Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Corsa C 2003r. Z10XEP - U2105 nie odpala

djanj 07 Lut 2016 23:01 1815 19
  • #1 07 Lut 2016 23:01
    djanj
    Poziom 21  

    Witam
    Corsa C 2003r. silnik Z10XEP kręci rozrusznikiem, nie odpala, świeci się check engine i auto z kluczem, słychać piszczenie i cykanie przepustnicy, ECU nie zgłasza błędów, błąd zgłasza BCM -U2105 brak komunikacji z ECU.
    Bezpieczniki sprawdzone, wyjąłem bcm i ecu, przedzwoniłem szynę CAN, przedzwoniłem połączenia ECU z przekaźnikiem K26, jedyne co mi się nie zgadza to nie mam połączenia między pinem 17 ECU a przekaźnikiem, ale wygląda jakby to było oryginalnie.
    Corsa C 2003r. Z10XEP - U2105 nie odpala
    Przekaźnik K26 przełącza się po przekręceniu kluczyka, zresztą podanie napięcia na wyprowadzenie 87 nic nie zmienia, sprawdziłem połączenia zasilające ECU (piny 18, 51), wszystko ok.
    Czy mogę coś jeszcze sprawdzić?
    Czy zabierać się za wymianę BCM lub ECU?

  • #2 08 Lut 2016 01:28
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    CAN na sterowniku bezpośrednio oscyluje? Masy na sterowniku sprawdzone?

  • #3 08 Lut 2016 09:57
    tzok
    Moderator Samochody

    Immobilizer jest w BCM i ECU, bez komunikacji między tymi węzłami CAN nie uda się auta uruchomić. Nie patrz na przekaźniki, sprawdź czy zasilania na tych sterownikach pojawiają się i znikają wtedy kiedy powinny.

    djanj napisał:
    nie mam połączenia między pinem 17 ECU a przekaźnikiem, ale wygląda jakby to było oryginalnie
    W złączy nie ma w ogóle pinu? Jeśli jest pin i przewód to do czegoś to jest/było podłączone. Ew. sprawdź czy przy odpiętej wtyczce piny 17, 33, 49 są zwarte.

  • #4 12 Lut 2016 20:43
    djanj
    Poziom 21  

    Niestety nie posiadam oscyloskopu,
    masa jest, wolne piny w tej wtyczce są zaślepione jakimś klejem, biało-przeźroczystym i tak wygląda ten pin 17, także z pola 17 wtyczki ecu nic nie wychodzi jest zaślepione,
    udało mi się znaleźć schemat zasilania bcm,
    Corsa C 2003r. Z10XEP - U2105 nie odpala
    i wszystko się zgadza oprócz tej ostatniej nóżki 64 bcm wg. schematu powinno być +12V po stacyjce z bezpiecznika F22, u mnie ten pin 64 z bcm leci na cewke przekaźnika K50, czyli + po stacyjce, nie wiem dlaczego tak to jest rozwiązane ale nie widać żeby to ktoś przerabiał, w każdym razie + po stacyjce jest na bcm.
    Także napięcia wszędzie są.
    Dzisiaj jeszcze raz zczytałem błędy w bcm nadal U2105 z tym że z dopiskiem -nie występuje, ale po wykasowaniu i próbie uruchomienia pojawia się znowu.
    W ECU pojawił się błąd P0560-Napięcie układu - wadliwe działanie też z info. nie występuje.
    Zauważyłem jeszcze taką sytuacje, jak przekręce kluczyk do zaświecenia kontrolek to check zaczyna migać w rytm cykającej przepustnicy i po chwili świeci się ciągle i nie ma cykania, natomiast jak się naciśnie pedał gazu to zaczyna cykać znowu i te kontrolki (check i auto z kluczem zaczynają szaleć) a w opcomie wartość pozycji pedału przyspieszenia zatrzymuje się na kilku % i się nie zmienia.

    Zauważyłem też w opcomie przy włączonej stacyjce info. "Zacisk 50-przełączone napięcie akumulatora -Wył - nie wiem co to jest?
    Czy ktoś wie czy i gdzie w opcomie można znaleźć informację czy są impulsy z czujnika położenia wału?

  • #5 12 Lut 2016 22:16
    tzok
    Moderator Samochody

    Przecież dość wyraźnie z tego wszystkiego widać, że jest problem z zasilaniem ECU... nie patrz co jest gdzie podłączone, tylko czy pojawia się i znika napięcie kiedy trzeba.

  • #6 12 Lut 2016 22:18
    domex32
    Moderator Samochody

    Na podszybiu koło silnika wycieraczek masz puszkę plastikową a jak ją rozkręcisz, ukaże się BCM, i tam szukaj problemu, stawiam na zgniliznę na złączach od BCM.

  • #7 13 Lut 2016 17:34
    djanj
    Poziom 21  

    Tak jak pisałem we wcześniejszym poście mierzyłem napięcia na gnieździe bcm, także tą skrzynkę mam otwartą, faktycznie uszczelki w obudowie prawie nie było, było tam trochę wody, ale gniazda i złącza są ok,

    Mierzyłem jeszcze raz napięcia na wtyczce ECU (sprawdzałem też żarówką), pin 51 jest stały +, pin 18 jest + po stacyjce,
    po zwarciu styków 30 i 87 przekaźnika K26, są napięcia na pinach 33 i 49, tak jak pisałem wcześniej nie mam przewodu na pin 17, ale wygląda to tak jakby tak było fabrycznie, a może są jakieś drobne różnice między schematami, bo schemat mam raczej z Z10XE, a ja mam Z10XEP

  • #8 13 Lut 2016 17:48
    tzok
    Moderator Samochody

    Jak była woda w skrzynce to jest na 90% do wymiany. To wielowarstwowa konstrukcja. Styki gniazd mogą być czyste, a w środku będzie zielono.

  • #10 13 Lut 2016 19:18
    djanj
    Poziom 21  

    ociz napisał:
    Chyba odwrotnie.

    Tak, odwrotnie, pomyłka przy spisywaniu.

    Nie rozumiem co do wymiany? Woda była w tej dużej czarnej skrzynce w której jest m.in. bcm, ale woda była na dnie tej skrzynki, nawet nie dotykała żadnego złącza

  • #11 13 Lut 2016 20:20
    domex32
    Moderator Samochody

    Rozbierz BCM i obejrzyj w środku, możliwe że parowało do środka.

    Obejrzyj dokładnie okablowanie co idzie w stronę skrzynki z bezpiecznikami oraz te, co idą do kabiny.

    Próbowałeś bez podpiętego ABS?

  • #12 13 Lut 2016 22:22
    djanj
    Poziom 21  

    Absu nie mam,
    otwierałem obudowę bcm nic niepokojącego tam nie widać,
    wszystkie wtyczki z tej skrzynki w podszybiu rozpinałem i oglądałem, całą tą wiązkę idącą ze skrzynki bezpieczników w stronę bcm wyciągnąłem całkiem z tej czarnej skrzynki, wszystko wygląda ok

  • #13 15 Lut 2016 15:48
    djanj
    Poziom 21  

    Pomierzyłem jeszcze napięcie na linii CAN,
    na zielonym jest 2,45V, a na białym ok 0,2V i spada do 0,
    mam jakiś używany bcm, co prawda nie wylogowany, ale po podmianie napięcia są
    takie same, więc chyba uszkodzone jest ECU?

  • #14 15 Lut 2016 16:03
    domex32
    Moderator Samochody

    A jak odepniesz od ECU to na białym masz powyżej 3 V?

    Może gdzieś przywiera do masy ten biały.

    ECU rozbierałeś?

  • #15 15 Lut 2016 18:51
    djanj
    Poziom 21  

    Pomierzyłem jeszcze:
    odłączone bcm:3,3V i 2,4V
    odłączone ecu:2,65V i 2,4V
    ecu nie otwierałem

  • #16 15 Lut 2016 19:26
    domex32
    Moderator Samochody

    Wygląda na uszkodzony BCM.

  • #17 16 Lut 2016 12:41
    djanj
    Poziom 21  

    Pomierzyłem jeszcze rezystancje CAN:
    w strone bcm:120 Ω
    w strone ecu: 111 Ω
    Napięcia na linii Can z podłączonym innym BCM(niewylogowanym) są takie same jak na tym moim

  • #18 18 Lut 2016 00:47
    djanj
    Poziom 21  

    tak jak pisałem mam inne używane bcm, ale nie wylogowane z innego auta, żeby zadziałało u mnie w corsie wystarczy przelutować eeprom z mojego? czy musze wyciągnąć pin z niego?

  • #20 01 Lut 2017 18:13
    djanj
    Poziom 21  

    W związku z zainteresowaniem w temacie, informuje że wymiana bcm nic nie dała, konieczna była wymiana sterownika silnika.
    Po wymianie i programowaniu auto jeździ.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME