Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BR FLY, AT09 - Temperatura przełączenia na LPG, czujnik temperatury.

kryst16 09 Lut 2016 07:41 1287 2
  • #1 09 Lut 2016 07:41
    kryst16
    Poziom 22  

    Witam wszystkich.

    Samochód to Opel Corsa C 1.2 silnik.
    Instalacja:
    Sterownik BRC FLY SF
    Tomasetto Alaska AT-09 (ZREGENEROWANY).
    Wtryski: OMVL DREAM (niebieskie).

    Wiem, że to bardzo dziwny zestaw ale z takim czymś kupiłem to auto, zrobiłem już ponad 50
    tysięcy kilometrów beż żadnych problemów, od jakiegoś czasu auto strasznie długo przełącza się na LPG.
    Zazwyczaj przy temperaturze powietrza 0-5 stopni dzieje się to po około 5-7 kilometrach. (Samochód całkowicie rozgrzany).
    Myślałem, że to wina reduktora, więc zrobiłem jego regeneracje, temperatura przełączenia na LPG ustawiona jest na 35 stopni.
    termostat sprawny, po 2 kilometrach temperatura płynu chłodzącego wynosi już ponad 50-60 stopni (reduktor parzy) zmodyfikowałem instalacje i podłączyłem go szeregowo (wcześniej reduktor, później nagrzewnica w aucie, trochę szybciej się przełącza ale tylko minimalnie).

    Wiem, że w tej instalacji jest wszystko nieźle zamieszane, podejrzewam niewłaściwy lub uszkodzony czujnik tempretury.
    Co o tym myślicie?
    Jaka powinna być nominalna rezystancja czujnika temperatury w tym reduktorze? (4,7k?)
    Jeśli ta centralka nie współpracuje z tym czujnikiem temperatury bo zastanawiałem się nad zrobieniem mostka z rezystorem pomiędzy przewodami czujnika tak że po delikatniej zmianie rezystancji czujnika instalacja przełączy się. (Nie potrzebuje mega szybkiego przełączenia, ale np. po dwóch kilometrach jazdy nie powinno to być szkodliwe, a tutaj ewidentnie coś szwankuje, dzisiaj przełączył się przy temperaturze płynu 82 stopnie, reduktor parzył że nie dało się go dotknąć).

    Ze sterownikiem bardzo ciężko jest się niestety połączyć, zmiany temperatur przełączenia na 15 stopni nie wiele dają, zazwyczaj sam ustawia 25.

    Czasem już zastanawiam się nad zmianą elektroniki na jakiegoś STAG-a, ale sam nie wiem. (Nie chce wymieniać reduktora bo co dopiero zrobiłem jego regeneracje i ogólne jeździ super), listwa wtryskowa też nie jest stara bo 2 lata. (Poprzedni właściciel zmienił przed sprzedażą).

    Proszę o jakieś rady.
    Dziękuje.

  • #3 09 Lut 2016 12:38
    kryst16
    Poziom 22  

    11111olo napisał:
    kryst16 napisał:
    Jaka powinna być nominalna rezystancja czujnika temperatury w tym reduktorze? (4,7k?)

    Jaki jest opór w temperaturze 25 stopni?


    Sprawdzę po powrocie z pracy, ale doszedłem do tego, że prawdopodobnie sterownik nie współpracuje z tym czujnikiem. (Czujniki oryginalne BRC są inne), jego opór przy 25 stopniach jest już zbyt duży. Jeśli ma 4.7kOhm przy 25 stopniach to bardzo dużo bo oryginalny czujnik BRC w tej instalacji i innym reduktorze ma chyba 1.8kOhm.
    Zmierzę rezystancje czujnika w tym parowniku, (znalazłem w sieci że nowy powinien mieć 4.7kOhm przy 25 stopniach) i zastąpię go termistorem NTC o rezystancji odpowiadającej oryginalnemu czujnikowi montowanemu przy reduktorach BRC (czyli pewnie 1.8-2.5kOhm), zobaczymy jaki będzie efekt.
    Z czujnikiem jest coś nie tak bo program do diagnostyki LPG pokazuje kreskę w miejscu gdzie powinna widnieć temperatura reduktora.

    Edit.
    Dokonałem pomiaru, mój ma 4,7-5kOhm przy temperaturze pokojowej 20-25 stopni.
    Zastąpię go termistorem 1.8kOhm lub czujnikiem STAG 2.2kOhm i powinno być ok, ale zobaczymy. (Najbardziej zbliżone do oryginalnych czujników w reduktorach BRC).

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME