Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Kangoo 1.5DCI DCM1.2 - Zablokowany sterownik silnika (odczyt/zapis)

mroszkow 10 Lut 2016 00:19 4278 31
  • #1 10 Lut 2016 00:19
    mroszkow
    Poziom 10  

    Witam szanowne grono,

    Kilka dni temu, w przypływie wielkiej dobroci postanowiłem wykonać usługę zwiększenia mocy koledze, posiadaczowi Renault Kangoo 1.5DCI (2006r.)
    Nie powinienem tego robić bo okoliczności nie były sprzyjające. Po pierwsze robione pod chmurką - po sąsiedzku - po drugie będąc naciskanym i popędzanym. Do tego wszystkiego bez odpowiednich narzędzi, a z użyciem taniego kabelka MPPS. Jakby tego było mało, właściciel sam nie widział co posiada ;) Najpierw, że to wersja II, a moc silnika to 86KM ;) Mimo, że w dowodzie twardo stało 50KW :/

    Okej, wiem... sam się pchałem w gips, to mam. Jednak może ktoś z szanownych forumowiczów podpowie mi co mogę jeszcze zrobić.

    Nigdy wcześniej nie miałem do czynienia z tymi sterownikami. Wydawało mi się, że to będzie bułka z masłem. Odczyt wykonał się dość szybko, odczytane dane teoretycznie były prawdziwe, ale już tutaj moją uwagę powinno zwrócić brak sum kontrolnych. Mimo wszystko wykonałem operację podniesienia mocy i nie mając żadnej pewności w powodzenia tej operacji dokonałem gwałtu na sterowniku i go sflashowałem. Jak można było przewidzieć, procedura "kasowania pamięci" przebiegła pomyślnie, niestety upload się nie powiódł. Skutek - auto nie odpala.

    Próbowałem znaleźć w sieci odpowiedni dump do tego sterownika, ale próżno szukać. Na jednym z forum branżowym coś było, ale odbiega rozmiarem od tego co posiadają inni. Dokonałem jednak flashowania zdobytym w sieci wsadem przy użyciu GALLETTO v54. Udało się. Silnik odpalił, niestety jest w trybie awaryjnym. Pracuje, kopci jak nie wiem, nie reaguje na pedał gazu. Doczytałem na forum renault, że to problem kodowania wtryskiwaczy. Próbowałem je zakodować, ale żaden z interfejsów: Launch X431, Autocom, Delphi nie potrafi tego dokonać. Pożyczyłem dedykowaną serwisówkę do Renault - CLIP'a - ale ten oprócz detekcji VINu nie potrafił skomunikować się z autem. Po prostu nie reagował na przycisk skanowania modułów ;/

    Chcąc ratować się z opresji zakupiłem inny sterownik do tego modelu, o takich samych parametrach SW/HW. Kiedy podłączyłem nowy sterownik chciałem zgrać z niego zawartość z ST10F280 - jednak żadne z dostępnych mi narzędzi: Galletto 1260, Galletto V54, Kess 4.36, Piasini czy nieszczęsny MPPS nie potrafią przejść dalej jak identyfikacja sterownika. Przy próbie odczytu wygląda to na problem Security Access, co z resztą komunikuje MPPS oraz KESS.

    Pomyślałem, że może owy komputer jest już wcześniej przez kogoś źle sflashowany. Zamówiłem kolejny... ta sama sytuacja.

    Żeby było śmieszniej, oryginalny, ten który w sumie kilka razy flashowałem także zachowuje się w ten sposób. Zastanawiam się czy ten fakt, nie powoduje tego, że żaden z dostępnych mi interfejsów nie potrafi zakodować wtryskiwaczy.

    Dodam jeszcze, że dwa komputery z tych zakupionych, po przepisaniu IMMO zachowują się tak samo. Auto pali, ale jest w trybie awaryjnym.

    Czy ktoś z szanownych forumowiczów może mi podpowiedzieć jak mogę wskrzesić tego kangoora :) ? Chciałbym poznać odpowiedzi na pytania:

    - jak dopisać wtryskiwacze do ECU (którego nie da się czytać i czy to ma znaczenie)?
    - jak sprawić aby można było odczytać i ew. zapisać wsad (czyli pokonać security access, który działało i przestało)

    Z góry dziękuję.

    Pozdrawiam,

    --
    MaReK

  • #2 10 Lut 2016 00:30
    DJ ANNUS
    Poziom 31  

    Po pierwsze czemu jeszcze nie kupiłeś zestawu rozruchowego.
    Wtedy sobie skopiujesz co będziesz chciał.

    Wtryski nie mają tu nic do rzeczy skoro nie reaguje na gaz.

  • #3 10 Lut 2016 00:39
    mroszkow
    Poziom 10  

    DJ ANNUS napisał:
    Po pierwsze czemu jeszcze nie kupiłeś zestawu rozruchowego.

    Co rozumiesz przez zestaw rozruchowy?

    DJ ANNUS napisał:
    Wtedy sobie skopiujesz co będziesz chciał.

    Jak to się ma do tego co napisałem? Ja chciałem odczytać mapy z jednego i wrzucić do drugiego, ale w sumie to chyba na jedno wychodzi jak przerzucę IMMO.

    @DJ ANNUS napisał:
    Wtryski nie mają tu nic do rzeczy skoro nie reaguje na gaz.

    Nie napisałem tego wcześniej, ale błędy jakie łapie sterownik to "Wtrysk 2CI" oraz "Kodowanie wtryskiwacza". Do tego post z forum Renault - że objawy pasują do moich.

  • #4 10 Lut 2016 03:35
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    mroszkow napisał:
    Pożyczyłem dedykowaną serwisówkę do Renault - CLIP'a - ale ten oprócz detekcji VINu nie potrafił skomunikować się z autem. Po prostu nie reagował na przycisk skanowania modułów ;/




    Pożycz sprawny sprzęt, widocznie ten został zrobiony za pół miski ryżu.

  • #5 10 Lut 2016 08:16
    daras41
    Poziom 25  

    Robiłem te stery po OBD Galletto v52 i nie było problemu. Z tego co pamiętam nie wychodził cały flash tylko sekcja map. Pewnie jakieś krzaki z sumami Ci wyszły. Próbowałeś pojeździć tym autem, wtryski się same powinny dopisać. Z tym kodowaniem to różnie jest. Kiedyś robiłem zaworki wtrysków, zakładałem chinole, wymieniałem po jednym i w trasę , żeby adaptację sterownik zrobił. Jak założyłem wszystkie na raz to nie palił. Takie cyrki tylko w Delphi ;)

  • #6 10 Lut 2016 11:56
    mroszkow
    Poziom 10  

    daras41 napisał:
    Robiłem te stery po OBD Galletto v52 i nie było problemu.

    Pewnie gdybym od razu zrobił Kessem (ten ściąga 460Kb) albo Galletto v54 (ten 128Kb) nie byłoby problemów - tymbardziej, że ten oryginalny sterownik ostatnim wrzutem uratowałem właśnie dzięki Galletto V54. Zrobiłem MPPSem i dostałem 256Kb jak się okazuje bzdur.

    daras41 napisał:
    Próbowałeś pojeździć tym autem, wtryski się same powinny dopisać.

    Trochę się boję :) Ponieważ auto nie reaguje kompletnie na pedał gazu. Jak go zmuszę, to przeturla się na jedynce, ale nie mam odwagi wyjechać nim gdzieś dalej. Kopcenie i kultura pracy silnika przerażają :)

    daras41 napisał:
    Jak założyłem wszystkie na raz to nie palił. Takie cyrki tylko w Delphi ;)

    Ja już z różnymi miałem do czynienia sterownikami. W tym także i Delphi. Nie jeden udało się uwalić i przywrócić bądź pomóc w odzyskaniu komuś innemu. Tutaj jakiś totalny fakap.

    Pawel wawa napisał:

    Pożycz sprawny sprzęt, widocznie ten został zrobiony za pół miski ryżu.

    Jest to wielce prawdopodobne, ale sprzęt spokojnie ogarnął Scenica czy Clio sąsiadów. Pierwsze co sprawdziłem to czy zadziała z innym autem. Może przypadek mojego Kangoora sieje coś po CAN? Nie wiem, nie znam kompletnie tych aut.

    Teraz zależy mi na dwóch rzeczach:

    - odpalić auto aby jechało
    - dowiedzieć się, jak przebrnąć przez problem Security Access, którego nie było i nagle jest. W końcu jak auto ruszy zostaną mi w ręku dwa komputery :)

  • #7 10 Lut 2016 12:06
    DJ ANNUS
    Poziom 31  

    KOlego są 2 drogi albo zrób sterownik na przyuczenie, albo wgraj programatorem odpowiedni wsad.

  • #8 10 Lut 2016 12:42
    mroszkow
    Poziom 10  

    DJ ANNUS napisał:
    KOlego są 2 drogi albo zrób sterownik na przyuczenie

    Masz na myśli przyuczenie - sparowanie z immo po dwukrotnym przekręceniu kluczyka? Czy jeszcze coś się kryje pod tym terminem?

    DJ ANNUS napisał:
    albo wgraj programatorem odpowiedni wsad

    Jak wspomniałem wcześniej, z tym jest problem.
    Po pierwsze żaden z dostępnych programatorów nie przechodzi Security Access. Działało, ale po ostatnim flash'u nie ma możliwości odczytu ani zapisania zawartości. Po drugie do sterownika:

    DCM1.2 R0410B037C (81228C)
    8200513076
    8200582518

    znalazłem tylko jeden wsad na chiptuners.org. To dzięki niemu odratowałem sterownik. Uruchamia się, ale nie jedzie.
    Oczywiście jeśli ktoś z kolegów ma możliwość udostępnienia takiego wsadu z Renault Kangoo 1.5 DCI byłbym rad ;)

  • #9 10 Lut 2016 14:30
    DJ ANNUS
    Poziom 31  

    Kolego nie rób obory na allegro jest setki tych sterowników.
    Możesz kupić też czysty do sparowania.
    Możesz też kupić zestaw startowy.


    Ja ..... dziecinada po raz kolejny.

  • #10 10 Lut 2016 15:00
    daras41
    Poziom 25  

    Programowałeś na stole? Dawałeś boot pin do masy przez opornik 1k ?

  • #11 10 Lut 2016 16:17
    mroszkow
    Poziom 10  

    Cytat:
    Kolego nie rób obory na allegro jest setki tych sterowników.

    Obory? :) Dobrze, że nie trzody :)
    Mam wrażenie, że jesteś "pisaczem" postów na potrzeby zwiększenia ich licznika :) Mam już dwa sterowniki z allegro. W takim samym stanie jak ten oryginalny w tej chwili.

    Cytat:
    Możesz też kupić zestaw startowy.

    W jakim celu? Czytasz w ogóle posty od początku do końca? Czy tylko pierwsze kilka słów z akapitu?
    Auto odpala. Immo jest sparowane.
    Kupując zestaw startowy namęczę się z wymianą, a efekt końcowy będzie taki sam.

    Cytat:
    Możesz kupić też czysty do sparowania.

    Mogę też kupić drugą renówkę ;)
    Dalej nie widzę sensu. Ja o zupie Ty ... o czymś innym.

    Nie taka jest idea tego posta.
    Chcę naprawić co zepsułem, a ponieważ mam już dwa dodatkowe sterowniki chcę także je przywrócić do życia. Mogę je później przekazać na cele społeczne lub komuś kto będzie akurat w potrzebie. Napisałem tutaj, bo oczekuję pomocy od kogoś, kto w temacie programowania tegoż sterownika (DCM1.2) oraz Renault ma większe doświadczenie niż ja i ma chęć pomóc. Nie robię tego w celach zarobkowych, ot tak hobbystycznie zdobywając kolejne doświadczenie.

    Cytat:
    Programowałeś na stole? Dawałeś boot pin do masy przez opornik 1k ?

