Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nissan primera p12,2.0 16V.Bra - Brak mocy

05 Lut 2016 10:47 2067 13
  • Poziom 6  
    Witam.Trochę sie rozpisze:)Kupiłem auto z uszkodzonym silnikiem,tzn nie było kompresji praktycznie na ostatnim cylindrze.Wymienione zostały pierścienie,głowica została zawieziona do sprawdzenia,planowana.Kupilem nowe napinacze i łańcuszki jeden rozrządu,a drugi nie wiem jak to sie po fachowemu nazywa,ten co napędza chyba pompę(krótki),no i oczywiscie uszczelke pod głowicę.Więc zabrałem się za składanie.Instrukcję odnośnie ustawienia rozrządu ściągnąłem z internetu,w załączniku.Ustawiłem znaki na kolach żeby sie pokrywały z łańcuchem i wydaje mi sie ze wszystko dobrze ustawiłem.Sprawdzałem ze 3 razy ustawienie rozrządu.Po złożeniu wszystkiego ,zalaniu oleju,auto odpaliło od razu,bez problemu.Silnik pracuje równo,nie gasnie.Czy zimy ,czy ciepły pali od strzała.Wykreciłem swiece ,sprawdziłem cisnienie ponownie i na kazdym cylindzrze w granicach oscyluje ,10,0-10,5.Wiec tu jest chyba ok.Samochód pod komuter podpinany zero błedów.A jednak brakuje mu mocy.Nie wiem jak ten samochód wczesniej chodził przed awarią,czy coś mu jeszcze nie dolegało.Może ktoś pokieruje,co dalej robić.Aha auto ma instalacje gazową.Ale na gazie czy na benzynie pracuje tak samo.Pozdrawiam
    ps,nie moge dodac jakoś załącznika ,ale ustawiałem z instrukcji od x-trial 2.0 ,16v bo od primery nie mogłem znalezc.

    Dodano po 1 [minuty]:

