Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Seicento 1.1 rok 2000 benzyna i gaz nierówna praca silnika na biegu jałowym.

16082956 05 Feb 2016 14:14 4044 22
Rocketjobs
  • #1
    16082956
    Level 11  
    Witam
    Mam problem z Seicento ponieważ samochód nie równo chodzi na zimnym czy na ciepłym silniku, na benzynie jest najgorzej, na gazie w miarę. Dodam jeszcze ze map sensor wymieniłem , wszystkie nieszczelności skasowane a problem dalej jest :( proszę o pomoc
    Ps auto kiedy odpale chodzi na wysokich obrotach i je zwiększa dopiero kiedy dodam gazu ustaje . :(
  • Rocketjobs
  • #2
    A.Gieronimo
    Level 35  
    Kasowanie parametrów wyuczonych.
    Sprawdzenie krokowego.
  • #3
    16082956
    Level 11  
    A.Gieronimo wrote:
    Kasowanie parametrów wyuczonych.
    Sprawdzenie krokowego.


    Korkowy z przepustnicą wymieniony i wszystkie uszczelki tam a to kasowanie to jak to zrobić?

    Dodano po 1 [godziny] 19 [minuty]:

    16082956 wrote:
    Witam
    Mam problem z Seicento ponieważ samochód nie równo chodzi na zimnym czy na ciepłym silniku, na benzynie jest najgorzej, na gazie w miarę. Dodam jeszcze ze map sensor wymieniłem , wszystkie nieszczelności skasowane a problem dalej jest :( proszę o pomoc
    Ps auto kiedy odpale chodzi na wysokich obrotach i je zwiększa dopiero kiedy dodam gazu ustaje . :(
    Koledzy mogą to być cewki zapłonowe?
  • RocketJobs
  • #4
    A.Gieronimo
    Level 35  
    Nie jestem pewien ale seicento chyba gubiło ustawienia wyuczone jak się na dłuższy czas odłączyło akumulator - 20-30 minut.
    Jeśli nie, to trzeba podłączać pod komputer.
    Przez instalację LPG komputer silnika czasami połapie głupie parametry i się ich trzyma jako standardowych. Ale i tak bez komputera ciężko będzie to diagnozować dalej.

    Cewka zapłonowa to na pewno nie jest. Kolejny podejrzany jeśli nie krokowy to czujniki temperatury.
  • #5
    16082956
    Level 11  
    A.Gieronimo wrote:
    Nie jestem pewien ale seicento chyba gubiło ustawienia wyuczone jak się na dłuższy czas odłączyło akumulator - 20-30 minut.
    Jeśli nie, to trzeba podłączać pod komputer.
    Przez instalację LPG komputer silnika czasami połapie głupie parametry i się ich trzyma jako standardowych. Ale i tak bez komputera ciężko będzie to diagnozować dalej.

    Cewka zapłonowa to na pewno nie jest. Kolejny podejrzany jeśli nie krokowy to czujniki temperatury.
    korkowy i czujnik temperatury był wymieniany, a to trzeba pod komputer samochód podłączyć? Bo chciałbym sie dowiedzieć czy to nie sterownik jest winny, może wystarczy go wymienić?
  • #6
    A.Gieronimo
    Level 35  
    No bez komputera to takie naprawianie - wymiana po kolei wszystkiego.
    Chociaż w seicento wystarczy książka naprawy i multimetr.
    Jak ECU wymienisz skoro w nim jest immo ;) ??
  • #7
    16082956
    Level 11  
    A.Gieronimo wrote:
    No bez komputera to takie naprawianie - wymiana po kolei wszystkiego.
    Chociaż w seicento wystarczy książka naprawy i multimetr.
    Jak ECU wymienisz skoro w nim jest immo ;) ??
    no tak ;) a reset dałby coś ?
  • #8
    A.Gieronimo
    Level 35  
    Odłącz akumulator i sprawdź, jeszcze tego nie zrobiłeś ? Szkoda zegarka w radiu... godzina ucieknie, tragedia ! :lol:
  • #9
    16082956
    Level 11  
    A.Gieronimo wrote:
    Odłącz akumulator i sprawdź, jeszcze tego nie zrobiłeś ? Szkoda zegarka w radiu... godzina ucieknie, tragedia ! :lol:
    czyli trzeba jechać na ustawienia, bo wymieniliśmy z kolegą przepustnice z silnikiem korkowym i wszystkie uszczelki dobra dzięki ;)
  • #10
    sandamiano
    Level 30  
    Sterownik w SPI (IAW6,16F) po odłączeniu zasilania sam się zaadaptuje do przepustnicy. Trzeba się przejechać nim około 10 km i dostosuje się do sygnałów z czujników. Mimo to posprawdzaj błędy jakie trzyma w pamięci diagnostycznej. Odłączenie zasilania nie powoduje wykasowania tej pamięci. Posprawdzaj luzy zaworowe, zwłaszcza jeśli masz LPG to tym bardziej ważne
  • #11
    Damnian
    Level 34  
    Pytanie najważniejsze jakie są te nierówne obroty, typowe wypadanie zapłonu czy falowanie ?
  • #12
    A.Gieronimo
    Level 35  
    Gdyby to było coś typowo z WN (świece, cewki, przewody) to na gazie było by gorzej a rzekomo jest lepiej.
    Czasami czujnik położenia wału daje głupie objawy (kiedy np. rdzeń pęknie) potrafi działać różnie w zależności od obrotów.
  • #13
    sandamiano
    Level 30  
    Owszem ale CPW jest powiązany z zapłonem i wtedy także na gazie by tak samo pracował. Można szukać w instalacji typowo benzynowej - pompa paliwa, ciśnienie paliwa na wejściu do wtrysku itp
  • #14
    tzok
    Moderator of Cars
    A.Gieronimo wrote:
    Nie jestem pewien ale seicento chyba gubiło ustawienia wyuczone jak się na dłuższy czas odłączyło akumulator - 20-30 minut.
    Niczego nie gubiło... niemniej chwilowe odłączenie zasilania czasem mu pomaga, ale nie ma znaczenia czy na minutę czy na godzinę.

    To jest SPI czy MPI (bo w 2000 była zmiana) i instalacja LPG I/II generacji czy IV generacji?
  • #15
    16082956
    Level 11  
    Damnian wrote:
    Pytanie najważniejsze jakie są te nierówne obroty, typowe wypadanie zapłonu czy falowanie ?
    falowanie tak jak by brał powietrze i pozniej wchodzi na wysokie obroty gdzie 4000 ale tylko to sie dzieje na benzynie .

    Dodano po 1 [minuty]:

    tzok wrote:
    A.Gieronimo wrote:
    Nie jestem pewien ale seicento chyba gubiło ustawienia wyuczone jak się na dłuższy czas odłączyło akumulator - 20-30 minut.
    Niczego nie gubiło... niemniej chwilowe odłączenie zasilania czasem mu pomaga, ale nie ma znaczenia czy na minutę czy na godzinę.

    To jest SPI czy MPI (bo w 2000 była zmiana) i instalacja LPG I/II generacji czy IV generacji?

    Seicento silnik spi 1.1 instalacja I generacji rok 2000

    Dodano po 13 [minuty]:

    sandamiano wrote:
    Owszem ale CPW jest powiązany z zapłonem i wtedy także na gazie by tak samo pracował. Można szukać w instalacji typowo benzynowej - pompa paliwa, ciśnienie paliwa na wejściu do wtrysku itp
    a panowie może regulator ciśnienia? Gdzie on jest ? Jak go można sprawdzić :(
  • #16
    A.Gieronimo
    Level 35  
    Sprawdzałeś wężyki podciśnienia ? (ich stan).
  • #17
    sandamiano
    Level 30  
    Regulator ciśnienia masz przy wtryskiwaczu pod kopułką wtrysku. Regulacja jak podają tylko fabryczna ale pod plombą (z farby niebieskiej, żółtej)masz wkręt na małego torxa, inbusa lub pod wkrętak - różne widywałem.Zbadasz go manometrem. Powinno być około 1 bara. Pompa podaje około 2.5 bara a regulator zbija to na 1 bara. Sprawdź drożność powrotu paliwa. Starczy że będzie zapchany (zagnieciony) i masz ciśnienie większe na wtrysku
  • #18
    16082956
    Level 11  
    A.Gieronimo wrote:
    Sprawdzałeś wężyki podciśnienia ? (ich stan).

    Nie , zobacze je a ten regulator na przepustnicy jest ?
  • #19
    sandamiano
    Level 30  
    16082956 wrote:
    ten regulator na przepustnicy jest ?

    Tak. Przechodzi nad nim wiązka elektryczna do wtryskiwacza
  • #20
    tzok
    Moderator of Cars
    16082956 wrote:
    a ten regulator na przepustnicy jest ?
    Tak, obok wtryskiwacza.

    16082956 wrote:
    Seicento silnik spi 1.1 instalacja I generacji rok 2000
    Zgodnie z prawem powinna być min. II generacja... masz chociaż emulator sondy i wtrysku? Jak jest ustawiona emulacja sondy przy pracy na LPG?
  • #21
    16082956
    Level 11  
    tzok wrote:
    16082956 wrote:
    a ten regulator na przepustnicy jest ?
    Tak, obok wtryskiwacza.

    16082956 wrote:
    Seicento silnik spi 1.1 instalacja I generacji rok 2000
    Zgodnie z prawem powinna być min. II generacja... masz chociaż emulator sondy i wtrysku? Jak jest ustawiona emulacja sondy przy pracy na LPG?


    Nie mam czegoś takiego, taki fachowiec zakładał instalację,więc wiesz ... , ale ten regulator zakupiłem z przepustnica i nic sie nie zmieniło a wręcz jest jeszcze gorzej z tymi obrotami na jalowym , nie wiem nie jestem ekspertem ale nie wierzę ze drugi jest taki sam .

    Dodano po 2 [godziny] 17 [minuty]:

    sandamiano wrote:
    16082956 wrote:
    ten regulator na przepustnicy jest ?

    Tak. Przechodzi nad nim wiązka elektryczna do wtryskiwacza

    Tak sprawdziłem go ale nic nie widac ale jak pokrywe filtra dokładnie docisnąlem i odpiąłem tę rurkę od map sensora podczas pracy silnika to autko zamulalo potem zaczęło pracować równo. Nie możliwe że to map bo wymieniłem go.
  • #22
    A.Gieronimo
    Level 35  
    Wymieniałeś na nowy czy kolejny ze szrotu ;) ??
  • #23
    16082956
    Level 11  
    A.Gieronimo wrote:
    Wymieniałeś na nowy czy kolejny ze szrotu ;) ??

    kolejny ze szrotu ;) ale nie wierzę że on jest zły szybciej któryś przewód fiksuje i powietrze puszcza jutro postaram sie posprawdzać.