    Robiłem przez OBD, a później na stole. Dostałem się do punktu (BOOT-PIN) i próbowałem przez kabelek BOOT od Galletto V54 oraz zwierając do masy. Rezystor dawałem ok. 550ohm.

    Jak sterownik sterownik dawał się odczytać i kilka razy sflashować, to wszystko było bez BOOT'a zarówno przez OBD jak i na stole.

    Pozdrawiam,

  • #12 10 Lut 2016 17:07
    daras41
    Poziom 25  

    Dziwna sprawa. Jeszcze jeden pomysł mi do głowy przyszedł. Jeśli auto chodzi na wolnych obrotach to daj mu popyrkać 20-30 minut bez dotytkania gazu może się dopasuje ster do wtrysków.

  • #13 10 Lut 2016 17:23
    mroszkow
    Poziom 10  

    Cytat:
    Dziwna sprawa.

    No więc właśnie dlatego zdecydowałem się tutaj napisać :)
    Ciekawi mnie jeszcze, czy próba przypisania wtryskiwaczy za pomocą Delphiego czy Autocoma bądź Launcha to walka z wiatrakami - bo się nie da i już - czy to kwestia tego, że komputer jest w jakiś sposób zablokowany. Czy blokada przed czytaniem mapy nie ma nic wspólnego z dopisaniem wtryskiwaczy i tylko dobry, porządny sprzęt serwisowy (czytaj CLIP) podoła problemowi?

    Cytat:
    Jeśli auto chodzi na wolnych obrotach to daj mu popyrkać 20-30 minut bez dotytkania gazu może się dopasuje ster do wtrysków.

    Nie zaszkodzi taka operacja silnikowi ;) ?
    On naprawdę strasznie się zachowuje ;) Klekocze, obroty są podwyższone, a siwy dym jest tak intensywny, że sąsiedzi mogą zadzwonić po straż - że się auto pali :)

    Oczywiście mogę zrobić taki test, tylko muszę go przeturlać w ustronne miejsce.

  • #14 10 Lut 2016 17:34
    daras41
    Poziom 25  

    Zrób czasami pomaga. Nie dotykaj tylkoi gazu podczas próby.

  • #15 10 Lut 2016 23:57
    damdam

    Poziom 32  

    brak reakcji na pedał gazu spowodowany jest brakiem kodów wtryskiwaczy w EEPROM.

  • #16 11 Lut 2016 00:56
    mroszkow
    Poziom 10  

    Cytat:
    brak reakcji na pedał gazu spowodowany jest brakiem kodów wtryskiwaczy w EEPROM.

    Tak też mi się wydaje. Chociaż jak kupuję sterownik na allegro, podłączam go na stole i diagnozuje przez OBD za pomocą Autocoma, to numery wtryskiwaczy są realne i pasujące być może do auta dawcy. Jak tylko przekopiuje immo, podłącze pod mojego kangoora, odpalę i ... błąd CI2 oraz kody wtryskiwaczy są wszystkie takie same, czyli w postaci: 320320320320320 - nie wiem czemu.

    Niestety, nie wiem jak mam je zakodować. Bo Autocom, Delphi czy Lanuch nie chcą tego zrobić ;/

  • #17 11 Lut 2016 06:35
    adrian1201
    Poziom 29  

    Nie kopiuj eeprom tylko zrób ten dobry na douczenie.W reno can clip możesz wpisać ręcznie vin wtedy przejdzie dalej.

  • #18 11 Lut 2016 08:26
    daras41
    Poziom 25  

    Wywaliło Ci eeprom i jak go przekładasz do drugiego stera to przenosisz usterkę dalej.

  • #19 11 Lut 2016 10:30
    mroszkow
    Poziom 10  

    Witam Panów :)
    Przede wszystkim dziękuję za wszystkie cenne odpowiedzi.
    Wygląda na to, że DJ ANNUS miał rację, tylko pisał mało w punkt. Przepraszam.

    Jak rozumiem z Waszych wypowiedzi, problem leży w eepromie 95160 ?
    Pierwsza próba flashowania przez OBD za pomocą MPPSa mogła go uszkodzić? Czy ten obszar nie jest dotykany?

