama ) i z brązowym przewodem który wychodzi z manetki prawej od komputera

    Teraz jest jasność które piny w liczniku są podłączone do szarej kostki ale wciąż nie wiem które piny powinny być podłączone z radia do licznika !???
    Czy mógłby ktoś podać dokładnie z których pinów radia podłączyć przewody do licznika i konkretnie do których pinów?

    Odnośnie wtyczek radia to dodam ze zamiast zmieniarki mam podłaczony w schowku czytnik kart pamięci i wejście usb na pendriva czyli od tego jakieś przewody są tez podłączone do radia

    Poniżej przedstawiam kilka zdjęć tej instalacji oraz pinów gdzie są podłączone !

    Proszę o pomoc jak zrobić to połączenie z radia na fiss zeby miec rds!!!

    0
  • Pomocny post
    #5 07 Lut 2016 07:12
    mjars
    Poziom 24  

    żółte złącze to wzmacniacz ,zielone to zegary

    0
  • #6 07 Lut 2016 10:12
    lolo_1981
    Poziom 9  

    Mjars a mozna jasniej ?

    Czy ktos wie ile dokladnie tych przewodow trzeba podlaczyc do RDSu?
    Skad do kad?
    Czy to szara kostka w zegarach jest odpowiedzialna za RDS?
    Czy dysponuje ktos moze schematen tej instalacji?

    0
  • Pomocny post
    #7 08 Lut 2016 08:04
    djlj24
    Spec od car audio

    Faktycznie mój błąd, nie żółta tylko zielona kostka (dałem plamę). Nie wiem po co jest ta przelotka z mini-iso na mini-iso, bo jak widać dalej to na kostce są jakby podłączenia do licznika.
    W opisie szarego złącza masz 3 styki: 11 - uaktywnienie (Enable), 12 - clock, 13 - data. Na radiu masz opis złącza i też te 3 nazwy występują.

    0
  • #8 08 Lut 2016 21:50
    mjars
    Poziom 24  

    w kostce oryginalnej(czarna) są podłączenia do licznika (przewody pomarańczowe ) ,a w miejsce zmieniarki cd (złącze niebieskie w radiu )włączony jest emulator zmieniarki cd (oryginalna kostka czarna brak przewodów fabrycznej zmieniarki cd) przelotka jest pod emulator zmieniarki cd

    0
  • #9 09 Lut 2016 00:34
    lolo_1981
    Poziom 9  

    Dziekuje za podpowiedzi !!!

    Podlaczylem piny 11,12,13 do szarej kostki w zegarach i przeciagnelem te trzy przewody pod radio ale wciaz nie wiem jak podlaczyc do radia!

    Zamieszcze opis podlaczenia kostek radia i licze na wasze podpowiedzi

    0
  • Pomocny post
    #10 09 Lut 2016 07:10
    SZYMON BYDGOSZCZ
    Poziom 35  

    Przecież przy tym radiu - concert cd - info do fisa idzie po can-ie ( 2 przewody ).

    Podświetlenie w radiu i wyłączanie na kluczyk działa ?

    0
  • Pomocny post
    #11 09 Lut 2016 08:50
    djlj24
    Spec od car audio

    I to jest właśnie skutek braku pełnej informacji co chcemy podłączyć do czego. Zawsze należy podać model radia oraz co jest z osprzętu.
    W przypadku radia z CAN łączysz tylko dwa przewody do styku 5 i 6 w liczniku i robisz kodowanie pod magistralę CAN. Tylko jak wspomniałem nie każdy licznik ma taką możliwość.

    0
  • #12 10 Lut 2016 00:05
    lolo_1981
    Poziom 9  

    SZYMON BYDGOSZCZ napisał:
    Podświetlenie w radiu i wyłączanie na kluczyk działa ?


    Tak podświetlenie w radiu dziala, i radio włancza sie po przekreceniu kluczyka !

    Dodano po 7 [minuty]:

    Djlj24 jakos nie pomyslalem wczesniej o tym zeby wrzucic zdjecie opisu radia! Sorki za niejasność !

    djlj24 napisał:
    i robisz kodowanie pod magistralę CAN.


    A w zwiazku ze zmiana sytuacji czy kodowanie zostaje takie same? tz.

    1. Licznik
    2. Adaptacja
    3.Kanał 62
    4. Wpisac wartość 17

    Czy to ze zamiast zmieniarki mam podlaczony czytnik pamieci z ktorego odtwarzam muzyke z pendriva lub karty pamieci nie robi juz zadnej roznicy?

    Dodano po 5 [godziny] 58 [minuty]:


    A wiec dziękuje wszystkim kolegom za pomoc ,za chęci i poświęcony czas!

    Próba podłączenia RDS-u z mojego radia concert II CD na fiss zakończona powodzeniem !!!

    W moim przypadku potrzeba było przeprowadzić dwa przewody z radia z wejścia CAN H oraz CAN L do tych samych wejść w liczniku. W liczniku jest to szara środkowa wtyczka i odpowiadają za to połączenie pin 5 i pin 6. Niżej zamieszczam zdjęcia:

    Oprócz podłączenia tych dwóch przewodów trzeba jeszcze adaptować CAN:
    Ja robiłem to VCDS

    1. Wchodzimy w sterownik [ 17 Licznik ]
    2. Następnie [10 Adaptacja]
    3. Kanał 62 i w tym kanale zmieniamy wartość na 17
    4. Test
    5. Save
    6. Ok

    Mam nadzieje ze komuś się przyda !!!
    Robotę wykonałem sam i mam z tego satysfakcje, ale nie zrobił bym nic bez pomocy kolegów z forum !!!

    Oby więcej ludzi dzieliło się swoja wiedzą i informacjami z innymi bo przecież nie każdy urodził się geniuszem ale wszyscy uczymy się całe życie!!!

    0
  • #14 04 Kwi 2016 12:57
    Kafar911
    Poziom 9  

    Witam wszystkich podepnę się pod ten temat ponieważ mam podobny problem.
    Mam audi a6 z 2000r zegar z pełnym FIS i oryginalnie był zamontowany chorus 1 i do licznika był podpięty trzema przewodami enable clock i data.
    Wymieniłem go na concert 2 i chciałem go podpiąć po szynie CAN tak jak kolega wyżej tylko ze w szarej kostce licznika do pinów 5,6 mam już podpięte
    oryginalnie przewody jednak nie dochodzą one do kostki w radiu.
    Teraz pytanie czy ktoś wie dokąd prowadza te przewody gdzie ich szukać lub czy po prostu można je odpiąć.

    0
  • #15 04 Kwi 2016 20:34
    lolo_1981
    Poziom 9  

    Podejzewam ze przewody z licznika sa poprowadzone tam gdzie powinny byc i ida do ktorejs kostki radia. Najlepiej wyjmij licznik i sprawdz te dwa piny ktore opisalem z szarej wtyczki jakie maja kolory a nastepnie szukaj takich samych kolorow w kostkach przy radiu.

    Jak nie znajdziesz to ja proponowal bym przeciagnac nowe przewody od kostki radia i wpiac sie na szybkozlaczki do przewodow pin 5 i pin 6 przy szarej wtyczce licznika lub wlutowac sie w te przewody przed szara wtyczka licznika

    0
  • #16 04 Kwi 2016 20:56
    Kafar911
    Poziom 9  

    Właśnie w tym problem że w wtyczce przy radiu są tylko
    przewody od anologowego przesyłu.
    Też chciałem wpiać w te pomarańczowe przewody w
    szarej wtyczce licznika w pinach 5,6 ale chce sie upewnic
    czy nie jest tam podłączone jakies urządzenie.

    0
  • #17 05 Kwi 2016 12:51
    Kafar911
    Poziom 9  

    Problem rozwiazany, te przewody ida do navi w bagazniku, podpielem sie do nich rownolegle i dziala wszystko oprocz rds na liczniku, rozumiem ze trzeba jeszcze zrbic adaptacje can?
    Dodatkowo wypielem w wtyczce przy radiu przewod od
    GALA bo z nim przednie glosniki raz graly a raz nie.

    0
  Szukaj w 5mln produktów