Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Yamaha fzr400 - nie odpala, słabe ładowanie.

07 Lut 2016 19:36 1245 22
  • Poziom 13  
    Witam :)
    Mam problem z odpaleniem motocykla Yamaha fzr 400. akumulator na wyłączonej stacyjce pokazuje 7,81 :( (a miesiąc temu kupiony ) podłączyłem pod prostownik i doładowałem, wskazuje 11.98V przekręcam kluczyk, naciskam start i w przekaźniku 25G Omron zaczyna coś strzelać (trrrrrrrr) i napięcie spada do 3,52V lecz po puszczeniu start wraca do ok 11V. Nie poddaję się, podpinam Yamahę do auta kablami naciskam start i odpala bez problemu, o dziwo nawet ładuje go do 12.48 bez obciążenia (lecz regulator napięcia jest gorący) z obciążeniem napięcie spada z sekundy na sekundę i motocykl sie wyłącza, po samoczynnym wyłączeniu (napięcie wraca do 11.62) chcąc szybko nacisnąć start motocykl już nie odpala a napięcie spada do 6.58V :/ nie wiem co robić i od czego zacząć.
  • Relpol przekaźniki
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 13  
    no ale od czegoś ten akumulator musiał sie skończyć tak ? przecież ma tylko miesiąc (EXIDE 12V 10Ah 150A ) może za mały ? jaki polecicie ?
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    masz paragon-zwróć na gwarancje-bo wygląda na znikomą pojemność w akumulatorze-motocykl stał wpięty na mrozie może???
    odpal go kablami z auta z wpiętym akumulatorem z moto i powyłączaj obciążenie -światła itp... wypnij potem kable od auta i wepnij w to miernik i obserwuj czy spada napięcie
    jeżeli masz jakąś zapasową żarówkę na 12V to wepnij ja w wypięty z moto akumulator i podłącz miernik i sprawdzaj-jak będzie tak samo jak w moto-winowajcą akumulator-a jeżel akumulator będzie trzymał napięcie winowajcą może okazać regulator napięcia-skoro akumulator prawie nowy...
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    Te instalacje są proste, naładuj aqu i odłącz regulator i już będziesz wiedzieć w czym problem.
    jeśli nie kreci to aqu, jesli kreci to regiel
  • Poziom 13  
    regiel odpięty :p podładowałem akumulator (pokazuje 11.98V) naciskam start i Yamaha zaczyna kręcić i stopniowo opadać z sił aż do wyładowania akumulatora. co o tym sądzicie ? czyżby i jedno i drugie ?
  • Poziom 15  
    aqu szmelc lub słabo doładowany, standard to 12.80 +- 0.2v.
    z podłączonym aqu wepnij regulator i zobacz czy jest spadek napięcia.
  • Poziom 13  
    ok podładuje go cały dzień. a regulator wpiąć na odpalonym moto ?
  • Poziom 13  
    podpiąłem regulator na wyłączonym silniku (z zapłonem ) ale nie było żadnego spadku.

    Dodano po 54 [sekundy]:

    a więc co wnioskujecie ?
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    Teorie o akumulatorze
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Przecież akumulator to złom, nie da się na takim akumulatorze mierzyć napięcia ładowania. Można wykluczyć uszkodzenie rozrusznika, jak na akumulatorze z samochodu odpala bez problemu.
  • Poziom 13  
    jaki polecasz akumulator ? jaka moc rozruchowa i wgl ?
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    Taka jaka zaleca producent.
  • Poziom 13  
    Akumulator podładowany, motocykl odpalił bez problemu, czyli jeśli mi stanie w trasie to będę wiedział że trzeba wymienić aku , :) dziękuję za pomoc a jeszcze dopytam bo nie będę zakładał nowego działu . kierunkowskazy świecą się cały czas, wie ktoś z was może gdzie znajdę jakiś przerywacz ? w którym miejscu jest on umieszczony ?
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Sprawdź moc żarówek w kierunkowskazach, w motocyklach powinny mieć moc 21W.
  • Poziom 13  
    Krzychu czyli co radzisz ? regulator nie daje napięcia ?
  • Poziom 15  
    Bardziej przerywacz jest popsuty
  • Poziom 13  
    żarówki z przodu są 21 W a z tyłu 23 :) przełożyłem jedną żarówkę 21W do prawy tył aby po jednej stronie były te same wartości i nic z tego, cały czas się świecą. jak dałem mocno gazu to przygasły i sie zaświeciły ale to tylko raz tak miałem
  • Poziom 13  
    i nasuwa mi sie pytanie :) czy można wstawić mniejsze żarówki ( o mniejszej mocy ) jeśli jest słabe ładowanie ?

    Dodano po 1 [minuty]:

    czy muszą być 21W tak jak kolega wyżej pisał ?
  • Poziom 15  
    Sprawdź ładowanie jeśli jest ok przerywacz do wyrzucenia. nic ci nie dadzą słabsze żarówki jak nie ładuje.
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Chyba trochę się pośpieszyłem z poprzednią wypowiedzią, zasugerowany jednym typem przerywacza. Zlokalizuj przerywacz kierunkowskazów u siebie. Mogą być dwie wersje. Przerywacz w typowej obudowie ale ze specjalnym złączem, albo przerywacz umieszczony w module przekaźników itp (swego czasu Yamaha często takie rozwiązanie stosowała).
    Druga sprawa, podładowany akumulator jest nadal uszkodzonym akumulatorem. Ładowanie nadal nie będzie działać jak powinno. Objawy takiego "trzymającego" ale już złomu akumulatora to znaczne wahania napięcia ładowania. Dla przykładu na obrotach biegu jałowego jest 14V z kawałkiem, a na wysokich obrotach spada poniżej 13V. Dla sprawnego akumulatora zachowanie powinno być odwrotne, czyli na biegu jałowym minimalne ładowanie, na wysokich obrotach stałe 13.8-14.4V, z lekkim podbiciem napięcia przy granicy 3000 RPM.
    Kiedy będziesz miał prawidłowe ładowanie, a kierunkowskazy nadal będą stale świecić, to trzeba zajrzeć do przerywacza. Jeśli masz pierwszy typ to przerywacz można często łatwo dostać za nieduże pieniądze. Należałoby uważać na przerywacze z wyjściem tranzystorowym, które natychmiastowo ulegają uszkodzeniu w przypadku zwarcia na obwodach żarówek. W przypadku drugiego typu dostępność i koszt rosną, więc warto rozważyć próbę naprawy przerywacza. Ostatnio naprawiałem przerywacz w skrzynce bezpieczników samochodu, wymieniałem scalak, a okazało się że padł rezystor 100k. Sprawa groszowa w stosunku do kosztu szukania i zakupu całej używanej skrzynki bezpieczników.
  • Poziom 13  
    Wymiana regulatora pomogła poszukałem zamiennika. Dzięki za zainteresowanie