    W eepromie 95160 oprócz IMMO zapisane są także informacje na temat VINu, kodów wtryskiwaczy itp? Czyli posiłkując się oryginalnym IMMO mam po części brednie? Dlatego auto odpala, ale brakuje mu reszty informacji.

    To teraz pytanie kluczowe, czy ten problem rozwiąże CLIP (jeśli prawidłowo podłączy się do auta)? Czy muszę najpierw zaprogramować wsadem typu VIRGIN eeprom 95160?

    Jeśli musi być VIRGIN, to czy któryś z kolegów może mi pomóc? Jeśli będzie trzeba oczywiście zapłacę za wiedzę/usługę.

    Pozdrawiam,

  • #20 11 Lut 2016 16:04
    dafit906
    Poziom 26  

    tak sa tam kody wtyryskow. podeslij go to sie zrobi virgin. clip pozniej cie poprowadzi za reke

  • #21 11 Lut 2016 21:43
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Jak zrobi virgin to nawet Clipa nie musi mieć. Auto powinno odpalić. Pozostaje kwestia dopisania wtrysków, lub czekania na "samoadaptację".

  • #22 11 Lut 2016 21:55
    mroszkow
    Poziom 10  

    Panowie (bo pań chyba tutaj nie ma :) )
    Dzięki wszystkim za poświęcony czas, za sugestię, za pomoc. Dziękuje wszystkim, także tym którzy piszą i wspierają pomysłami na PW :) Niestety nie mam dobrych wspomnień z elektrodą, dlatego mało tutaj piszę. Muszę zmienić nastawienie do tego forum :) Jestem wdzięczny za okazaną pomoc.

    Od kolegi dafit906 otrzymałem dzisiaj pliki. Dostałem ich kilka. Na razie spróbowałem pierwszego z nich i efekt jest taki sam - auto pali, ale kopci i nie reaguje na gaz. Niestety na więcej nie starczyło już prądu w aku :) Niech się przez noc podładuje, a jutro przystępuję do kolejnych flashowań eepromu :)

    Napiszcie proszę, czy jeśli wsad jest "virgin", to tylko CLIP pozostaje czy mogę spróbować podejść DELPHIM? Dostęp do CLIP'a będę miał najwcześniej za tydzień, a nie ukrywam, że chciałbym odpalić torbacza natychmiast ;)

    Jeszcze raz dziękuję. Oczywiście o postępach napiszę.
    Załączę paczkę z mapami originalnymi i eepromem, ale nie VIRIGN.
    Po VIRIGIN odeślę do kolegów.

  • #23 11 Lut 2016 22:02
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Dałeś autku popracować do nagrzania? Wyłączyć i włączyć silnik, przejechać 200 m? Wszystko bez dotykania gazu?

    Dodano po 1 [minuty]:

    mroszkow napisał:
    czy mogę spróbować podejść DELPHIM?
    Możesz, powinno pójść.

  • #24 11 Lut 2016 22:29
    mroszkow
    Poziom 10  

    Cytat:
    Dałeś autku popracować do nagrzania? Wyłączyć i włączyć silnik, przejechać 200 m? Wszystko bez dotykania gazu?

    Nie. Jeszcze nie. Myślałem, że efekt będzie natychmiastowy. Odpalam i bach - pedał w podłodze a auto wchodzi na obroty. Niestety operację do nagrzania muszę odwrócić... muszę przejechać z 500 m i dopiero potem zostawić go do nagrzania. Zbyt dużo dymu, zbyt dużo smrodu, a wokoło pełno okien...

    Cytat:
    Możesz, powinno pójść.

    Gdyby jednak się nie udało, czy Ty Pawel wawa masz odpowiedni interfejs i mógłbyś do mnie podjechać - do auta - z racji tego samego miasta? Oczywiście nie za darmo. Rozliczę się.

