Witajcie,
Pewnie zaraz dostanę baty, że zły dział, albo że pytam o coś, o czym nie mam pojęcia... Co do działu - wydaje mi się, że odpowiedni, a pytam o coś, o czym nie mam pojęcia bo to właśnie jest 'chęć nauki'
Ale do rzeczy. Jeżdżę sobie passatem z czujnikiem zmierzchu - świetny bajer. Moja żona ma za to focusa mk1, w którym takich bajerów nie było. Efekt? A to zostawi na światłach, a to jeździ bez i tak w kółko.
Pomyślałem, że przydało by się takie urządzenie w fordzie, a że lubię się 'babrać' w takich rzeczach, więc nie - nie kupię czujnika typu AVT1476, tylko będę chciał go zbudować od początku. Szczególnie, że AVT ma zwartą budowę, a ja bym chciał samą diodę umieścić pod szybą, a resztę bebechów schować głęboko pod deską.
No i tu się zaczynają schody, bo z elektroniką mam tyle wspólnego, że ogarniam składanie/serwis komputerów, tv, instalacje elektryczne w mieszkaniu i na działce robiłem, nawet poskładałem jakieś dwa urządzenia z kilku przekaźników, ale z taką 'profesjonalną' amatorką jeszcze nie miałem nic wspólnego. Kiedyś musi być pierwszy raz i trzeba się nauczyć
Co do samego urządzenia - pierwsza kwestia, czyli czy analog, czy cyfra - zdecydowałem, że zbuduję czujnik analogowy - prościej i bardziej niezawodnie do mojego zapotrzebowania.
Jeśli chodzi o płytkę to chyba użyję jakiejś uniwersalnej, o ile dobiorę coś odpowiedniego. Jeśli nie - sam zrobię. Wiem jak. Ojciec nauczył
Nie mam zaś pojęcia co dalej. potrzebuję na pewno dwóch przekaźników, diody światłoczułej, potencjometru do regulacji czułości oraz jakiejś przyzwoitej obudowy, żeby to wszystko razem upchnąć. Plus kostki i gniazdka, żeby zrobić złącza w obudowie do podpięcia przewodów.
Założenie jest takie, że urządzenie ma być sterowane na kilka sposobów (jeden przekaźnik na wejściu) - poza masą chcę podawać na niego 12V, które go uaktywni, oraz drugie +12V, które go wyłączy (włączenie świateł mijania).
Na wyjściu zaś też potrzebuję dwa razy 12V - jedno do zasilania świateł do jazdy dziennej, a drugie do zasilania świateł mijania.
Oczywiście - o zasilaniu świateł mówię w przenośni, bo to ma być tylko sterowanie przekaźnikami.
Pomoże ktoś?
Piszcie śmiało językiem technicznym - jak nie zrozumiem - doczytam lub dopytam 
Pewnie zaraz dostanę baty, że zły dział, albo że pytam o coś, o czym nie mam pojęcia... Co do działu - wydaje mi się, że odpowiedni, a pytam o coś, o czym nie mam pojęcia bo to właśnie jest 'chęć nauki'

Ale do rzeczy. Jeżdżę sobie passatem z czujnikiem zmierzchu - świetny bajer. Moja żona ma za to focusa mk1, w którym takich bajerów nie było. Efekt? A to zostawi na światłach, a to jeździ bez i tak w kółko.
Pomyślałem, że przydało by się takie urządzenie w fordzie, a że lubię się 'babrać' w takich rzeczach, więc nie - nie kupię czujnika typu AVT1476, tylko będę chciał go zbudować od początku. Szczególnie, że AVT ma zwartą budowę, a ja bym chciał samą diodę umieścić pod szybą, a resztę bebechów schować głęboko pod deską.
No i tu się zaczynają schody, bo z elektroniką mam tyle wspólnego, że ogarniam składanie/serwis komputerów, tv, instalacje elektryczne w mieszkaniu i na działce robiłem, nawet poskładałem jakieś dwa urządzenia z kilku przekaźników, ale z taką 'profesjonalną' amatorką jeszcze nie miałem nic wspólnego. Kiedyś musi być pierwszy raz i trzeba się nauczyć

Co do samego urządzenia - pierwsza kwestia, czyli czy analog, czy cyfra - zdecydowałem, że zbuduję czujnik analogowy - prościej i bardziej niezawodnie do mojego zapotrzebowania.
Jeśli chodzi o płytkę to chyba użyję jakiejś uniwersalnej, o ile dobiorę coś odpowiedniego. Jeśli nie - sam zrobię. Wiem jak. Ojciec nauczył

Nie mam zaś pojęcia co dalej. potrzebuję na pewno dwóch przekaźników, diody światłoczułej, potencjometru do regulacji czułości oraz jakiejś przyzwoitej obudowy, żeby to wszystko razem upchnąć. Plus kostki i gniazdka, żeby zrobić złącza w obudowie do podpięcia przewodów.
Założenie jest takie, że urządzenie ma być sterowane na kilka sposobów (jeden przekaźnik na wejściu) - poza masą chcę podawać na niego 12V, które go uaktywni, oraz drugie +12V, które go wyłączy (włączenie świateł mijania).
Na wyjściu zaś też potrzebuję dwa razy 12V - jedno do zasilania świateł do jazdy dziennej, a drugie do zasilania świateł mijania.
Oczywiście - o zasilaniu świateł mówię w przenośni, bo to ma być tylko sterowanie przekaźnikami.
Pomoże ktoś?

