Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

mercedes c-klasse 2,5D W202 '93r świeci się kontrolka SRS

Sławq 19 Jun 2005 10:13 24585 18
  • #1
    Sławq
    Level 11  
    Świeci mi się kontrolka SRS, najpierw zaczeła pulsować ale po uruchomieniu silnika gasła po kilkudziesięciu sekundach a teraz juz nie gaśnie ... lipka :(
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    Sławq
    Level 11  
    chciałbym usunąć usterkę nie koniecznie w serwisie. Nie wiem może poduszka wymaga jakiejś inspekcji a może tylko jakiś kabelek przestał łączyć może ktoś wie co się stało
  • Helpful post
    #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    Gerri
    Mercedes specialist
    Zacznijmy od tego że W202 nie ma przedstawionego w załączniku gniazda.....
    Najprawdopodobniej przerwana jest tasiemka kontaktowa pod kierownicą
    Rozbierz osłonę pod kierownicą, w oklicach kolumny kierowniczej będzie czerwona, płaska wtyczka. Rozłącz ją (oczywiście przy wyjętym kluczyku ze stacyjki - chociaż w tym przypadku i tak feler w układzie już siedzi) i na stykach idących kablem w stronę kierownicy pomierz oporność. Powinno być 2 do 5 omów. UWAGA! Wtyczka po rozłączeniu ulega ZWARCIU. (jest tam taka zworka-sprężynka zabezpieczająca. Zobaczysz ją jak się przyglądniesz.
    Na czas pomiaru trzeba pod tą blaszkę wsadzić kawałek izolacji, np. celuloidu)
  • #6
    Sławq
    Level 11  
    zmierzyłem jest 0.31 oma
  • #7
    Gerri
    Mercedes specialist
    No to już jest jakiś trop. Mam nadzieję że zauważyłeś blaszkę zwierającą we wtyczce i podłożyłeś ją na czas pomiaru? Jeżeli pomiar jest prawidłowy, to pozostaje wyjąć poduszkę z kierownicy i zmierzyć na niej opór bezpośrednio. W poduszce też jest taka zworka, ale dużo trudniejsza do obejścia - żeby nic w gnieździe poduszki nie uszkodzić osobiście stosuję starą wtyczkę z kawałkiem kabelka która tą zworkę omija najmniej inwazyjnie. Generalnie jednak psują się w czasie eksploatacji właśnie te tasiemki kontaktowe. Poduszkę ściąga się przy pomocy dostępnych od dolnej strony kierownicy śrub z łbem torx (chyba 27). Kluczyk musi być dosyć długi bo śruby są głęboko. Najlepszy jest taki w kształcie "klamki".
  • #8
    Sławq
    Level 11  
    odkręciłem poduszkę i zrobiłem jeszcze raz pomiary Wziołem nowy miernik (stary chyba źle mierzył) na "czerwonej płaskiej wtyczce" jest 5 omów na samej poduszcze 3 omy tasiemka ma przejścia a kontrolka SRS jak się świeciła tak się świeci
  • #9
    User removed account
    User removed account  
  • #10
    Gerri
    Mercedes specialist
    Zgadza się !

    W tym modelu trzeba jednak zastosować "Star Diagnosis" lub coś podobnego :wink: . Niestety, kody błyskowe już nie banglają :evil: w 202. Tak tylko, dla rozrywki, zaproponowałem do sprawdzenia coś, co się psuje. Możesz jeszcze zobaczyć pod siedzeniami przednimi czy jest jakaś czerwona wtyczka i czy nie wypadła. Ale na kasowanie i tak musisz się wybrać, a jak nic nie znajdziesz to i na diagnostykę
    Pzdr.
  • #11
    Sławq
    Level 11  
    dzięki sprawdzie przy okazji a nie wiesz ile mnie takie "kasowanie błędów" w serwisie będzie kosztować ?
  • Helpful post
    #12
    Gerri
    Mercedes specialist
    W warsztacie elektroniki samochodowej jakieś 40-50 zł. W ASO ok. 150 zł.
    Musisz jednak dołożyć diagnostykę i naprawę + części, bo chyba nic jednak nie znalazłeś :?
  • #13
    Sławq
    Level 11  
    dzieki byłem w warsztacie samochodowym zapłaciłem 50 zł i usunołem błędy i jest ok kontrolka SRS gaśnie
  • #14
    soer
    Level 13  
    Auto takie same tylko inny silnik 1.8 PB. Pewnego ranka zapaliła się kontrolka SRS i do tego przestał działać klakson (ma to jakieś powiązanie ?, bo tak mi się wydaje tylko) bezpiecznik od klaksonu sprawdziłem.
  • #15
    autoas
    Level 42  
    soer wrote:
    Auto takie same tylko inny silnik 1.8 PB. Pewnego ranka zapaliła się kontrolka SRS i do tego przestał działać klakson (ma to jakieś powiązanie ?, bo tak mi się wydaje tylko) bezpiecznik od klaksonu sprawdziłem.

    To wygląda właśnie na przerwaną taśmę pod kierownicą
  • #16
    soer
    Level 13  
    Czy to coś takiego ? Link
    Bo chciałbym sam usunąć przyczynę a dopiero potem jechać na komputer skasować błąd. Czy klakson (poduszkę) demontuje sie tylko po odkręceniu dwóch torxów z tylu i odpięciu akumulatora. Wszystko ? orientuje sie ktoś ?
  • #18
    soer
    Level 13  
    Dwa razy "no" :) ? że to taka taśma i tylko odpinam aku ?