Witam
Błąd 11176
Kod informacyjny dla układu kontroli emisji tlenków azotu – nie można usunąć
Ten kod nie wskazuje usterki. Jest podawany wyłącznie w celach informacyjnych i nie powinien być uwzględniany w diagnostyce.
Kod usterki wskazuje, że w pojeździe zostały zarejestrowane kody usterek, które wpływają na emisję tlenków azotu (NOx). Informacja ta jest wymagana w celu zapewnienia zgodności z przepisami dotyczącymi emisji NOx.
Ten kod usterki wskazuje, że jednostka sterująca wygenerowała kody usterek dla układu SCR.
Kodu usterki nie można usunąć.
Kod usterki zostanie automatycznie usunięty, jeśli był nieaktywny przez 400 dni.
Nie podejmuj żadnych czynności.
Błąd 4169
Emisja tlenków azotu
Zmierzony poziom tlenków azotu jest wyższy niż powinien być.
Zbyt wysoki poziom emisji (powyżej 7 g NOx/kW). Pojazd przekracza wartości graniczne emisji tlenków azotu. Aktywowane jest ograniczenie momentu.
Jednostka sterująca wykryła, że układ SCR nie redukuje zawartości tlenków azotu tak, jak powinien.
Możliwe usterki w kolejności od najbardziej do najmniej prawdopodobnych:
• Reduktor jest złej jakości.
• Wartości emisji tlenków azotu z silnika do układu SCR są zbyt wysokie.
• Katalizator jest uszkodzony lub niedrożny.
• Usterka w układzie SCR.
• Niesprawny czujnik temperatury spalin T113 przed reaktorem katalitycznym SCR.
• Czujnik zawartości tlenków azotu w spalinach wysyła nieprawidłową wartość.
Usterka wpływa na emisję tlenków azotu i powoduje włączenie się lampki w zestawie wskaźników ostrzegającej o wysokim poziomie emisji. W pojazdach z kontrolą emisji tlenków azotu pojawi się również komunikat tekstowy.
Pojazdy z układem kontroli emisji tlenków azotu
Aktywny kod usterki powoduje ograniczenie maksymalnego momentu obrotowego silnika o ok. 40%.
Aktywnego kodu usterki nie można usunąć z jednostki sterującej. Po usunięciu usterki jednostka sterująca musi sprawdzić, czy usterka faktycznie ustąpiła, aby kod stał się nieaktywny.
Wykonaj poniższe czynności, zachowując podaną kolejność. Więcej informacji znajduje się w Podręczniku warsztatowym > 03-26 Układ oczyszczania spalin > 03:14-02 SCR, Selektywna redukcja katalityczna, Diagnostyka.
1. Sprawdź, czy zarejestrowano inne aktywne kody usterek związane z poziomem emisji.
2. Sprawdź, czy stężenie reduktora w jego zbiorniku jest właściwe.
3. Uruchom Funkcje > Zespół napędowy > Kontrola emisji > Układ oczyszczania spalin > Unieważnienie kodów usterek dotyczących kontroli emisji tlenków azotu w celu ustalenia, czy usterka wiąże się z wysokim poziomem emisji z silnika, czy raczej z nieprawidłowością w układzie SCR albo w katalizatorze.
• Jeśli poziom emisji jest wysoki: Jeśli pojazd wyprodukowano przed rokiem 2012, sprawdź, czy została w nim zainstalowana aktualizacja oprogramowania EMS z maja 2012 roku. Postępuj zgodnie z instrukcjami dotyczącymi wysokiego poziomu emisji, które można znaleźć w Podręczniku warsztatowym > 03-00 Układ paliwowy i wydechowy kpl. > 03:14-05 Diagnostyka Euro 5 i EEV związana z emisją.
• Jeśli w układzie SCR występuje usterka: uruchom EEC > E67 > SCR1 > Sprawdzenie > Test 1-2-3 układu. Osady mocznika w dyszy dozownika są normalnym zjawiskiem. Usuń go za pomocą gorącej wody. Jeśli to nie pomoże, wymień końcówkę wtryskiwacza.
