Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Buggy dwuosobowe z silnikiem V4

dexterhouse 22 Feb 2016 15:55 24876 33
  • #31
    Soldier_Bk
    Level 9  
    xn_tec wrote:
    Soldier_Bk wrote:
    Jeśli udawało się uzyskać takie prędkości to dlaczego nie offroad?


    Z tego samego powodu, z jakiego TGV jeździ z szybkością kilkaset kilometrów na godzinę, ale tylko po torach: waga. W pojazdach do bicia prędkości ma ona drugorzędne znaczenie (pod warunkiem uzyskania odpowiedniego przyspieszenia), ale w pojazdach offroadowych masa pojazdu i jego rozłożenie ma krytyczne znaczenie.



    Myślę że przy niewielkim dodatku współczesnych technologii udało by się silnik jak i kocioł znacznie zmniejszyć co tym samym znaczy mniejszą wagę.



    W tym wypadku ,gdy pojazd waży ponad 600kg masa nie wzrosła by a być może nawet spadła.


    Przypuśćmy:

    Silnik zastosowany tutaj , myślę że nie przekracza 50kg ,gdyby przerobić go na parę , jego moc wzrosła by nawet do 2 razy więc co za tym idzie silnik mógłby być o 1/2 mniejszy.

    Zostaje nam zapas wagi na chłodnicę i kocioł które zmieszczą się w 20kg

    Możemy to kwestionować a zwłaszcza moc ale z moich doświadczeń wynika że moglibyśmy osiągnąć takie wyniki.
  • #32
    xn_tec
    Level 10  
    Silnik silnikiem, ale musisz dołożyć do tego kocioł, wodę (ewentualnie układ chłodzący jeśli ma być obieg zamknięty) oraz paliwo. Układ chłodzący dla obiegu zamkniętego miałby słuszne rozmiary i co za tym idzie, sporą masę.

    Widziałem profesjonalnie wykonany prototyp generatora prądu z silnikiem parowym o mocy 50kw - wszystko zamknięte w kostce około 80x80x80cm. Waga całości wynosiła 260kg, przy czym sam silnik to była niewielka część tej wagi. Konstruktor z firmy, która stworzyła tę konstrukcję powiedział, że w dzisiejszych czasach przy mocach większych niż 100kw rozsądniejszym rozwiązaniem wydają się być małe turbiny gazowe.

    Tak czy inaczej z inżynierskiego punktu widzenia projekt byłby bardzo ciekawy :)

    Soldier_Bk wrote:
    myślę że nie przekracza 50kg


    19-21 konne silniki chłodzone powietrzem (np. Honda GX690 i jej klony) waża 45-52kg. Tu obstawiam że będzie bliżej 70-80.
  • #33
    polishwarlock
    Level 1  
    Bardzo ciekawy projekt, z silnikiem popieram a nawet obrałbym jakiś V2, np z TLR1000 :D taka benzyna o charakterystyce diesla :)

    Mam pytanie o konstrukcję ramy, konstrukcja była testowana, analizowana czy opierająca się o jakiś inny projekt z homologacją?

    Pytam bo mam wrażenie, że te dwa pałąki wzdłuż pojazdu powinny mieć jakieś podparcie (słupki) a najlepiej jakąś kratownice. Wygląda to dość wiotko jak na drzewa w okolicy i prędkość z jaką je mijacie ;)

    Jakbyście mieli model 3D ramy + materiały to chętnie bym to przemielił MES-em na kilka wariantów. Rysunki też mogły by być, ale trochę by mi potrwało stworzenie modelu MES i/lub 3D.

    Pozdrawiam i gratuluję sukcesu :)
  • #34
    Przemek15
    Level 11  
    Bardzo ciekawy projekt i super wykonanie. Na youtube widać, że w praktyce się sprawdza. Gratulacje!!
    Mam tylko pytanie, czy ktos może wie ile podobnych pojazdów typu "SAM" udało zarejestrowaś się w POLSCE od 22 czerwca 2013 roku, kiedy weszło w życie to "nieszczęsne" Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 marca 2013 r. w sprawie homologacji typu pojazdów samochodowych i przyczep oraz ich przedmiotów wyposażenia lub części. Znajomy przymierzał siRozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 marca 2013 r. w sprawie homologacji typu pojazdów samochodowych i przyczep oraz ich przedmiotów wyposażenia lub części do rejestracji SAMA i niestety sie nie udało.