    ALIBABA14 napisał:
    Witam.Trochę sie rozpisze:)Kupiłem auto z uszkodzonym silnikiem,tzn nie było kompresji praktycznie na ostatnim cylindrze.Wymienione zostały pierścienie,głowica została zawieziona do sprawdzenia,planowana.Kupilem nowe napinacze i łańcuszki jeden rozrządu,a drugi nie wiem jak to sie po fachowemu nazywa,ten co napędza chyba pompę(krótki),no i oczywiscie uszczelke pod głowicę.Więc zabrałem się za składanie.Instrukcję odnośnie ustawienia rozrządu ściągnąłem z internetu,w załączniku.Ustawiłem znaki na kolach żeby sie pokrywały z łańcuchem i wydaje mi sie ze wszystko dobrze ustawiłem.Sprawdzałem ze 3 razy ustawienie rozrządu.Po złożeniu wszystkiego ,zalaniu oleju,auto odpaliło od razu,bez problemu.Silnik pracuje równo,nie gasnie.Czy zimy ,czy ciepły pali od strzała.Wykreciłem swiece ,sprawdziłem cisnienie ponownie i na kazdym cylindzrze w granicach oscyluje ,10,0-10,5.Wiec tu jest chyba ok.Samochód pod komuter podpinany zero błedów.A jednak brakuje mu mocy.Nie wiem jak ten samochód wczesniej chodził przed awarią,czy coś mu jeszcze nie dolegało.Może ktoś pokieruje,co dalej robić.Aha auto ma instalacje gazową.Ale na gazie czy na benzynie pracuje tak samo.Pozdrawiam
    ps,nie moge dodac jakoś załącznika ,ale ustawiałem z instrukcji od x-trial 2.0 ,16v bo od primery nie mogłem znalezc.
  • Poziom 16  
    Witam-jak ktoś długo jeździł bez jednego tłoka (bez ciśnienia na nim) to może napluło do katalizatora nagaru z olejem i jest przytkany!
  • Poziom 6  
    no własnie tego to nie wiem.Wybił bym ten katalizator,ale widze ze tam są 2 sondy lambdy,jedna przed katem druga za.I juz w tedy całkiem moze zgłupiec auto.Ciekawi mnie odnosnie tych faz rozrzadu.Może tu sie coś przestawia.?Ale rozrząd ustawilem w 99% dobrze
  • Poziom 16  
    Ja bym zrobił tak że przed katem na łączeniach wstawił po nakrętce bez uszczelki taką przerwę owinął blacha żeby spaliny szły w dół (pospinąć chwilowo drutem) i zrobić próbę jak przybędzie sporo na mocy to kat do wymiany
  • Poziom 6  
    Hm troche niebardzo rozumie z twojego opisu jak to zrobić.Wiadomo ze katalizator jest jeden chyba w tym modelu przy samym silniku pomiedzy dwoma sondami z trgo co widze.I jak mam niby to zrobić ,mozesz jeszcze raz powiedziec.Bo nie ma sensu wywalac katalizatora w ciemno.
  • Poziom 16  
    No właśnie katalizator niech zostanie .to niema w tym modelu łącznika między kolektorem a katem (jest jednolity)
  • Poziom 6  
    wydaje mi sie ze jest jednolity,katalizator chyba razem z kolektorem jest
  • Moderator Samochody
    Wykręcasz 1-wszą sondą i sprawdzasz bez niej czy moc się pojawiła
  • Poziom 16  
    Jeżeli jest jednolity to ja mam taką redukcję do sondy (trójnik z rurką tokarz mi dorobił) wkręcam to w miejsce pierwszej sondy sondę w trójnik rurkę w trójnik (żeby spaliny leciały do dołłllu)i jeżeli jest choć trochę poprawy informuję o zapchanym kacie ,,, ale ja bym sprawdził takim domowym sposobem poluzował kolektor wydechowy od głowicy na wszystkich śrubach tak żeby odszedł od głowicy 3 milimetry ...Przecież już na krótkim odcinku będziesz widział czy jest poprawa mocy
  • Poziom 6  
    Czyli kolego carrot,mam wykrecic całkiem sonde lambde z tego co piszesz,nie odlaczając jej oczywiscie od wtyczki,ewentualnie tak jak kolega napisał drugi poluzowac sruby od kolektora i go odsunąc od glowicy.A mozliwe to jet zeby był przepływomierz walniety.Chociaz jak był odpinany ,jak auto chodziło to juz całkiej była tragedia.Po podpieciu wróciło do normy,ale nadal zamulenie.Moze go zmierzyc jakos miernikiem.Tylko nie wiem jakie powinny byc wartosci.No i tak jak pisałem wyzej,po podpieciu komputera zadnych błedów nie wywala
  • Poziom 16  
    Sondę nie wykręcaj i nie odpinaj bo znowu błędów nałapie
  • Poziom 6  
    no własnie tez tak myslałem ze nałapie,a nie mam kompa zeby pózniej bledy skasować.Tylko musze jezdzic i płacić za podpiecie za kazdym razem po 50 zł.Wiec nie usmiecha mis ie to.
  • Poziom 16  
    Dodam jeszcze że ja bym wymienił filtr paliwa i podstawił drugą pompę paliwa na próbę i pojeździł trochę na paliwie jak by auto odżyło to wtedy pojechałbym na komputer od gazu żeby mapę paliwową zrównali z gazową
  • Poziom 6  
    Wiec tak postanowiłem pomierzyć napięcia na przepływomierzu.Pomiary na biegu jałowym
    1.CZARNY PRZEWÓD 1.43
    2.czerwony 5.10
    3.biały 0.02
    4.biało-czerwony 14.32
    5.zielony 3.93
    Obroty 2500
    1 .1.80
    2.5.10
    3.0.02
    4.14.30
    5.3.97
    Obroty do 4000
    Wszystko podobnie
    Z tego co widze to jest tu coś nie tak.Ta ostatnia wartość powinna sie zmieniać podczas obrotów,tak mi sie wydaje.Jaka jest norma napieciowa dla tego modelu?

    Dodano po 5 [godziny] 16 [minuty]:

    nikt nic nie wie,na temat jak sprawdzic ten przepływomierz