Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Siemens LOGO] Sterowanie centralą wentylacyjną

Bartosz Pyszyński 08 Feb 2016 10:33 3318 15
SterControl
    Bartosz Pyszyński
    Level 9  
    Witam,

jestem początkującym użytkownikiem sterownika LOGO v.8.
    Potrzebuję pomocy w zakresie wysterowania otwarcia zaworu nagrzewnicy w odniesieniu do temp. zadanej (nie wiem jak stworzyć możliwość zadawania temperatury w sterowniku-za pomocą jego klawiszy funkcyjnych).

Jest ktoś w stanie pomóc?
  • SterControl
  • SterControl
    arecki.25
    Level 11  
    Witam

Kolego w gotowych przykładach w programie logo comfort są bodajrze gotowe układy do ogrzewania.

Może da sie je zaadoptować lub ewentualnie zmodyfikować i ci podpasuje.

A jak wygląda sterowanie tego zaworu?.

Pozdrawiam
    Bartosz Pyszyński
    Level 9  
    Całe rozwiązanie to centrala nawiewno-wywiewna z odzyskiem ciepła na wymienniku krzyżowym + nagrzewnica wodna z zaworem 0-10V.

Jestem w trakcie przygotowania sekwencji startowej (Przycisk start -> otwarcie przepustnic (czasówka) -> start wentylatorów ->kontrola filtrów (presostaty).

Co do przykładów - przejrzałem, ale niestety gotowce nie nadawały się do modyfikacji.

Po prostu potrzebuję prostego algorytmu, który zmierzy temp. nawiewaną (czujka PT1000) i w zależności od zadanej temperatury otworzy lub przymknie zawór odpowiednio szybciej, aby nie było za dużego bezwładu temperaturowego.
    jharlan
    Level 25  
    Bartosz Pyszyński wrote:
    nagrzewnica wodna z zaworem 0-10V.

Bartosz Pyszyński wrote:
    Po prostu potrzebuję prostego algorytmu, który zmierzy temp. nawiewaną (czujka PT1000) i w zależności od zadanej temperatury otworzy lub przymknie zawór odpowiednio szybciej, aby nie było za dużego bezwładu temperaturowego.

Regulator "PI"
    Bartosz Pyszyński
    Level 9  
    Niestety mimo prób coś mi nie wychodzi...Stworzyłem algorytm na bazie: