Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Romet pony m2 niewłaściwe działanie po szlifie cylindra

xImprezowiczPl 06 Lut 2016 17:46 1239 26
  • #1 06 Lut 2016 17:46
    xImprezowiczPl
    Poziom 5  

    Witam mam problem motorynka świeżo po szlifie gdy przejadę się nią i wrócę dziwnie chodzi tracimoc a później gaśnie po 2 sekundach odpalam i chodzi dobrze może ktoś tak miał musze powiedzieć że nie jeżdżę nią odrazu po zamontowaniu cylindra ze szlifem nie była odpalana troche się wchodziła z 2 godziny razem pochodziła. Co mam zrobić ? Jak to naprawić zmieniałem świece już bez żadnych efektów.

    0 26
  • #2 06 Lut 2016 17:50
    BC109B
    Poziom 31  

    Utrata mocy po nagrzaniu silnika to efekt zbyt ścisłego dopasowania części. Miałem tak w WSK125 - nadmiernie zużyty pierścień naskoczył na zamek i w efekcie zimny silnik miał bardzo dużą moc, a po kilku minutach pracy nie był w stanie pracować na biegu jałowym. Po ostygnięciu dało się go zapalić i jechać przez krótki czas.

    0
  • #3 06 Lut 2016 17:55
    xImprezowiczPl
    Poziom 5  

    Ale po tym jak zgasnie i dziwnie chodzi odpalam od razu i chodzi dobrze i można dalej jechać.

    Dodano po 2 [minuty]:

    A i jak tak dziwnie chodzi nie gaśnie jak dodam gazu.

    0
  • #4 06 Lut 2016 18:04
    BC109B
    Poziom 31  

    Może coś jest źle poskręcane i uszczelnione?

    0
  • #5 06 Lut 2016 18:13
    xImprezowiczPl
    Poziom 5  

    Dobrze na 100 bo kempresje ma dużą. Ciekawi mnie czemu jak przyjadę do domu to tak dziwnie chodzi wyraźnie słychać pierścionki ale gdy zgaszę i odpalę chodzi dobrze więc nieszczelność nie wchodzi w grę.



    Skręcana była dobrze

    0
  • #6 06 Lut 2016 19:53
    lukasz9023
    Poziom 6  

    Może łapać sworzeń tłoka, jeśli tak jak w jawce, że nie jest na łożysku. Wtedy nawierca się otworek na korbowodzie dla lepszego smarowania. Najpewniej może puchnąć tłok, po rozebraniu będziesz widział ślady zacierania, jeśli są to w tych miejscach drobnym papierem ściernym trochę zebrać.

    0
  • #7 06 Lut 2016 20:25
    BANANvanDYK
    Poziom 38  

    Problem w obecnie produkowanych tłokach do demoludów polega na tym, że stanowią idealny walec lub są w przekroju owalne (mniejsza średnica na bokach tłoka). Skutkuje to puchnięciem tłoka, niezależnie od jakości stopu z którego wykonany jest tłok, czy też po przeprowadzeniu szamańskich rytuałów gotowania w sekretnych miksturach. Luz montażowy to jedno (występuje na wysokości od sworznia w dół), od wysokości denka do wysokości sworznia tłok musi mieć kształt stożka, ponieważ w tym miejscu występuje najwyższa temperatura wywołująca znaczne rozszerzenie cieplne. Dlatego tłoki te mają ślady zatarć w górnej części tłoka. Jeśli masz dostęp do tokarki, zrób podtoczenie na denku aby jego średnica była mniejsza o 0.10 mm od średnicy nominalnej. Jeśli nawet nie ustawisz tokarki aby uzyskać stożek, to wystarczy że przetoczysz cylindrycznie na wysokość 15 mm od denka. W rezultacie możesz mieć nieco głośniej pracujący silnik (tłok puka o ścianki cylindra), ale zapomnisz o objawach i skutkach "puchnącego" tłoka.
    Jeśli masz ślady zatarć od góry do dołu tłoka, to problem jest poważniejszy. Zwykle jest to spowodowane brakiem smarowania oraz przegrzaniem, ale także zbyt małym luzem montażowym (luz tłoka w cylindrze).

    1
  • #8 06 Lut 2016 20:37
    xImprezowiczPl
    Poziom 5  

    Ludzie gdyby tłok puchł zaraz po zgaszeniu motoru odpala szybko i chodzi bardzo dobrze gdyby puchł to bym odpalił i by chodziła motorynka tak samo a chodzi inaczej (w pozytywnym znaczeniu)!

