Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Głośny strzał (huk, walnięcie) pod maską.

06 Lut 2016 18:39 1971 11
  • Poziom 9  
    Witam.
    Auto: renault megane 2, benzyna +lpg, 2003r automat.
    Od pewnego czasu podczas jazdy (czasami) z normalną prędkością w normalnych warunkach z pod maski dochodzi głośny wystrzał, głuche walnięcie i szarpnięcie autem. Dodam, ze silnik pracuje rowno i cicho a strzał jest jednorazowy. Skrzynia biegów od razu wchodzi w tryb serwisowy (+ komunikat sprawdź przekładnie automatyczną). Auto wystarczy zatrzymać i ponownie uruchomić, komunikat znika i auto działa jak gdyby nigdy nic.
    Na pierwszy ogień jako główny podejrzany poszła skrzynia biegów. Serwis sprawdził, zmienił olej, wyczyścił filtr i jeszcze jakieś elementy, pozmieniał jakieś uszczelki, wymienił poduszki pod silnikiem i skasował mnie 1200zl. Powiedzieli, ze skrzynia w bardzo dobrej kondycji i w zasadzie nie ma juz co tam naprawiać. Problem nie rozwiązany. Wróciłem i mówie, ze nie pomogło, zostawiłem auto ponownie. Pojeździli autem i podobno też im strzeliło. Ich komputer nie pokazał żadnego błędu w skrzyni. Powiedzieli, ze winne sa cewki zapłonowe, chociaz komputer nie pokazuje zadnego błędu. Kupiłem na razie dwie bo już nie mam kasy na wszystkie 4. Podmieniałem kolejno każdą cewkę na nowe w celu odnalezienia uszkodzonej. Na każdej problem się powtarza. Teraz pytanie. Czy to napewno cewki? Boje sie znowu zapłacić za coś co nie pomoże. Może to coś jeszcze innego? Proszę o jakieś porady, sugestie. Świece były zmieniane około rok temu.
  • Poziom 40  
    Nic nie napisałeś o instalacji LPG.
  • Poziom 24  
    Zapewne strzał w dolot, blows czy jakoś tak. Napisz jaka instalacja gazowa i zmierz ciśnienie na baniakach.
  • Poziom 40  
    marseluss_2009 napisał:
    Zapewne strzał w dolot

    Po cichu też tak sądzę, ale nie pasuje do tego ten błąd skrzyni i jej wchodzenie w tryb awaryjny.
  • Poziom 28  
    marseluss_2009 napisał:

    Cytat:
    i zmierz ciśnienie na baniakach.


    Mógłbyś rozwinąć o co konkretnie Ci chodzi?
  • Poziom 40  
    Podejrzewam, że chodzi o zmierzenie ciśnienia sprężania ;).
  • Poziom 9  
    Instalacja 2 letnia, automatyczna. Ze średniej polki cenowej. A konkretnie to nie pamiętam, musze poszukać dokumentów od niej. Tylko dziś akurat skonczył mi sie gaz jechałem na benzynie i tez strzeliło. Aha i bardzo proszę o konkretne nazewnictwo a nie mechaniczny żargin. Jestel laikiem w sprawach mechaniki.
  • Poziom 40  
    Konkrety podaj jeśli chodzi o instalację chociaż domyślam się, że skoro instalacja "automatyczna" to jest to IV generacja (sekwencyjna).
    Jedź do kogoś kumatego, kto dysponuje Clipem. Nie wierzę, że w skrzyni nie ma błędów po jej wejściu w tryb awaryjny.
    Skąd słychać wystrzał? Widać jakieś uszkodzenia?
  • Poziom 9  
    Ok. Instalacja to KMR
    Reduktor silver
    Sterowanie nevo
    System sekwencyjny: wtryskowu
    Zawor taktujscy i wielizawor: tomasetto.
    Jeszcze jakieś dane?
  • Poziom 40  
    KME pewnie a nie KMR.
    sebap napisał:
    Jedź do kogoś kumatego, kto dysponuje Clipem

    bo na odległość nikt nie naprawi, tym bardziej, że jak piszesz jesteś laikiem.
  • Poziom 31  
    nero-15 napisał:
    Ich komputer nie pokazał żadnego błędu w skrzyni


    Kolego walą cię na całości, oczywiście tryb awaryjny skrzynki generuje błąd.
  • Poziom 9  
    Tak KME. Zdaje sobie sprawę, ze sam tego nie naprawię. Chciałbym po prostu mieć jakiś trop. Każdy mechanik sugeruje coś innego i każdy co innego naprawi. Tylko szkoda mi kasy na naprawianie dobrych rzeczy i liczenie, że może akurat uda się trafić w problem.

    P.S
    Dziś też był strzał, tylko jechałem bez gazu znaczy na benzynie. Co do wchodzenia skrzyni w tryb serwisowy, sugerowano mi ze auto na chwile traci moment obrotowy i to powoduje jej przełączenie.

    Dodano po 10 [minuty]:

    sebap napisał:
    Konkrety podaj jeśli chodzi o instalację chociaż domyślam się, że skoro instalacja "automatyczna" to jest to IV generacja (sekwencyjna).
    Jedź do kogoś kumatego, kto dysponuje Clipem. Nie wierzę, że w skrzyni nie ma błędów po jej wejściu w tryb awaryjny.
    Skąd słychać wystrzał? Widać jakieś uszkodzenia?



    Uszkodzeń brak. A miejsce strzału ciężko określić, ale odnoszę wrażenie że gdzieś przy nogach w środku pojazdu. Ciężko to stwierdzić bo dzieje się to niespodziewanie. Jutro zamontuje kamerę w aucie, może uda się zarejestrować zdarzenie.

    Dodano po 1 [minuty]:

    sebap napisał:
    Konkrety podaj jeśli chodzi o instalację chociaż domyślam się, że skoro instalacja "automatyczna" to jest to IV generacja (sekwencyjna).
    Jedź do kogoś kumatego, kto dysponuje Clipem. Nie wierzę, że w skrzyni nie ma błędów po jej wejściu w tryb awaryjny.
    Skąd słychać wystrzał? Widać jakieś uszkodzenia?



    Uszkodzeń brak. A miejsce strzału ciężko określić, ale odnoszę wrażenie że gdzieś przy nogach w środku pojazdu. Ciężko to stwierdzić, bo dzieje się to niespodziewanie. Jutro zamontuje kamerę w aucie, może uda się zarejestrować zdarzenie.