xn_tec wrote:Soldier_Bk wrote:Jeśli udawało się uzyskać takie prędkości to dlaczego nie offroad?
Z tego samego powodu, z jakiego TGV jeździ z szybkością kilkaset kilometrów na godzinę, ale tylko po torach: waga. W pojazdach do bicia prędkości ma ona drugorzędne znaczenie (pod warunkiem uzyskania odpowiedniego przyspieszenia), ale w pojazdach offroadowych masa pojazdu i jego rozłożenie ma krytyczne znaczenie.
Myślę że przy niewielkim dodatku współczesnych technologii udało by się silnik jak i kocioł znacznie zmniejszyć co tym samym znaczy mniejszą wagę.
W tym wypadku ,gdy pojazd waży ponad 600kg masa nie wzrosła by a być może nawet spadła.
Przypuśćmy:
Silnik zastosowany tutaj , myślę że nie przekracza 50kg ,gdyby przerobić go na parę , jego moc wzrosła by nawet do 2 razy więc co za tym idzie silnik mógłby być o 1/2 mniejszy.
Zostaje nam zapas wagi na chłodnicę i kocioł które zmieszczą się w 20kg
Możemy to kwestionować a zwłaszcza moc ale z moich doświadczeń wynika że moglibyśmy osiągnąć takie wyniki.