Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Seat Ibiza 2011 rok - Podlaczenie centralnego zamka(proxima)

marcin_1345 06 Feb 2016 21:56 1461 5
  • #1
    marcin_1345
    Level 8  
    Witam. Kupilem ibize z 2011. ibiza w biedniejszej wersji i nie ma pilota do zdalnego otwierania. W zwiazku z tym chce dolozyc centralke ( proxime) zeby by chociaz ten pilot. Tylko problem w tym ze nie moge znalezc przewodow sterujacych otwieraniem/zamykaniem. Nie ma tam normalnej centralki tylko pod kierownica jest jeden wielki sterownik.
    Dodam ze w gumie drzwi znalazlem jeden przewod (fioletowy) ktory steruje zamykaniem ( sterowanie masą, jak podam masę zamyka drzwi). Jak znalezc przewod na otwieranie ? jak byscie to podlaczyli ?
  • #2
    sk700
    Level 31  
    Witam.
    Otwieranie tym samym przewodem poprzez rezystor do masy. Niestety nie znam dokładnej wartości tego rezystora, najprawdopodobniej będzie to 180Ω. Aby się upewnić odłącz kostkę i zmierz multimetrem rezystancje pomiędzy fioletowym a brązowym przewodem w momencie przekręcenia kluczyka w bębenku na pozycję zamykania. Ewentualnie dobrym źródłem tych rezystorów są uszkodzone zamki, wtedy nie musisz znać dokładnej wartości rezystancji. Pozdrawiam
  • #3
    Ireneo
    Level 42  
    Jak na ślepo na ten sam przewód dasz przez rezystor to nic nie zepsujesz.
  • #4
    marcin_1345
    Level 8  
    Aha, wiec tak jak podaje masę na ten przewód i zamykam drzwi, tak samo podać masę po rezystorze ok. 200 Ohm i powinny otworzyć ?
    W takim razie tylko pytanie czy proxima do tego podejdzie ? Bo z tego co pamiętam ona steruje plusem ?
  • #5
    sk700
    Level 31  
    Nie podałeś jaką masz centralkę, jednak zazwyczaj mają one wyjścia w postaci dwóch przekaźników - jeden przełącza się przy otwieraniu a drugi przy zamykaniu. Pin COM przekaźnika od zamykania łączysz z masą, NO z fioletowym przewodem. Tak samo postępujesz z przekaźnikiem od otwierania, tylko pomiędzy NO a fioletowy przewód dołączasz szeregowo rezystor. Jeśli jednak sterownik ma jedynie dwa wyjścia na których pojawia się plus odpowiednio przy otwieraniu i zamykaniu będziesz musiał dodać 2 przekaźniki. To czy zamek będzie działał z rezystorem 200 czy 220Ω musisz sprawdzić doświadczalnie. Z tego co pamiętam w oryginale siedzi rezystor precyzyjny w związku z czym nie wiem jaki błąd rezystancji będzie poprawnie wykrywany przez moduł pod kierownicą. Dlatego pisałem, że najlepiej zmierzyć lub wylutować z uszkodzonego zamka których jest pod dostatkiem (jeśli to 180Ω to samo będzie w g4, octavii, fabii i innych VAGach).
    Pozdrawiam
  • #6
    marcin_1345
    Level 8  
    Dzięki wielkie za dokładne wytłumaczenie, mniej więcej wiem o co chodzi kupię rezystory i będę działał. Jak coś pójdzie nie tak będę pytał ;)
    Pozdrawiam