Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermoPasty.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Radio Blapunkt Rd4 - Jak zrobić wejście RCA pod wzmacniacz?

08 Lut 2016 21:09 1131 1
  • Poziom 2  
    Witam, na samym początku dodam, że jestem laikiem w tym temacie. Mianowicie chcę podłączyć wzmacniacz pod fabryczne radio w moim Peugeocie 307 2005r (wejście RCA).
    Przepatrzyłem kilka for i piszą, że nie jest to trudne i patrzyłem na kilka instrukcji tylko, że nie było nigdy pokazane na moim konkretnym radiu. Nie chce też konwertorów co by nie tracić jakości dźwięku.
    Jeżeli ktoś by był tak miły i wytłumaczył laikowi jak co gdzie i z czym, byłbym bardzo wdzięczny. Pozdrawiam
  • TermoPasty.pl
  • Spec od car audio
    Jeżeli już to wyjście na wzmacniacz - dźwięk ma wychodzić z radia a nie do niego wchodzić.
    Najprostsza metoda (niestety w niektórych przypadkach się nie sprawdza) to podebranie sygnału z wejść końcówki mocy. Robi się to następująco.
    1. Odszukujemy końcówkę mocy - duży układ przymocowany zwykle do radiatora (taka blaszka odprowadzająca ciepło, zwykle kawałek obudowy radia).
    2. Odczytujemy typ końcówki mocy, szukamy do niej dokumentacji (plik pdf).
    3. W dokumentacji szukamy, które z nóg końcówki mocy to wejścia (opisane są jako audio in, powinny być 4 sztuki).
    4. Patrzymy w radiu skąd na te wejścia dociera sygnał, po drodze powinny być 4 kondensatory elektrolityczne (czasem SMD).
    5. Zaznaczamy sobie ścieżki od drugiego podłączenia (patrząc od strony końcówki mocy) tych kondensatorów
    6. Do przewodu zakończonego złączem cinch lutujemy kondensator elektrolityczny o wartości od 1uF do 4,7uF (najlepiej taki jaki jest w radiu) minusem od strony złącza cinch.
    7. Plus kondensatora na przewodzie lutujemy do zaznaczonej wcześniej ścieżki.
    8. Masę lutujemy do masy radia.
    9. Czynności 6-8 powtarzamy tyle razy ile mamy do dorobienia wyjść (2 lub 4).