Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Xsara Picasso 1.6 nie odpala -

Smigiel28 10 Lut 2016 07:58 729 4
  • #1 10 Lut 2016 07:58
    Smigiel28
    Poziom 11  

    Witam,
    Xsara Picasso 1.6 8V + LPG 2002 r. 190 kkm
    Początkowo pojawiły się problemy z ładowaniem. Problem ignorowałem ze względu na to, że problemy pojawiały się tylko po wjechaniu w kałużę na luzie i objawiały się zanikiem ładowania (przygasające kontrolki) i piszczeniem paska. Po jakimś czasie poza tymi objawami doszło do tego, że po wjechaniu w kałużę samochód zaczynał przerywać i nie pracował na wszystkie cylindry. Alternator wyjąłem, oddałem do sprawdzenia. Wymieniono szczotki i wyślizgane kółko napędowe. Dodatkowo doszedł nowy pasek. Problemu nie udało się rozwiązać. Wymieniłem napinacz automatyczny - też bez zmian.
    Kilka tygodni temu po dłuższej trasie zgasiłem auto. Chciałem przeparkować i już się nie udało. Auto kręciło i nie odpalało. Udało się odpalić awaryjnie na LPG. I niezły temat, bo zgasł wyświetlacz. Po przekręceniu kluczyka już nie zapalał się ale auto odpalało. Odpiąłem klemy na 0,5 h i wszystko się unormowało.
    Dzisiaj rano (deszczowo) auto nie odpaliło ani na benzynie ani na LPG. Kręci i nic się nie dzieje. Ponieważ jestem "domorosłym" mechanikiem chciałbym spróbować sam zdiagnozować co się dzieje. Od czego zacząć?

    0 4
  • #3 10 Lut 2016 12:27
    DJ ANNUS
    Poziom 31  

    Smigiel28 napisał:
    pojawiły się problemy z ładowaniem. Problem ignorowałem ze względu na to, że problemy pojawiały się tylko po wjechaniu w kałużę na luzie i objawiały się zanikiem ładowania (przygasające kontrolki) i piszczeniem paska. Po jakimś czasie poza tymi objawami doszło do tego, że po wjechaniu w kałużę samochód zaczynał przerywać i nie pracował na wszystkie cylindry. Alternator wyjąłem, oddałem do sprawdzenia. Wymieniono szczotki i wyślizgane kółko napędowe. Dodatkowo doszedł nowy pasek. Problemu nie udało się rozwiązać.
    Smigiel28 napisał:
    Ponieważ jestem "domorosłym" mechanikiem chciałbym spróbować sam zdiagnozować co się dzieje.


    Kolego skoro nie ogranąłeś problemu łądowania to teraz jest xx razy trudniej.
    Ale zaczął bym od sprawdzenia punktów zasilania i wiązek.

    0
  • #4 10 Lut 2016 22:27
    Smigiel28
    Poziom 11  

    Winowajca zdaje się znaleziony. Przy włączaniu zasilania nie słychać było pompki paliwa. Obecnie zestaw pompy wyjęty z baku. Pompka na stole (w pojemniku z benzyną) odpaliła 1 raz po stuknięciu śrubokrętem na 10 prób. Wkład wyjęty. Oryginalnie jest Walbro TTP 297 07. Co zamiast tego zastosować. Wolałbym oczywiście sam wkład bo cała reszta kosza jest sprawna, nic nie pourywałem.

    1
  • Pomocny post
    #5 12 Lut 2016 21:48
    Smigiel28
    Poziom 11  

    Wymieniona pompa na Magneti Marelli. Zdecydowała cena (160 zł za komplet z koszem). Auto odpala od strzału.

    0