Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Seat Ibiza 2011 rok - Podlaczenie centralnego zamka(proxima)

marcin_1345 06 Feb 2016 21:56 1401 5
  • #1
    marcin_1345
    Level 7  
    Witam. Kupilem ibize z 2011. ibiza w biedniejszej wersji i nie ma pilota do zdalnego otwierania. W zwiazku z tym chce dolozyc centralke ( proxime) zeby by chociaz ten pilot. Tylko problem w tym ze nie moge znalezc przewodow sterujacych otwieraniem/zamykaniem. Nie ma tam normalnej centralki tylko pod kierownica jest jeden wielki sterownik.
    Dodam ze w gumie drzwi znalazlem jeden przewod (fioletowy) ktory steruje zamykaniem ( sterowanie masą, jak podam masę zamyka drzwi). Jak znalezc przewod na otwieranie ? jak byscie to podlaczyli ?
  • #2
    sk700
    Level 31  
    Witam.
    Otwieranie tym samym przewodem poprzez rezystor do masy. Niestety nie znam dokładnej wartości tego rezystora, najprawdopodobniej będzie to 180Ω. Aby się upewnić odłącz kostkę i zmierz multimetrem rezystancje pomiędzy fioletowym a brązowym przewodem w momencie przekręcenia kluczyka w bębenku na pozycję zamykania. Ewentualnie dobrym źródłem tych rezystorów są uszkodzone zamki, wtedy nie musisz znać dokładnej wartości rezystancji. Pozdrawiam
  • #3
    Ireneo
    Level 42  
    Jak na ślepo na ten sam przewód dasz przez rezystor to nic nie zepsujesz.
  • #4
    marcin_1345
    Level 7  
    Aha, wiec tak jak podaje masę na ten przewód i zamykam drzwi, tak samo podać masę po rezystorze ok. 200 Ohm i powinny otworzyć ?
    W takim razie tylko pytanie czy proxima do tego podejdzie ? Bo z tego co pamiętam ona steruje plusem ?
  • #5
    sk700
    Level 31  
    Nie podałeś jaką masz centralkę, jednak zazwyczaj mają one wyjścia w postaci dwóch przekaźników - jeden przełącza się przy otwieraniu a drugi przy zamykaniu. Pin COM przekaźnika od zamykania łączysz z masą, NO z fioletowym przewodem. Tak samo postępujesz z przekaźnikiem od otwierania, tylko pomiędzy NO a fioletowy przewód dołączasz szeregowo rezystor. Jeśli jednak sterownik ma jedynie dwa wyjścia na których pojawia się plus odpowiednio przy otwieraniu i zamykaniu będziesz musiał dodać 2 przekaźniki. To czy zamek będzie działał z rezystorem 200 czy 220Ω musisz sprawdzić doświadczalnie. Z tego co pamiętam w oryginale siedzi rezystor precyzyjny w związku z czym nie wiem jaki błąd rezystancji będzie poprawnie wykrywany przez moduł pod kierownicą. Dlatego pisałem, że najlepiej zmierzyć lub wylutować z uszkodzonego zamka których jest pod dostatkiem (jeśli to 180Ω to samo będzie w g4, octavii, fabii i innych VAGach).
    Pozdrawiam
  • #6
    marcin_1345
    Level 7  
    Dzięki wielkie za dokładne wytłumaczenie, mniej więcej wiem o co chodzi kupię rezystory i będę działał. Jak coś pójdzie nie tak będę pytał ;)
    Pozdrawiam