Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Signum 1.9CDTI 150km - uniwersalny czujnik parkowania

09 Lut 2016 12:55 948 12
  • Poziom 6  
    Witam

    Zamontowałem w aucie uniwersalny czujnik parkowania, okazało się że po wbiciu biegu czujniki działają poprawnie i nie zauważyłem nic niepokojącego lecz problem mam gdy auto stoi na potocznie zwanym luzie lub jedzie do przodu, a objawy są takie że na wyświetlaczu w części gdzie pojawia się odległość od przeszkody pojawiają się u mnie dwie kreski i słychać w tym czasie sygnał z głośniczka układu, jest to pulsacyjny efekt powtarzający się co 2 sek. Wiem że auta z tym silnikiem mają problem z zakłóceniami. Proszę o poradę jak zlikwidować ten problem, czy wystarczy zamontować jakiś filtr przeciwzakłóceniowy a jeżeli tak to proszę o wiadomość jaki.
    Podłączenie wygląda tak:
    plus z centralki podłączony do plusa ze światła wstecznego, natomiast minus wpiąłem do instalacji samochodu która łączy się śrubą w bagażniku z masą auta.
    Dodam że objawy pojawiają się nawet gdy kluczyk zostanie tylko włożony do stacyjki bez przekręcenia w pozycję rozruchu auta.
  • Pomocny post
    Poziom 30  
    Ja bym poprawił masę. Zmierz jakie masz napięcie pomiędzy plusem centralki , a twoją śrubą masową w stanie - bez biegu wstecznego z kluczykiem w stacyjce. Czyli w takim jak dzieją się nieprzewidziane "efekty"
  • Poziom 6  
    Witam

    dzięki za szybką odpowiedź, właśnie byłem sprawdzić napięcie i nic nie wskazuje żadnej wartości nie ma, jak wbije bieg jest wtedy coś około 11,8V
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    andrzej2602 napisał:
    jest to pulsacyjny efekt powtarzający się co 2 sek.

    System monitorujący sprawność oświetlenia (puszcza impuls napięciowy co 2 sek, za słaby do zapalenia żarówki ale wystarczy do uruchomienia centralki czujek)
    Podać zasilanie na centralkę przez przekaźnik i będzie ok.
  • Poziom 6  
    OK a gdzie znajdę ten przekaźnik przez który mam puścić napięcie?
  • Poziom 24  
    andrzej2602 napisał:
    OK a gdzie znajdę ten przekaźnik przez który mam puścić napięcie?


    Kupić i zamontować, w Zafira 2 również musiałem dokładać bo cyrk się działy.
  • Poziom 6  
    Mam zamontować pierwszy lepszy przekaźnik z Opla czy jakiś odpowiedni??
    Sorry że pytam ale jeszcze nic takiego nie robiłem, montowałem taki sam zestaw do Citroena C5 i nie miałem żadnych problemów.
  • Pomocny post
    Poziom 24  
    W astrze h tez nie było problemów, zwykły np 541
  • Poziom 6  
    Dziękuję za pomoc, mam nadzieję że pomoże, a astra H też była 1.9 CDTI, bo Zafira pewnie tak
  • Poziom 43  
    andrzej2602 napisał:
    a astra H też była 1.9 CDTI, bo Zafira pewnie tak

    Jak do diesla to inny przekaźnik( mocniejszy) jak ciemny kolor lakieru to przekaźnik z końcówką ,,D,, (od darc) :D
    Teraz na serio-nie ma kompletnie znaczenia jaki silnik siedzi pod maską, kupujesz standardowy przekaźnik samochodowy z cewką załączającą na napięcie 12V.
    Np. taki:
    http://www.conrad.pl/Przeka%C5%BAnik-samochod...=conrad&pi=1366557&ci=SHOP_AREA_17289_0306030
  • Poziom 6  
    Kolega milejow to mały żartowniś ;-) pytałem o silnik bo są problemy z zakłóceniami w 1,9 CDTI, mało które cbradio działa bez problemu w Oplach z tym silnikiem i myślałem że tutaj też przez to tak jest.
  • Poziom 43  
    andrzej2602 napisał:
    Kolega milejow to mały żartowniś

    A skąd wiesz, że mały??? :D
    Musisz być spory byczek jeżeli 180cm i 90kg. to dla Ciebie ,,mały,, :D
    Co do 1.9CDTI to nie zauważyłem a zamontowałem kilka cb. w autach z tym motorkiem.
  • Poziom 6  
    :-) hehe, 182cm i 112kg mięśni z małą oponką ;-)

    Ja montowałem midlanda alana i jest tak słabo że nawet nie używam CB-radia, może to wina radia lub anteny ale czytałem trochę na ten temat i wiele osób pisało że są problemy z tym silnikiem.