    Pozdrawiam,

  • #25 12 Lut 2016 13:24
    mroszkow
    Poziom 10  

    Dopisuję raport z poczynionych prac (będzie dużo czytania, ale mało efektów):

    Otrzymane przez kolegę Dafit906 pliki sumiennie testowałem w aucie.
    Być może źle robię procedurę "przyuczania", ale:

    1. wgrywam wsad do pamięci eeprom 95160
    2. idę ze sterownikiem do auta
    3. podłączam pod wszystkie wtyczki (3 sztuki)
    4. włączam stacyjkę na poz. zapłon
    5. czekam, dioda immmo nie gaśnie
    6. wyłączam, czekam
    7. włączam ponownie, nadal nie gaśnie
    8. powtarzam kroki 4-7 kilka razy nic

    Testowałem eepromy z mojej paczki, które otrzymałem w odpowiedzi:

    Mam wrażenie, że 4 z nich virgin_oryginal_uszkodzony_ale_odpala, 2 virgin_oryginal_uszkodzony_ale_odapla oraz virgin_allegro_sprawny_nieodpala i 2 virigin_allegro_sprawny_nieodpala są modyfikowane przez dostępny w sieci program IuDv3.2. Z tych czterech plików uruchamia się tylko jeden - ten oryginalny_uszkodzony_ale_odpala z wyrzuconą mniejszą ilością danych.
    Oczywiście żadnych adaptacji programem DELPHI podać nie mogę.

    Jako pierwszy wczoraj wgrałem piąty z paczki plik. To chyba jakiś gotowy VIRIGIN, nie jest oparty o żaden z moich plików. Ten zadziałał od razu. IMMO zgasło, auto odpaliło ale efekty są takie same.

    Za każdym razem jak podłączam DELPHI adaptacja wtryskiwaczy kończy się niepowodzeniem.

    Błędy jakie mam w sterowniku silnika to:

    P0606 - Sterownik/Stały/Usterka C2I
    P0380 - Obwód podgrzewacza wstępnego świec/Stały/Przerwa w obwodzie
    P0016 - Zgodność czujnia położenia wałka rozrządu/prędkości obrotowej silnika/nieciągły/Nie zdefiniowano.
    P0170 - Programowanie kodu wtryskiwacza/Stały/Nie zdefiniowano

    Po skasowaniu błędów zostaje mi tylko

    P0606 - Sterownik/Stały/Usterka C2I

    Każdy wsad jaki testowałem, program DELPHI odczytywał kody wtryskiwaczy następujące:

    Cyl.1: 3042042042021010
    Cyl.2: 3042042042021010
    Cyl.3: 3042042042021010
    Cyl.4: 3042042042021010

    Zaznaczam, że sterownik który przychodzi z allegro, podłączony na stole daje odczyty "rozsądne".

    Chyba zostaje mi opcja wrzucenia wsadu nie pochodzącego z mojej paczki, odpalenie auta, poczekanie aż się nagrzeje, następnie przejechanie 500m. Zgaszenie. Odpalenie i sprawdzenie co się dzieje.

    Albo będzie okej, albo trzeba będzie skorzystać z usługi CLIP'a. Chociaż zaczynam mieć obawy czy i on sobie poradzi...

  • #26 12 Lut 2016 14:21
    pitool
    Poziom 29  

    Nie to żebym był złośliwy,ale na przyszłość jak będziesz kupował tego typu sprzęt to szukaj od ceny najwyższej. Masz najgorszej klasy kabelki i to są tego efekty. Szukaj kogoś z profesjonalnym sprzętem.

  • #27 12 Lut 2016 15:38
    mroszkow
    Poziom 10  

    Cytat:
    Masz najgorszej klasy kabelki i to są tego efekty.

    O jakich kabelkach piszesz i skąd wiesz co mam i jakiej jakości :) ?

    Dodam w temacie, że po 40 minutowym grzaniu się auta, dymienie zginęło, smród też. Klekotanie się uspokoiło. Zrobiłem ok. 5 Km po osiedlowych dróżkach z prędkością 7km/h. Reakcja na gaz żadna, natomiast jak dotknę delikatnie hamulca - tak pewnie żeby się switch zorientował, że go wcisnąłem - obroty delikatnie wzrastają.

