Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

renault iV espace 2.2 2004 dci nie pali na zimnym

Mały 1234 09 Feb 2016 21:03 4446 30
  • #1
    Mały 1234
    Level 7  
    Witam. Trafił do mnie ostatnio renault espace 2.2 dci auto nie pali na zimnym silniku jak dostanie plak to zapala i pózniej jest jest przez pare godz dobrze pózniej znów kreci a nie moze zapalic .Wlasciciel mówił ze rok temu był kapitalny remont robiony i tak wyjechal z warsztatu ze nagrzali go i zapalili.
    z poczatku nie dobijał cis. na rampie sprawdzone zostały wtryski i zregenerowane bo 2 przelewałay i prez nie nie dobijał cisnienia .teraz dobija do 380bar na rampie i nie zapala cisnienie na tłokach na zimnym silniku 20bar po prubie olejeowej 30 bar komp wyrzuca tylko bład przepływomierza
  • #2
    marcin_70
    Level 21  
    Wrzuć logi z kręcenia... a kodować wtryskiwacze w tym modelu można?
  • #3
    _Megamax_
    Level 18  
    Podaj prędkość obrotową silnika podczas kręcenia rozrusznikiem,napięcie akumulatora-podczas kręcenia .
    Przeźroczyste wężyki na powroty wtrysków i bedzie po temacie .
  • #4
    DJ ANNUS
    Level 31  
    Kolego sprawa wydaje się dosyć prosta, czy wtryski podają rope podczas kręcenia, czy widzi obroty i jakie. czy świece grzeją. Mają pobierać wszystkie 100A i prąd ma maleć w 3 sekundy do 60-40A.
  • #5
    _Megamax_
    Level 18  
    Bez grzania świec powinien palić . Widać że kolega Annus nigdy nie odpalał cdi . Nie zaniżaj poziomu .
  • #6
    DJ ANNUS
    Level 31  
    _Megamax_ wrote:
    Bez grzania świec powinien palić . Widać że kolega Annus nigdy nie odpalał cdi . Nie zaniżaj poziomu


    Sam nie zaniżaj poziomu, skoro zimny nie pali a ciepły pali to gdzie byś szukał, w schowku?
    Powinien palić tak ale jak jest sprawny silnik.
    Po drugie ciśnienie sprężania też bogato nie wychodzi.
    Po 9 po co kto odbierał od mechaników auto które trzeba trzymać pod kocykiem żeby zapaliło w ogóle?
  • #7
    Mały 1234
    Level 7  
    obroty przy kreceniu skacza 280 /170/100 napiecie spada do 9.5v
    tez myslalem ze zapowietrza sie przez przelew ale pod wtryski podłaczylem menzurki od próby przelewowej i zalałem paliwem na powrocie z rampy to samo i na pompe tez banka z paliwem wysoko i nic nie pomaga swiece sa nowe i grzaja a po za tym to auto powinno odpalic bez swiec do -5 i juz brak pomysłów juz;( wtryskiwacze sa kodowane
  • #8
    DJ ANNUS
    Level 31  
    Mały 1234 wrote:
    auto powinno odpalic bez swiec do -5


    Po raz drugi powtarzam , będzie palić o ile jest sprawne, więc nie powtarzajcie bezmyślnie miejskich legend.

    Po drugie czemu masz taki słaby akumulator?


    Ale co jak kręcisz to kopci chociaż bo jakoś tego nie rozumiem sobie wyobrazić że wtryski podają paliwo a z rury nic nie leci, widocznie albo niema warunków do zapłonu albo w ogóle wtryski nie dają paliwa.
    A jak klapa gaszenia?
  • #9
    Mały 1234
    Level 7  
    podałem napięcie przy kreceniu ze spada do 9.5v klapa gaszaca jest otwarta zaczolem na samym poczatku od tego tak z wydechu normalnie kopci a nie chce zapalic ale tylko na zimnym jak by nie podawały to po zapaleniu na plak i zgaszeniu tez by nie zapalił
    wczoraj bo juz nie mam pomysłu przed wieczorem zapaliłem na plak i pojechałem sie przejechac tak ostro i dzis rano na moje zdziwienie zapalił bez problemu przez cały dzien miał tylko raz problem z odpaleniem trzebaby było na plaku zobaczymy co bedzie jutro rano

