Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 406 HDi 90KM - Regulator zawór pompy wysokiego ciśnienia 406 HDi

09 Feb 2016 09:12 6201 6
  • Level 13  
    Witam Szanownych Forumowiczów.
    Mam pytanie - czy ktoś mógłby podzielić się wiedzą jak sprawdzić wymontowany zawór (regulator) wysokiego ciśnienia paliwa?
  • Level 22  
    Wydaje mi się że bez odpowiedniego sprzętu nie obejdzie się (manometr to minimum), a najlepiej to oddać całą pompę do sprawdzenia do specjalnego zakładu który zajmuje się pompami.
    PS. Tylko na pompie sprawdzisz czy zawór prawidłowo pracuje i np. nie przepuszcza.
  • Level 13  
    A czy mogę podłączyć 12V do zacisków zaworu? Jeżeli tak to czy istotna jest polaryzacja?
    Po co? A no po to aby sprawdzić czy zawór (elektromagnes, iglica itd) w ogóle pracuje i czy nie jest zapieczony.
    W tej chwili Lewek nie odpala lecz miewa "przybłyski" - tzn. popracuje chwilę i się wyłączy. Czas pracy trudno określić. Czasem jest to godzina a niekiedy kilka sekund.
  • User removed account  
  • Level 13  
    Dzięki za podpowiedź. To tylko czysto teoretyczne rozważania. Po co od razu zabierać się za pompę te przecież są nie do zdarcia o ile paliwo jest OK.
    Wczoraj "przestudiowałem" lekturę użytkownika ~lusnia49 (super gość!!!! - mnóstwo dobrych porad o silnikach HDi) i wziąłem sobie jego rady do serca.
    Przed chwilą zlokalizowałem i usunąłem usterkę.
    Przyczyną okazała się pompka paliwa. Chociaż ma właściwą wydajność to przytkało się jej wejście to jest sitko znajdujące się w koszu w którym jest zamontowana pompka paliwa. Czyszczenie staranne zarówno pompy w zbiorniku paliwa jak też i filtra paliwa dało rezultaty.
    Lewek pracuje stabilnie i "cyka" aż miło
  • Level 22  
    gieno1 wrote:
    Po co od razu zabierać się za pompę te przecież są nie do zdarcia o ile paliwo jest OK.

    Zdziwił byś się kolego, pompa ma elementy które też się zużywają i nie jest to nic dziwnego w autach które mają już trochę lat.
  • Level 13  
    Wymiana regulatora wysokiego ciśnienia przyniosła oczekiwany efekt.
    Przed wymianą silnik na wolnych obrotach biegu jałowego pracował nie równo - falowanie obrotów. Jedno naciśnięcie pedału gazu sprawiało że silnik zaczynał pracować równo, jednak jazda na wolnych obrotach przypominała na coś w stylu "krótkimi skokami naprzód" szarpanie.
    Po wymianie regulatora równa praca lecz z mocą już nie tak koniecznie - nie było szału. Dopiero wymiana masowego przepływomierza powietrza (tzw. "przepływki") przyniosła oczekiwany rezultat. Lewek odżył i wyraźnie fajnie reaguje na przyspieszenia - płynnie.

    Koszt regulatora - 350 zł, wymiana ok. 15 minut prosta czynność wymagająca zachowania absolutnej czystości. Po wymianie przynajmniej trzykrotnie należy włączyć zapłon (nie uruchamiać silnika !) tak aby paliwo dotarło do filtra i pompy wc, a następnie uruchomić silnik.