Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Jumper 2.2 HDI - nie odpala, nie ma sygnału na wtryski

qpx 09 Feb 2016 09:23 25638 35
Texa Poland
  • #1
    qpx

    Level 11  
    Witam auto regularnie serwisowane,
    usterka: jeden dzień ciężko odpalało, w końcu nie odpaliło.

    akumulator żyleta, rozrusznik również, prędkość silnika przy rozruchu 260-305obr/min
    ciśnienie paliwa po zapłonie 2bary, przy rozruchu rośnie do 300bar
    odpięty zawór wydatku ciśnienie rośnie do 1400bar
    przepływomierz mase powietrza widzi
    dawka wtrysku w parametrach testera widoczna ~30mg
    temperatura silnika, temperatura powietrza taka jak temperatura otoczenia w danym momencie
    paliwo pełny bak
    żadnych kodów usterek
    odpinam cokolwiek:
    czujnik wału, wyskakuje usterka czujnika wału
    odpinam zawór wydatku, wskakuje usterka zaworu
    odpinam czujnik ciśnienia na szynie wyskakuje usterka czujnika
    itd.
    podkładam drugi sterownik silnika, body komputer kluczyk w pentelke objaw ten sam parametry idealne auto nie pali, wtryski sprawdzone dobre.
    wiązka wtryski-sterownik sprawdzona
    podpięty oscyloskop pod wtrysk cisza.... przy zapłonie tak jakby pik i koniec.
    Dla pewności podpiąłem oscyloskop pod inne auto i ładnie widać oscylogram

    nie idzie sygnał na wtryski na pewno, ale dlaczego??

    dzisiaj już będę tylko podkładał zewnętrzne masy na sterownik i zasilania, bo już nic innego mi do głowy nie przychodzi.

    Czy jest ktokolwiek w stanie mi pomóc?
  • Texa Poland
  • Texa Poland
  • #3
    qpx

    Level 11  
    na plaku chodzi bez reakcji na pedał gazu.
  • #4
    yaaro
    Level 33  
    immo lub brak synchronizacji

    Zobacz czy widzi synchro wału z wałkiem.
    Powinno być w parametrach w ecu
  • #5
    qpx

    Level 11  
    immo jest ok, jak tylko zdejme petle immo odrazu wywala bład, podkładałem również kluczyk sterownik silnika i body komputer ze sprawnego auta, objaw ten sam, parametru synchronizacji nie mam w testerze.
  • #6
    wielecki
    Level 21  
    To cała puma 2.2. Tam sterownik gubi kody wtrysków i nastawy pompy. musisz pewnie przypisać je czymś lepszym.
  • #7
    qpx

    Level 11  
    kody wtrysków moge przypisać, wtryski mogę dezaktywować, wszystkie kodowania przechodzą. Potwierdzone to jest w stanach systemu, gdzie informacja po każdym kodowaniu sie zmienia.
  • #8
    User removed account
    User removed account  
  • #9
    qpx

    Level 11  
    A więc tak, poprawione wszystkie masy, dołożone dodatkowe, sprawdzone zasilanie sterownika pod obciążeniem jak i masy, wszystko wzorowo, auto chodzi na plaku. Podmieniony czujnik wałka, wału, wszystkie parametry bdb, czyli ciśnienie, obroty, immo, stany, zezwolenie na rozruch, wtryski zakodowane, wtryski sprawdzone, już nawet przełożyłem instalacje elektryczną silnika z innego auta, nie ma żadnych błędów poza P1304 texa tłumaczy go jako programowanie wtrysku pilotowego, choć takowego w tym modelu nie ma. Wskoczył On dopiero po programowaniu wtrysków pompy etc. Wymieniałem już rzeczy, które kompletnie nie mają wpływu na rozruch, ale szukam dziury w całym. Jeżeli ktoś mnie nakieruje bądź podpowie naprawde potrafię się odwdzięczyć kilka osób na forum wie o tym, dla mnie to cenny czas więc za ten czas należą się $$$. Podmieniałem całą pompe z zaworami, wiem, że nie ma to nic do rzeczy, ale czepiam się już wszystkiego bak pełen paliwa, wtryski nie dają paliwa. Powtarzam, że na plaku chodzi. A każdy parametr, żeby ta widmo puma zagadała spełniony. Jakikolwiek element wypięty teser natychmiast widzi usterkę, EGR sprawny. IMMO OK, mam dwa komplety sterowników z body na obu to samo...
  • #10
    User removed account
    User removed account  
  • #11
    dafit906
    Level 27  
    Quote:
    auto chodzi na plaku.


    georgesgr wrote:
    qpx wrote:
    parametru synchronizacji nie mam w testerze.
    Wiec zmien tester.


    Auto chodzi na plaku, oj męczyłem się z takim złomem, podstaw komplet wtrysków i nie pytaj dlaczego, po prostu
  • #12
    akamix21
    Level 8  
    wtrysk zwarcie robi i nie puszcza zaden.
  • #13
    invisibleman
    Level 20  
    Jak chodzi na plaku to jakie ma ciśnienie na listwie? Rośnie, stabilizuje się? Odepnij czujnik ciśnienia, zasymuluj ok. 300bar i osyloskop podłącz pod wtryskiwacz.
  • #14
    qpx