4. Uruchom Funkcje > Zespół napędowy > Kontrola emisji > Układ SCR > Test dozowania powietrza i reduktora. W razie wystąpienia usterki zapoznaj się z informacjami w Podręczniku warsztatowym > 03-26 Układ oczyszczania spalin > 03:14-02 SCR, Selektywna redukcja katalityczna, Diagnostyka.
5. Sprawdź, czy na wlocie i wylocie katalizatora nie widać oznak uszkodzeń ani niedrożności spowodowanej odkładaniem się osadu mocznika.
Uszkodzony katalizator nie jest w stanie wystarczająco skutecznie obniżać emisji tlenków azotu, nawet gdy wtrysk reduktora przebiega prawidłowo.
6. Sprawdź czujnik temperatury spalin T113 przed reaktorem katalitycznym SCR.
7. Sprawdź czujnik zawartości tlenków azotu w spalinach.
Aby sprawdzić, czy usterka została usunięta:
Uruchom Funkcje > Zespół napędowy > Kontrola emisji > Układ oczyszczania spalin > Unieważnianie kodów usterek dotyczących kontroli emisji tlenków azotu. Jeśli nie można uruchomić testu, najpierw zaktualizuj oprogramowanie EMS. Następnie będzie można wykonać jazdę z ładunkiem. Instrukcje dotyczące sposobu prowadzenia pojazdu można uzyskać w obszarze Funkcje > Zespół napędowy > Kontrola emisji > Układ oczyszczania spalin > Test układu SCR.
Jeśli usterka została usunięta, kod przestanie być aktywny. Skasuj kod usterki.
Wyłącz i włącz zasilanie 15 trzy razy z rzędu z 10-sekundowymi przerwami, aby wyłączyć lampkę ostrzegawczą.
Błąd 11181
Kod informacyjny dla układu kontroli emisji tlenków azotu – nie można usunąć
Ten kod nie wskazuje usterki. Jest podawany wyłącznie w celach informacyjnych i nie powinien być uwzględniany w diagnostyce.
Kod usterki wskazuje, że w pojeździe zostały zarejestrowane kody usterek, które wpływają na emisję tlenków azotu (NOx). Informacja ta jest wymagana w celu zapewnienia zgodności z przepisami dotyczącymi emisji NOx.
Ten kod usterki wskazuje, że jednostka sterująca wygenerowała kody usterek związane z wysokim poziomem NOx z nieznanej przyczyny.
Kodu usterki nie można usunąć.
Kod usterki zostanie automatycznie usunięty, jeśli był nieaktywny przez 400 dni.
Nie podejmuj żadnych czynności.
Błąd 4168
Emisja tlenków azotu
Zmierzony poziom tlenków azotu jest wyższy niż powinien być.
Wysoki poziom emisji (powyżej 5 g NOx/kW). Redukcja momentu obrotowego nie zostaje aktywowana. Istnieje ryzyko, że pojazd przekroczy wartości graniczne emisji tlenków azotu (7 g NOx/ kW). W takiej sytuacji jest rejestrowany kod usterki 4169 i uaktywnia się ograniczenie momentu obrotowego.
Jednostka sterująca wykryła, że układ SCR nie redukuje zawartości tlenków azotu tak, jak powinien.
Możliwe usterki w kolejności od najbardziej do najmniej prawdopodobnych:
• Reduktor jest złej jakości.
• Wartości emisji tlenków azotu z silnika do układu SCR są zbyt wysokie.
• Katalizator jest uszkodzony lub niedrożny.
• Usterka w układzie SCR.
• Niesprawny czujnik temperatury spalin T113 przed reaktorem katalitycznym SCR.
• Czujnik zawartości tlenków azotu w spalinach wysyła nieprawidłową wartość.
Usterka wpływa na emisję tlenków azotu i powoduje włączenie się lampki w zestawie wskaźników ostrzegającej o wysokim poziomie emisji. W pojazdach z kontrolą emisji tlenków azotu pojawi się również komunikat tekstowy.
Pojazdy z układem kontroli emisji tlenków azotu
Aktywnego kodu usterki nie można usunąć z jednostki sterującej. Po usunięciu usterki jednostka sterująca musi sprawdzić, czy usterka faktycznie ustąpiła, aby kod stał się nieaktywny.
Wykonaj poniższe czynności, zachowując podaną kolejność. Więcej informacji znajduje się w Podręczniku warsztatowym > 03-26 Układ oczyszczania spalin > 03:14-02 SCR, Selektywna redukcja katalityczna, Diagnostyka.
1. Sprawdź, czy zarejestrowano inne aktywne kody usterek związane z poziomem emisji.
2. Sprawdź, czy stężenie reduktora w jego zbiorniku jest właściwe.
3. Uruchom Funkcje > Zespół napędowy > Kontrola emisji > Układ oczyszczania spalin > Unieważnienie kodów usterek dotyczących kontroli emisji tlenków azotu w celu ustalenia, czy usterka wiąże się z wysokim poziomem emisji z silnika, czy raczej z nieprawidłowością w układzie SCR albo w katalizatorze.
• Jeśli poziom emisji jest wysoki: Jeśli pojazd wyprodukowano przed rokiem 2012, sprawdź, czy została w nim zainstalowana aktualizacja oprogramowania EMS z maja 2012 roku. Postępuj zgodnie z instrukcjami dotyczącymi wysokiego poziomu emisji, które można znaleźć w Podręczniku warsztatowym > 03-00 Układ paliwowy i wydechowy kpl. > 03:14-05 Diagnostyka Euro 5 i EEV związana z emisją.
• Jeśli w układzie SCR występuje usterka: uruchom EEC > E67 > SCR1 > Sprawdzenie > Test 1-2-3 układu. Osady mocznika w dyszy dozownika są normalnym zjawiskiem. Usuń go za pomocą gorącej wody. Jeśli to nie pomoże, wymień końcówkę wtryskiwacza.
4. Uruchom Funkcje > Zespół napędowy > Kontrola emisji > Układ SCR > Test dozowania powietrza i reduktora. W razie wystąpienia usterki zapoznaj się z informacjami w Podręczniku warsztatowym > 03-26 Układ oczyszczania spalin > 03:14-02 SCR, Selektywna redukcja katalityczna, Diagnostyka.
5. Sprawdź, czy na wlocie i wylocie katalizatora nie widać oznak uszkodzeń ani niedrożności spowodowanej odkładaniem się osadu mocznika.
Uszkodzony katalizator nie jest w stanie wystarczająco skutecznie obniżać emisji tlenków azotu, nawet gdy wtrysk reduktora przebiega prawidłowo.
6. Sprawdź czujnik temperatury spalin T113 przed reaktorem katalitycznym SCR.
7. Sprawdź czujnik zawartości tlenków azotu w spalinach.
Aby sprawdzić, czy usterka została usunięta:
Uruchom Funkcje > Zespół napędowy > Kontrola emisji > Układ oczyszczania spalin > Unieważnianie kodów usterek dotyczących kontroli emisji tlenków azotu. Jeśli nie można uruchomić testu, najpierw zaktualizuj oprogramowanie EMS. Następnie będzie można wykonać jazdę z ładunkiem. Instrukcje dotyczące sposobu prowadzenia pojazdu można uzyskać w obszarze Funkcje > Zespół napędowy > Kontrola emisji > Układ oczyszczania spalin > Test układu SCR.
Jeśli usterka została usunięta, kod przestanie być aktywny. Skasuj kod usterki.
Wyłącz i włącz zasilanie 15 trzy razy z rzędu z 10-sekundowymi przerwami, aby wyłączyć lampkę ostrzegawczą.