Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

AUDI A3/ASTRA H/SAAB 93 - Co wybrać?

sowa80 07 Lut 2016 05:13 1278 10
  • #1 07 Lut 2016 05:13
    sowa80
    Poziom 10  

    Witajcie co wybrać:
    1. Audi A3L do 10tys.
    2. Audi A3P do 15 tys.
    3. Astra H do 15 tys.
    4. Saab 9~3 II gen 10~20tys. (Tylko sedan)

    Miesięczny przebieg do 1000km.

    Wymagania:
    Czarne 😀
    Benzyna (często i szybko odpalam samochód na krótkich trasach - strażak, dziennikarstwo reporterskie,)
    Klimatyzacja automatyczna
    Centralny zamek z pilota
    Soczewki lub ksenony
    4 poduchy
    Dobre wytlumienie
    ABS
    ASR
    El.Szyby
    El. Lusterka

    Dodatkowo:
    Zakochałem sie w skórze. Obowiązkowo czarna.
    Dobre naglosnienie
    Podgrzewane fotele
    Halogeny
    Kierownica multi

    0 10
  • #2 07 Lut 2016 09:21
    Piasek80
    Poziom 29  

    Astra H 1.6 benz. albo 1.8XER ale cieżko spotkać i na pewno nie w tym budżecie
    Audi będą w mniej lub bardziej tragicznym stanie, Saab zaś na pewno w dieslu co przy twoich przebiegach zrujnuje cię finansowo. Więcej będzie stał u mechaników niż u ciebie pod domem.

    0
  • #3 07 Lut 2016 11:22
    Kune
    Poziom 23  

    sowa80 napisał:
    2. Audi A3P do 15 tys.


    Kiepsko to widzę.

    tym bardziej z:
    sowa80 napisał:
    Zakochałem sie w skórze. Obowiązkowo czarna.
    Dobre naglosnienie


    Piasek80 napisał:
    Astra H 1.6 benz. albo 1.8XER ale cieżko spotkać i na pewno nie w tym budżecie

    Tutaj skóra i dobre nagłośnienie to chyba biały kruk.

    Ogólnie:
    1. A3 8L przy budżecie 10-15kpln to lepszy pomysł niż 8P. Oczywiście 8P jest lepszym, nowszym autem, ale 8P + skóra i dobry stan to raczej nie 15kpln. Poza tym jaki silnik benzynowy widzisz tu dla siebi?
    8L to dość stare auto bazujące na Golfie IV, więc trzeba będzie przebrnać przez duża ilość złomu, ale wówczas skóra+audi concert uda sie zrealizować. Do tego warto wziąc 1.8 Turbo, który występował od 150 do 225 koni (S3) + w opcji napęd 4x4. Budżet powinien pozwolić kupić dobry egzmeplarz, o ile są jeszcze takie na rynku.

    Astra H kusi tym, że to dość świeże auto (w stosunku do 8L), ale nie widzę niską szanse na tak dobre wyposażenie, chyba że będziesz na własną rękę doposażał auto. Takie wyposażenie to raczej domena Vectry/Signum. A czy Signum nie wchodzi w grę? Nie wiem czego oczekujesz po osiągach, ale Opel raczej w tym budżecie nie oferuje nic szybkiego :)

    Z Saabem mam najmniej do czynienia, wiem ze mają super dobre i odporne na różne moce, silniki turbodoładowane. Tutaj Opel nie maczał palców, więc występują one tylko w Saabie. Nie wiem czy miałeś okazje się przejechać tym autem, ale jest to dość toporne (jak dla mnie) auto w prowadzeniu, takie gumowe. Plusem jest sterownik silnika, który jest rozgryziony na wszystkie strony i można uzyskać ciekawe efekty za pomocą jego modyfikacji.

    0
  • #4 07 Lut 2016 11:32
    Piasek80
    Poziom 29  

    Kune napisał:
    Tutaj Opel nie maczał palców,

    no właśnie maczał (zobacz 2-litrowe turbo-benzyny Opla 200KM i 240 z OPC) i to sporo zaś diesle:
    - 2.2 to nieciekawy silnik Opla
    - 1.9 to już wszystko Fiat które i Opel stosuje.

    0
  • #5 07 Lut 2016 11:43
    Kune
    Poziom 23  

    Piasek80 napisał:
    Kune napisał:
    Tutaj Opel nie maczał palców,

    no właśnie maczał (zobacz 2-litrowe turbo-benzyny Opla 200KM i 240 z OPC) i to sporo zaś diesle:
    - 2.2 to nieciekawy silnik Opla
    - 1.9 to już wszystko Fiat które i Opel stosuje.


    Ups, to nie ten Saab, miałem na myśli tego z silnikami 2.0 i 2.3T autorstwa Saaba. A to już chodzi o ta Vectrę ze znaczkiem Saaba. :)
    Ten samochód to już nie Saab, więc tutaj wszystko jest z Opla, więc spokojnie do tej listy można dopisać Vectre C :)
    Jedyny sensowny diesel to w tym przypadku 1.9, ale na szczęście autor nie ma w planach klekota.
    Warto się więc skupić na 2.0T lub V6 n/a (w przypadku Opla). 2.8V6T to kosmicznie drogi silnik w utrzymaniu, poczytaj o wymianie rozrządu.

    0
  • #6 07 Lut 2016 12:04
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  

    sowa80 napisał:
    Benzyna (często i szybko odpalam samochód na krótkich trasach - strażak, dziennikarstwo reporterskie,)
    sowa80 napisał:
    Zakochałem sie w skórze. Obowiązkowo czarna.

    No to może Ci się nie udać szybkie wsiadanie do czarnego auta na czarna skórę w upalny dzień...
    Kiepskawego saaba 9-3 zamieniłbym na 9-5.

    0
  • #7 07 Lut 2016 14:35
    Kune
    Poziom 23  

    andrzej lukaszewicz napisał:
    No to może Ci się nie udać szybkie wsiadanie do czarnego auta na czarna skórę w upalny dzień...


    To taka trochę historia, jak z jeżdzeniem w ziemie autem RWD. Starczy nie być chłopakiem z osiedla i nie jezdzić w krótkich spodniach - a wszystko jest ok. Czarne auto nagrzewa sie bardziej, to oczywiste, i skóra też łapie temperaturę, ale nie przesadzajmy, że nie da się usiąść w aucie.
    Wszystkie auta klasy wyższej mają skóre i jakoś właściciela nie chodzą do lekarza z odparzonym tyłkiem.

    0
  • #8 08 Lut 2016 08:55
    sowa80
    Poziom 10  

    Czyli jeśli chodzi o A3 8l to z jakim silnikiem w benzynie? I jaką kwotę warto przeznaczyć na dobry egzemplarz?

    Moze warto rozglądać sie za krolem szos passertti b5 lub A4?

    0
  • #9 08 Lut 2016 12:33
    Kune
    Poziom 23  

    sowa80 napisał:
    Czyli jeśli chodzi o A3 8l to z jakim silnikiem w benzynie? I jaką kwotę warto przeznaczyć na dobry egzemplarz?

    Moze warto rozglądać sie za krolem szos passertti b5 lub A4?


    Taką jaką dysponujesz na takich samochód. Ciężko wycenić auto, nie widząc go. Inaczej kosztuje A3, inaczej A3 w pakiecie S-Line, a już zupełnie inaczej S3.

    Przy budżecie 15kpln, A4 b6 również może być drogą przez mękę.

    Zależy Ci na jakiś konkretnych osiągach, czy to ma po prostu jeździc?

    0
  • #10 08 Lut 2016 17:50
    gsekulski
    Poziom 16  

    A3 1.8T 8l. Auto nie do zajezdzenia. W swoim miałem 500 tys km i kompresja po 13 na kazdym cylindrze. Generalnie był mało awaryjny i mega zwinny. Minus korozja pod listwami drwi oraz twarde zawieszenie ale za to plus, ze na 160 tys km wymieniałem tylko amorki, nic poza tym.Ja polecam, nigdy nie zdarzyło się aby stanął i nie chciał dalej jechać.

    1
  • #11 15 Lut 2016 17:34
    sowa80
    Poziom 10  

    Co powiecie o Seacie Toledo w II generacji?

    Na co uważać w dieslu a na co w benzynie?

    0