Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Głośny strzał (huk, walnięcie) pod maską.

nero-15 06 Feb 2016 18:39 4410 11
  • #1
    nero-15
    Level 10  
    Witam.
    Auto: renault megane 2, benzyna +lpg, 2003r automat.
    Od pewnego czasu podczas jazdy (czasami) z normalną prędkością w normalnych warunkach z pod maski dochodzi głośny wystrzał, głuche walnięcie i szarpnięcie autem. Dodam, ze silnik pracuje rowno i cicho a strzał jest jednorazowy. Skrzynia biegów od razu wchodzi w tryb serwisowy (+ komunikat sprawdź przekładnie automatyczną). Auto wystarczy zatrzymać i ponownie uruchomić, komunikat znika i auto działa jak gdyby nigdy nic.
    Na pierwszy ogień jako główny podejrzany poszła skrzynia biegów. Serwis sprawdził, zmienił olej, wyczyścił filtr i jeszcze jakieś elementy, pozmieniał jakieś uszczelki, wymienił poduszki pod silnikiem i skasował mnie 1200zl. Powiedzieli, ze skrzynia w bardzo dobrej kondycji i w zasadzie nie ma juz co tam naprawiać. Problem nie rozwiązany. Wróciłem i mówie, ze nie pomogło, zostawiłem auto ponownie. Pojeździli autem i podobno też im strzeliło. Ich komputer nie pokazał żadnego błędu w skrzyni. Powiedzieli, ze winne sa cewki zapłonowe, chociaz komputer nie pokazuje zadnego błędu. Kupiłem na razie dwie bo już nie mam kasy na wszystkie 4. Podmieniałem kolejno każdą cewkę na nowe w celu odnalezienia uszkodzonej. Na każdej problem się powtarza. Teraz pytanie. Czy to napewno cewki? Boje sie znowu zapłacić za coś co nie pomoże. Może to coś jeszcze innego? Proszę o jakieś porady, sugestie. Świece były zmieniane około rok temu.
  • #2
    sebap
    Level 41  
    Nic nie napisałeś o instalacji LPG.
  • #3
    marseluss_2009
    Level 24  
    Zapewne strzał w dolot, blows czy jakoś tak. Napisz jaka instalacja gazowa i zmierz ciśnienie na baniakach.
  • #4
    sebap
    Level 41  
    marseluss_2009 wrote:
    Zapewne strzał w dolot

    Po cichu też tak sądzę, ale nie pasuje do tego ten błąd skrzyni i jej wchodzenie w tryb awaryjny.
  • #5
    MACIEK_M
    Level 29  
    marseluss_2009 napisał:

    Quote:
    i zmierz ciśnienie na baniakach.


    Mógłbyś rozwinąć o co konkretnie Ci chodzi?
  • #6
    sebap
    Level 41  
    Podejrzewam, że chodzi o zmierzenie ciśnienia sprężania ;).
  • #7
    nero-15
    Level 10  
    Instalacja 2 letnia, automatyczna. Ze średniej polki cenowej. A konkretnie to nie pamiętam, musze poszukać dokumentów od niej. Tylko dziś akurat skonczył mi sie gaz jechałem na benzynie i tez strzeliło. Aha i bardzo proszę o konkretne nazewnictwo a nie mechaniczny żargin. Jestel laikiem w sprawach mechaniki.
  • #8
    sebap
    Level 41  
    Konkrety podaj jeśli chodzi o instalację chociaż domyślam się, że skoro instalacja "automatyczna" to jest to IV generacja (sekwencyjna).
    Jedź do kogoś kumatego, kto dysponuje Clipem. Nie wierzę, że w skrzyni nie ma błędów po jej wejściu w tryb awaryjny.
    Skąd słychać wystrzał? Widać jakieś uszkodzenia?
  • #9
    nero-15
    Level 10  
    Ok. Instalacja to KMR
    Reduktor silver
    Sterowanie nevo
    System sekwencyjny: wtryskowu
    Zawor taktujscy i wielizawor: tomasetto.
    Jeszcze jakieś dane?
  • #10
    sebap
    Level 41  
    KME pewnie a nie KMR.
    sebap wrote:
    Jedź do kogoś kumatego, kto dysponuje Clipem

    bo na odległość nikt nie naprawi, tym bardziej, że jak piszesz jesteś laikiem.
  • #11
    DJ ANNUS
    Level 31  
    nero-15 wrote:
    Ich komputer nie pokazał żadnego błędu w skrzyni


    Kolego walą cię na całości, oczywiście tryb awaryjny skrzynki generuje błąd.
  • #12
    nero-15
    Level 10  
    Tak KME. Zdaje sobie sprawę, ze sam tego nie naprawię. Chciałbym po prostu mieć jakiś trop. Każdy mechanik sugeruje coś innego i każdy co innego naprawi. Tylko szkoda mi kasy na naprawianie dobrych rzeczy i liczenie, że może akurat uda się trafić w problem.

    P.S
    Dziś też był strzał, tylko jechałem bez gazu znaczy na benzynie. Co do wchodzenia skrzyni w tryb serwisowy, sugerowano mi ze auto na chwile traci moment obrotowy i to powoduje jej przełączenie.

    Dodano po 10 [minuty]:

    sebap wrote:
    Konkrety podaj jeśli chodzi o instalację chociaż domyślam się, że skoro instalacja "automatyczna" to jest to IV generacja (sekwencyjna).
    Jedź do kogoś kumatego, kto dysponuje Clipem. Nie wierzę, że w skrzyni nie ma błędów po jej wejściu w tryb awaryjny.
    Skąd słychać wystrzał? Widać jakieś uszkodzenia?



    Uszkodzeń brak. A miejsce strzału ciężko określić, ale odnoszę wrażenie że gdzieś przy nogach w środku pojazdu. Ciężko to stwierdzić bo dzieje się to niespodziewanie. Jutro zamontuje kamerę w aucie, może uda się zarejestrować zdarzenie.

    Dodano po 1 [minuty]:

    sebap wrote:
    Konkrety podaj jeśli chodzi o instalację chociaż domyślam się, że skoro instalacja "automatyczna" to jest to IV generacja (sekwencyjna).
    Jedź do kogoś kumatego, kto dysponuje Clipem. Nie wierzę, że w skrzyni nie ma błędów po jej wejściu w tryb awaryjny.
    Skąd słychać wystrzał? Widać jakieś uszkodzenia?



    Uszkodzeń brak. A miejsce strzału ciężko określić, ale odnoszę wrażenie że gdzieś przy nogach w środku pojazdu. Ciężko to stwierdzić, bo dzieje się to niespodziewanie. Jutro zamontuje kamerę w aucie, może uda się zarejestrować zdarzenie.