    0
  • Pomocny post
    #9 06 Lut 2016 20:53
    lukasz9023
    Poziom 6  

    Słuchaj miałem tak po szlifie w cz 175. Leciała ładnie, nagle słabła i koło stawało w miejscu.. Po zatrzymaniu z kopa paliła i tak w kółko. Wyjąłem tłok w miejscach zatarć przeszlifowałem ręcznie papierem ściernym, kolejne jazdy, rozbiórka, poprawka i po tym upalałem na maxa i już nic nie słabła :) Zwyczajnie w pewnym miejscu odlew puchł i wyobraz sobie z taką siłą że przy 100km/h na 4 biegu blokowało koło. Dodam też że tłok był gotowany w oliwie. Też było docieranie na ostro, jak słabła wrzucałem niższy bieg i do oporu, później kolejna obróbka papierem ściernym. Jedyny sposób by dojść do ładu z dziadowskim tłokiem. W ten sposób uzyskasz idealne spasowanie przy temperaturze roboczej i cię nie zawiedzie.

    0
  • #10 06 Lut 2016 22:56
    rafik54321
    Poziom 20  

    Choć szansa na to że to to jest mała to możesz spróbować. Wyciągnij kondensator i umieść go poza silnikiem. Czasem zdarza się że podgrzany kondensator źle pracuje :)

    0
  • #12 07 Lut 2016 08:23
    rafik54321
    Poziom 20  

    SKM 1964 To częsty kłopot w jawkach gdzie kondensator jest w niemal tym samym miejscu. Po podgrzaniu miewa problemy z zbieraniem ładunku i wypadają zapłony, po zgaszeniu i dosłownie chwili (jak kondensator ostygnie) pracuje prawidłowo aż znowu się nagrzeje XD). Skoro sprawdza się w jawkach to czemu nie w romku? Próba łatwa, i darmowa - zakładam że u każdego znajdzie się byle kabelek :)

    0
  • #13 07 Lut 2016 08:46
    xImprezowiczPl
    Poziom 5  

    Kondensator ? Ale przed szlifem chodziła bdb.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Może sprawdze kondensator

    0
  • #14 07 Lut 2016 10:13
    rafik54321
    Poziom 20  

    Mówię że to raczej nie jest kondensator, ale skoro można to sprawdzić bez kosztów to czemu nie? Jak to mawiał mistrz Yoda "trochę wiedzy oświetli naszą drogę" XD. A nóż, to właśnie to :) . Druga sprawa że po szlifie wzrosła kompresja (a im lepsza kompresja tym trudniej wywołać zapłon)... Może przed szlifem była słaba kompresja i przez to była potrzebna słabsza iskra, po szlifie wzrosła i potrzeba już mocniejszej :) . Mało prawdopodobne, ale możliwe :)

    0
  • #15 07 Lut 2016 10:46
    xImprezowiczPl
    Poziom 5  

    Ziomek mi źle szlif zrobił :(

    1
  • #16 07 Lut 2016 11:08
    lukasz9023
    Poziom 6  

    Juz we wczesniejszym poscie pisalem co zrobic.

    0
  • #17 07 Lut 2016 14:51
    xImprezowiczPl
    Poziom 5  

    Ale ty pisałeś o "dziadowskim tłoku" a nie o złym szlifie ale ok.

    0
  • #18 07 Lut 2016 15:26
    lukasz9023
    Poziom 6  

    Skąd pomysł że szlif źle zrobiony? Przecież na zimnym ładnie pracuje prawda? A dalej masz rozszerzalność tłoka. Jakiej firmy tłok i za ile kupiony?

    0
  • #19 07 Lut 2016 17:49
    xImprezowiczPl
    Poziom 5  

    Ok to jednak tłok był okazało się sprawdze czy po szlifowaniu będzie działać.

    0
  • #20 10 Lut 2016 16:11
    xImprezowiczPl
    Poziom 5  

    Już działa. :)

    0
  • #22 11 Lut 2016 15:42
    xImprezowiczPl
    Poziom 5  

    Tak takim papierem ściernym nwm jak to nazwać to tak gąbka była ścierna tłok na dole poszorowałem trochę i chodzi idealnie. :)

    0
  • #23 11 Lut 2016 18:15
    Jarosx9
    Poziom 35  

    Nie ciesz się za szybko, możliwe że za mało zebrałeś, pewnie włóknina ścierna to była. Powinien być papier wodny dajmy na to od 400 do jakichś 1200, ze skokiem co 200 najlepiej.

    PS. A i jeszcze taki elastyczny gumowy kawałek klocka (0,5cm grubości) żeby to robić w owal/elipsę a nie cały świat.

    0
  • #25 12 Lut 2016 21:21
    BANANvanDYK
    Poziom 38  

    Jak go złapało na dole tłoka, to luz montażowy jest za mały, ew. tłok nie trzyma wymiarów. Inna możliwość to źle wykonane honowanie, cylinder nie jest cylindryczny ;)
    Papierem ściernym nie należy obrabiać tłoka, gdyż mogą w nim utkwić ziarna materiału ściernego, co z kolei przyśpieszy zużycie gładzi cylindra.

    0
  • #27 13 Lut 2016 13:59
    xImprezowiczPl
    Poziom 5  

    Fabryczny a i nie papierem ściernym tylko coś w stylu papieru wodnego

    0