    Level 11  
    a więc tak walka dalej trwa, auto widmo!
    wtryski sprawdzane na maszynie wydruk wzorowe parametry to raz, dwa podstawiłem drugie auto zamieniłem komplet wtrysków w sprawnym aucie zagadał prawie na strzała ładna równa praca, a te widmo bez różnicy nie ważne który kpl wtrysków.
    Jak wyżej napisałem podmieniałem wiązke silnikową sterowniki, pompe, może chaotyczne posunięcia, ale naprawdę szukanie dziury w całym. Masy poprawione dołożone zasilania sprawdzone pod obciążeniem.
    Podkładam strowniki do sprawnego auta wszystko chula w tym brak błedów i auto nie pali. Na plaku chodzi wzglednie równo ~1000obr bez reakcji na gaz, ciśnienie rail na plaku 220-280bar.
    W trakcie rozruchu na rozruszniku ciśnienie rośnie szybko do 400bar.
  • #16
    kortyleski
    Level 43  
    Jeśli masz takie dwa auta do przekladek to pozostało duże piwo na dziś a w poniedziałek ta sama robota co już zrobiłeś tylko na spokojnie. Wspomaganie persenem wskazane. Cudów nie ma. Element po elemencie i musi wyjść usterka. Jak nie wyjdzie to mechanika.
  • #17
    invisibleman
    Level 20  
    Czujnik wału wyjmowałeś? Też z takim walczyłem, okazało się że na czujniku wału było pełno opiłków z dwumasy. Błędów też nie było - objawy podobne. Po wyczyszczeniu czujnika, jak ręką odjął.
  • #18
    majsster
    Level 22  
    Sprawdzales synchro oscyloskopem?
  • #19
    qpx

    Level 11  
    niesprawny jumper
    Jumper 2.2 HDI - nie odpala, nie ma sygnału na wtryski
    sprawny jumper
    Jumper 2.2 HDI - nie odpala, nie ma sygnału na wtryski

    walka trwa dalej podmieniałem rozrusznik, żeby wykluczyć zakłócenia, odłączałem alternator, auto nie pali, wszystkie info w postach powyżej co już sprawdziłem 5x.
    Jeden oscylogram sprawny jumper z odłączonymi wtryskami kręcąc rozrusznikiem, drugi oscylogram to nieszczęsne widmo również na rozruszniku.
    Ktoś jest wstanie coś podpowiedzieć?
  • #20
    User removed account
    User removed account  
  • #21
    qpx

    Level 11  
    aMasz racje podłączyłem wczoraj sprzęt serwisowy, kodów usterek brak, jednakże w parametrach widnieje parametr, którego TEXA nie posiada:
    synchronizacja (wynik parametru) = NIE
    zbagatelizowałem to troszeczkę, bo w sprawnym jumper wskakuje "TAK" gdy auto zapala, a ten nie pali. Zaś zgoda na rozruch silnika jest choć ona tyczy się z kolei bardziej IMMO.
    Dla pewności sprawdziłem oba auta oscyloskopem podmieniałem czujniki bez zmian.
    Zwykle w momencie kiedy nie zachodzi synchronizacja wyrzuca usterkę tutaj jej nie ma.
    Temat założyłem żeby znaleźć rozwiązanie i szukać od Was pomocy.
  • #22
    User removed account
    User removed account  
  • #23
    qpx

    Level 11  
    ECU podkładany do drugiego auta chodzi, pali na strzała, w postach powyżej o tym pisałem tu z kolei inny ECU bez zmian auto nie pali.
    Sygnały brałem przy wpiętych wtyczkach na wiązce.
  • #24
    User removed account
    User removed account  
  • #25
    qpx

    Level 11  
    Wiązka: czujniki-ECU sprawdzona żarówką 21W, co lepsze zamieniałem wiązkę silnikową z drugim autem, i bez skutku.
  • #26
    User removed account
    User removed account  
  • #27
    qpx

    Level 11  
    wszystko prawidłowo, pisałem w postach powyżej.
    Obroty ok 300
    ciśnienie szybko rośnie do 400bar, odpięty zawór wydatku 1400bar
    ciśnienie na zapłonie 2-3bar
    immo ok
    zgoda na rozruch silnika w parametrach
    przepływomierz, temperatury, dawka wtrysku wszystko działa i prawidłowe wartości
    sygnał na wtryski nie idzie choć tester w parametrach ma, że idzie. pokazuje dawkę wtrysku etc.
    Zrzucam pętle ze stacyjki, wyskakuje błąd immo, zgody na rozruch nie ma.
    Brak kodów usterek, jak coś odepnę wyskakuje błąd, kompy zamieniane, w innym aucie pali w tym nie. Masy, zasilania, bezpieczniki, przekaźniki, rozrusznik, aku, alternator, pompa, wtryski, podmieniałem wszystko bo może coś zakłóca i nic bez zmian. W drugim aucie wszystko śmiga w tym nie.
    Auto jeździło bez zarzutów pewnego dnia ciężko zapaliło, po trasie zgaszone nie chciało odpalić coś tam próbowało, chciało zaskoczyć, ale nie odpaliło po kolejnych próbach coraz gorzej, aż nastała cisza przestał się odzywać.
  • #28
    User removed account
    User removed account  
  • #29
    qpx

    Level 11  
    A więc tak zrzuciłem osłonę rozrządu, ustawiłem go na blokady, wyszła korekta o jakieś 2-3mm i tak jak sądziłem bez skutku. Mechanicznie jest wszystko OK! Auto chodzi na plaku, wcześniej również, lecz dalej ECU nie daje sygnału na wtryskiwacze. Brak usterek. Coś musi zakłócać i stad nie gada. Tylko co to może być?
  • #30
    invisibleman
    Level 20  
    Dlaczego amplituda sygnałów jest różna? Na sprawnym silniku masz mniejszą amplitudę. Nie jest czujnik za blisko wieńca?