Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Samsung UE32F5500 - brak obrazu, dźwięk jest pilot reaguje, podświetlenie jest

Yelonek88 08 Feb 2016 13:40 28509 13
    Yelonek88
    Level 11  
    Witam
    Jestem amatorem i hobbystą w dziedzinie elektroniki nie fachowcem - to na początek. Mam problem z telewizorem LedTV Samsunga Ue32F5500 matryca - CY-HF320BGSV1H tcon - RUNTK 5351TP 0055FV ZA . Mianowicie nie ma obrazu na matrycy.. Podświetlenie jest, głos tez, reakcja na pilota jest.
    Podejrzewam uszkodzenie płytki tcon. Mianowicie napięcie na zasilanie płytki jest około 13,5 V a dalej już są jakieś niewielki napięcia. Pomierzyłem niektóre w punktach kontrolnych przy taśmach wyjścia sygnału na matryce ale tam są rzędu 1 mV, czyli praktycznie 0 V. Poczytałem trochę forum ale nie znalazłem żeby ktoś się interesował takim tconem. Mam pytanie, czy moge jakoś bez specjalistycznego sprzętu jednoznacznie stwierdzić usterkę tego tcona (bądź elementu płytki)? Wyczytałem że może być uszkodzenie bezpiecznika ale nie wiem który to element. Podejrzewam że to element z literą P na płytce. Sprawdziłem jak zwykły bezpiecznik i obwód jest. Jeśli ktoś by mógł napisać co jeszcze i gdzie pomierzyć.
    Dodam jeszcze, że próbowałem zrobić test temperaturowy tego układu postawionego na BGA ale nie reaguje na zmianę temperatury.
    Myślałem nad wymianą całego tcona albo podstawieniu innego lae nie mam możliwości zdobyć takie coś.

Kolegów z komentarzami typu "zostaw to i zawieź do specjalisty bo popsujesz" itp. prosiłbym o powstrzymanie się od pisania. I tak tego nie zostawię komuś bo sam to naprawię (albo zepsuję - ale doświadczenie pozostanie :D) .
  • Helpful post
    albert 90 serwis rtv
    Level 18  
    Bezpiecznik po lewej stronie zlącza - F100, Czy ekran jest ciemny czy jasny?
    Yelonek88
    Level 11