    Dodano po 33 [minuty]:

    witam zauwazyłem dzis po dłuzszym postoju powietrze przed gruszka wczesniej nie było a teraz sie pokazało i jak postawiłem gruszke pionowo to powietrze przeleciało przez gruszke do zbiornika i podejzewam ze to moze byc jeszcze to przyczyna tylko ze jak sie pompuje gruszka to ciagnie i robi sie twarda i wyglada na dobra jutro kupie nowo i załoze i okaze sie
    pozdrawiam
  • #10
    Mały 1234
    Level 7  
    nowa pompka ręczna bo stara raz przepuszczała raz nie i dalej nie zapala i juz brak pomysłów
  • #11
    DJ ANNUS
    Level 31  
    To normalne że rano gruszka jest miękka.
  • #12
    Mały 1234
    Level 7  
    wiem tylko ze w starej był zaworek zepsuty i raz trzymał a raz nie ale na nowej nie ma poprawy
  • #13
    genek1000
    Level 35  
    Ja bym się zajął tymi skaczącymi obrotami .Dobij czujnik GMP do koła zamachowego. Jak będziesz miał obroty równe i ciśnienie paliwa prawidłowe to wtryski się zacierają.
  • #14
    Mały 1234
    Level 7  
    wtryskiwacze sa po regeneracji to nie mozliwe ze sie zacieraja
    czujnik jest mocno przykrecony
  • #15
    andrzej20001
    Level 43  
    Na 9V to on nie zapali. Rozrusznik przejrzyj.
  • #16
    szymon198312
    Level 30  
    Napięcie przy rozruchu jest zdecydowanie za niskie. Jeśli akumulator jest dobry to proponuje zajrzeć do rozrusznika. Pomiar ciśnienia na zimnym tez mógłby coś pomóc.
  • #17
    andrzej20001
    Level 43  
    Jak tam siedzi Mitsubishi to na 99% do zmiany tulejki minimum.
  • #18
    Mały 1234
    Level 7  
    jakie tulejki ??

    Dodano po 2 [godziny] 5 [minuty]:

    czytajcie od poczatku pomiar cisnienia sprężania był robiony na zimnym silniku 20 /22 bar po próbie olejowej 30/33 bar a na rozgrzanym silniku 30 bar
    jakie mitsubishi silnik jest 2.2 dci G9T
    9.5v nie zapali to dlaczego zapala na ciepłym i tez do tylu spada i rozrusznik bardzo szybko kreci
  • #19
    szymon198312
    Level 30  
    Bo na ciepłym jest lepsze sprężanie o 10 według twoich pomiarów. To jakieś 30 %. A lepsze ciśnienie to szybszy zapłon bo mocniej sprężone powietrze ma większą temperaturę. Po puszczaniu dyma przy próbę rozruchu można twierdzić, że te zaplony są za słabe aby obrócić wal. Jak jest rozgrzany to wystarczy jeden obrót do zapłonu bo ciśnienie jest większe i temperatura siknika wysoka, co jeszcze bardziej pomaga wytworzyć skuteczny zaplon
  • #20
    _Megamax_
    Level 18  
    Wynik pomiaru kompresji zależy od sprawności akumulatora ,rozrusznika itd .
    Jeśli rozrusznik podczas pomiaru zbyt wolno obraca silnikiem , to skąd ta kompresja może
    osiągnąć poprawną wartość ?

    Akumulator masz pewnie słaby , lub tak jak Kolega wyżej napisał tulejki się skończyły .
    Mitsubishi - chodziło o producenta rozrusznika.

    Pomiary kompresji , ciśnienia na railu itd. nie mają sensu , jeśli silnik nie ma zbliżonej do nominalnej , rozruchowej ,
    prędkości obrotowej .


    Jeśli chodzi o uruchamianie silnika diesla bez grzania świec żarowych ,to mój widlak ,
    pali przy -20 . Nie jest wyposażony w świece żarowe , tylko płomieniówkę , która jest odłączona.
  • #21
    genek1000
    Level 35  
    Mały 1234 wrote:
    wtryskiwacze sa po regeneracji to nie mozliwe ze sie zacieraja

    Nie bądź taki pewny że jak coś jest po regeneracji to jest dobre :cry:

    Mały 1234 wrote:
    czujnik jest mocno przykrecony

    Jaki czujnik jest mocno przykręcony :?: Przecież to jest silnik G9T i skrzynia PK , a wtedy czujnik GMP jest włożony na blaszce. :!:

    _Megamax_ wrote:
    Bez grzania świec powinien palić . Widać że kolega Annus nigdy nie odpalał cdi . Nie zaniżaj poziomu .

    Też tak kiedyś myślałem . Ale nowoczesne diesle na Comon Rail są odprężone ( ciśnienie sprężania np. 16 bar) i bez świec żarowych już w w okolicy 0 st.C. nie chcą palić :cry:

    Dodano po 9 [minuty]:

    DJ ANNUS wrote:
    Mają pobierać wszystkie 100A i prąd ma maleć w 3 sekundy do 60-40A.

    Świece żarowe stosowane w Renault mają rezystancję około 0.7 ohm w tem. 20 st.C . Zakładając Że napięcie akumulatora podczas grzania świec żarowych spada do około 11,5V to prąd pobierany przez jedną świecę to około 16A * 4 = 64A
  • #22
    DJ ANNUS
    Level 31  
    genek1000 wrote:
    DJ ANNUS napisał:


    Mają pobierać wszystkie 100A i prąd ma maleć w 3 sekundy do 60-40A.



    Świece żarowe stosowane w Renault mają rezystancję około 0.7 ohm w tem. 20 st.C . Zakładając Że napięcie akumulatora podczas grzania świec żarowych spada do około 11,5V to prąd pobierany przez jedną świecę to około 16A * 4 = 64A



    Kolego mierzyłem świece w espace 4 2,2dc i cęgówką.
  • #23
    szymon198312
    Level 30  
    DJ ANNUS wrote:
    Mały 1234 wrote:
    auto powinno odpalic bez swiec do -5


    Po raz drugi powtarzam , będzie palić o ile jest sprawne, więc nie powtarzajcie bezmyślnie miejskich legend.

    To według tej teorii producenci montują świece z przyzwyczajenia, bo są one zbędne do rozruchu zimnego silnika.
  • #24
    DJ ANNUS
    Level 31  
    Napiszcie czy ktokolwiek z tu piszących naprawiał kiedyś silnik m9r lub elektrykę w tym espasie?
  • #25
    szymon198312
    Level 30  
    Owszem naprawialem. Chyba nie uważasz ze jesteś jedyny, co podnosił maskę espace 4.
  • #26
    Mały 1234
    Level 7  
    Rozrusznik szybko kreci . Nie robię pierwsze auto to wiem jak powinno kręcić.Akumulator jest nowy 110 . Wiem ze jak są zregenerowane to nie znaczy ze dobre bo one były regenerowane już i okazały się złomy ale na 100% teraz są dobrze zrobione i świece tez grzeją. Moje podejrzenia padają jeszcze tylko na ta kompresje i możliwe ze jest przestawiony na kołach kaskadowych i nie ma synchronizacji.
  • #27
    DJ ANNUS
    Level 31  
    Wtryski można sprawdzić na przelew, a jakby był przestawiony rozrząd to by wywaliło błąd synchronizacji.
  • #28
    genek1000
    Level 35  
    DJ ANNUS wrote:
    Napiszcie czy ktokolwiek z tu piszących naprawiał kiedyś silnik m9r lub elektrykę w tym espasie?


    Skąd to pytanie skoro spory w tym temacie dotyczą G9T :?:

    Dodano po 47 [minuty]:

    Mały 1234 wrote:
    obroty przy kreceniu skacza 280 /170/100 napiecie spada do 9.5v

    Nadal nurtują mnie te obroty - musi mieć 250 obr/min inaczej nie zapali a napięcie też nie jest za wysokie - sterownik działa prawidłowo od 9V wzwyż = napięcie w czasie rozruchu mierzyłeś miernikiem na akumulatorze czy odczytywałeś z przyrządu diagnostycznego ?
  • #29
    Mały 1234
    Level 7  
    Witam.
    Znalazłem rozwiązanie przyczyna było za małe ciś. sprężania .

    Dodano po 1 [minuty]:

    Dziękuje wszystkim za podpowiedzi.
    Min. ciśnienie musi mieć 25 bar.
  • #30
    szymon198312
    Level 30  
    szymon198312 wrote:
    Bo na ciepłym jest lepsze sprężanie o 10 według twoich pomiarów. To jakieś 30 %. A lepsze ciśnienie to szybszy zapłon bo mocniej sprężone powietrze ma większą temperaturę. Po puszczaniu dyma przy próbę rozruchu można twierdzić, że te zaplony są za słabe aby obrócić wal. Jak jest rozgrzany to wystarczy jeden obrót do zapłonu bo ciśnienie jest większe i temperatura siknika wysoka, co jeszcze bardziej pomaga wytworzyć skuteczny zaplon