    Miejmy nadzieję, że CLIP sobie poradzi. Zobaczymy też jakie on błędy odczyta, bo nie wiem czy do końca można ufać tym odczytom, które tu mam.

  • #28 13 Lut 2016 19:50
    mroszkow
    Poziom 10  

    Spieszę donieść o końcowej fazie walki ze sterownikiem silnika.

    Dziękuję serdecznie koledze dafit906 za jego plik "virgin" eeromu 95160. Pliczek spoza mojej paczki okazał się jedynym słusznym. Po zaprogramowaniu sterownik dogadał się z IMMO.

    Dziękuję również koledze Pawel wawa za przyjazd i podłączenie auta pod CLIP'a.
    Paweł to sympatyczny i znający się na rzeczy człowiek - więc jeśli ktoś ma problem (na terenie Warszawy i okolic) to szczerze polecam jego usługi (nie tylko w tych nieszczęsnych Renault). Sesja na CLIPie spowodowała, że auto wreszcie hula. VIN został dopisany, a wtryski zakodowane.

    Dla potomnych mogę napisać, że wtryskiwacze liczymy od prawej do lewej, czyli ten z numerem 1 to ten najbliżej akumulatora. Pawel wawa po każdorazowym zaprogramowaniu wtryskiwacza uruchamiał silnik na chwilę. Za każdym kolejnym kodowaniem czuć było różnicę w pracy silnika. Po zapisaniu czwartego wtryskiwacza oraz skasowaniu błędów auto zaczęło wkręcać się na obroty.

    Niestety kilka godzin później, kiedy poskładałem sterownik i auto w całość problem powrócił. Autocom zdiagnozował błąd w układzie podgrzewania świec żarowych, a na desce świeciła się symbolizująca to właśnie ikonka.

    Za kilka minut, problem ustąpił. Pawel wawa obstawia połączenia - kostki/komputer. Może faktycznie od tego ciągłego wyciągania/wkładania nie kontaktuje wszystko jak należy. Spróbujemy użyć jakiegoś specyfiku i sprawdzić instalacje pod kątem tego.

    Dziękuję raz jeszcze wszystkim za pomoc.
    Pozdrawiam,

    --
    MaReK

  • #29 01 Mar 2016 15:37
    Simon31
    Poziom 9  

    kolego mógłbyś podesłać działający virgin??? Sim31(malpa)wp.pl serdecznie dzięuję

  • #30 01 Mar 2016 17:56
    mroszkow
    Poziom 10  

    Gdyby dafit906 nie zareagował, to wysłałem Ci na PW.

    Od siebie dodam, że Renault Kangoo I po długiej i nierównej walce pojechał do właściciela ;)
    Niestety pomimo wizyt na CLIPie, nie udało się uruchomić dość istotnej rzeczy - wspomagania kierownicy. Ponieważ sterownik dawcy był z CLIO, które miało wspomaganie tradycyjne, nie działało w Kangoo wspomaganie elektryczne. Moduł pompy nie otrzymywał sygnału aby ją uruchomić.

    Ponieważ nie chciałem już Pawel wawa zawracać gitary, to pożyczyłem po raz kolejny CLIP'a (tego co wcześniej nie chciał działać), ale zainstalowałem najnowsze oprogramowanie. Bez najmniejszego problemu poszło. Bawiąc się tym ustrojstwem znalazłem też opcję, która daje możliwość przeflashowania danego sterownika wsadem w/g numerów seryjnych sterownika.

    Wspomaganie chodzi. Renault jeździ. Efekt końcowy w sumie został osiągnięty, bo komputer posiada program większy niż 60KM, które miał oryginał :)

    Nadal nie wiem, dlaczego sterowniki nie chcą się czytać. Gdzieś robię błąd, ale nie wiem gdzie. Gdyby komuś się udało - proszę o jakieś info :)

    Pozdrawiam,

    ps.
    pawel wawa mam Twój sterownik, daj znać gdzie i kiedy mam Ci go podesłać, podwieźć?

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME