Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A6 C5 2,5 TDI - ciężko pali, siwy dym, ledwo jedzie

brodaty 05 Lut 2016 21:00 636 7
  • #1 05 Lut 2016 21:00
    brodaty
    Poziom 12  

    Witam
    Jakieś dwa tygodnie temu wymieniałem wałki rozrządu, przy okazji wymieniony separator oleju i wszystko było ok do wczoraj. Auto nagle straciło moc, z wydechu kłęby jasnego dymu. Chciał nie chciał, musiałem auto holować, nie dało się tym jechać.
    Dzisiaj zacząłem wszystko rozbierać z powrotem, żeby sprawdzić co się stało. Okazało się, że w kolektorze dolotowym jest masa oleju, to samo jest w turbinie.

    VAG wywalił dwa błędy:
    00575 - Intake Manifold Pressure
    08-10 - Control Limit Surpassed - Intermittent

    00550 - Start of Injection Regulation
    27-00 - Implausible Signal

    Jeśli byłby ktoś w stanie podpowiedzieć, co sprawdzić, co może być przyczyną tej awarii, byłbym bardzo wdzięczny.

  • #2 05 Lut 2016 21:22
    domex32
    Moderator Samochody

    Skąd tam olej? Z turbiny czy z separatorów oleju?

  • #3 05 Lut 2016 21:47
    brodaty
    Poziom 12  

    No właśnie w tym problem, że nie wiem i nie wiem gdzie szukać, co sprawdzać. Turbina do tej pory nie sprawiała żadnych problemów, separator oleju nowy.

  • #4 05 Lut 2016 21:53
    domex32
    Moderator Samochody

    Po błędach, sugerował bym turbosprężarkę, tak to wygląda.

  • #5 07 Lut 2016 15:10
    brodaty
    Poziom 12  

    Wczoraj udało mi się kupić turbinę i ją wymienić. Pozostało wyczyścić kolektor, poskładać wszystko i próba. Mam nadzieję, że wszystko będzie w porządku.

  • #6 08 Lut 2016 08:57
    monsterq
    Poziom 8  

    brodaty napisał:
    Witam
    Jakieś dwa tygodnie temu wymieniałem wałki rozrządu, przy okazji wymieniony separator oleju i wszystko było ok do wczoraj. Auto nagle straciło moc, z wydechu kłęby jasnego dymu. Chciał nie chciał, musiałem auto holować, nie dało się tym jechać.
    Dzisiaj zacząłem wszystko rozbierać z powrotem, żeby sprawdzić co się stało. Okazało się, że w kolektorze dolotowym jest masa oleju, to samo jest w turbinie.

    VAG wywalił dwa błędy:
    00575 - Intake Manifold Pressure
    08-10 - Control Limit Surpassed - Intermittent

    00550 - Start of Injection Regulation
    27-00 - Implausible Signal

    Jeśli byłby ktoś w stanie podpowiedzieć, co sprawdzić, co może być przyczyną tej awarii, byłbym bardzo wdzięczny.



    Koniecznie wymień odmę w tym silniku!!!! w 2,5 tdi to podstawa!!

    Miałem kiedyś a6 c5 z tym motorkiem i mam go oklepanego z każdej strony :D

  • #7 08 Lut 2016 14:38
    brodaty
    Poziom 12  

    monsterq, jak już napisałem w pierwszym poście, separator oleju - (odma), był wymieniony dwa tygodnie wcześniej.

  • #8 08 Lut 2016 18:40
    brodaty
    Poziom 12  

    Wszystko wyczyszczone i poskładane, dodatkowo wymieniłem świece i wtrysk sterujący. Silnik odpala i pracuje bez zastrzeżeń. Temat można uznać za rozwiązany.
    Dzięki wielkie za wszelkie sugestie.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME