Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 406 HDi 90KM - Regulator zawór pompy wysokiego ciśnienia 406 HDi

09 Lut 2016 09:12 4611 6
  • Poziom 13  
    Witam Szanownych Forumowiczów.
    Mam pytanie - czy ktoś mógłby podzielić się wiedzą jak sprawdzić wymontowany zawór (regulator) wysokiego ciśnienia paliwa?
  • Poziom 22  
    Wydaje mi się że bez odpowiedniego sprzętu nie obejdzie się (manometr to minimum), a najlepiej to oddać całą pompę do sprawdzenia do specjalnego zakładu który zajmuje się pompami.
    PS. Tylko na pompie sprawdzisz czy zawór prawidłowo pracuje i np. nie przepuszcza.
  • Poziom 13  
    A czy mogę podłączyć 12V do zacisków zaworu? Jeżeli tak to czy istotna jest polaryzacja?
    Po co? A no po to aby sprawdzić czy zawór (elektromagnes, iglica itd) w ogóle pracuje i czy nie jest zapieczony.
    W tej chwili Lewek nie odpala lecz miewa "przybłyski" - tzn. popracuje chwilę i się wyłączy. Czas pracy trudno określić. Czasem jest to godzina a niekiedy kilka sekund.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 13  
    Dzięki za podpowiedź. To tylko czysto teoretyczne rozważania. Po co od razu zabierać się za pompę te przecież są nie do zdarcia o ile paliwo jest OK.
    Wczoraj "przestudiowałem" lekturę użytkownika ~lusnia49 (super gość!!!! - mnóstwo dobrych porad o silnikach HDi) i wziąłem sobie jego rady do serca.
    Przed chwilą zlokalizowałem i usunąłem usterkę.
    Przyczyną okazała się pompka paliwa. Chociaż ma właściwą wydajność to przytkało się jej wejście to jest sitko znajdujące się w koszu w którym jest zamontowana pompka paliwa. Czyszczenie staranne zarówno pompy w zbiorniku paliwa jak też i filtra paliwa dało rezultaty.
    Lewek pracuje stabilnie i "cyka" aż miło
  • Poziom 22  
    gieno1 napisał:
    Po co od razu zabierać się za pompę te przecież są nie do zdarcia o ile paliwo jest OK.

    Zdziwił byś się kolego, pompa ma elementy które też się zużywają i nie jest to nic dziwnego w autach które mają już trochę lat.
  • Poziom 13  
    Wymiana regulatora wysokiego ciśnienia przyniosła oczekiwany efekt.
    Przed wymianą silnik na wolnych obrotach biegu jałowego pracował nie równo - falowanie obrotów. Jedno naciśnięcie pedału gazu sprawiało że silnik zaczynał pracować równo, jednak jazda na wolnych obrotach przypominała na coś w stylu "krótkimi skokami naprzód" szarpanie.
    Po wymianie regulatora równa praca lecz z mocą już nie tak koniecznie - nie było szału. Dopiero wymiana masowego przepływomierza powietrza (tzw. "przepływki") przyniosła oczekiwany rezultat. Lewek odżył i wyraźnie fajnie reaguje na przyspieszenia - płynnie.

    Koszt regulatora - 350 zł, wymiana ok. 15 minut prosta czynność wymagająca zachowania absolutnej czystości. Po wymianie przynajmniej trzykrotnie należy włączyć zapłon (nie uruchamiać silnika !) tak aby paliwo dotarło do filtra i pompy wc, a następnie uruchomić silnik.